يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : 8189

کشورهای اسلامی در مورد قتل عام در میانمار موضع گیری کنند

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بر لزوم موضع گیری سریع و قاطع کشورهای اسلامی در مورد کشتار مسلمانان در میانمار تاکید کرد.
کشورهای اسلامی در مورد قتل عام در میانمار موضع گیری کنند
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمد غروی اظهار داشت: سکوت کشورهای عربی و اسلامی در خصوص قتل مسلمانان میانمار توسط بوداییان افراطی این کشور موجب تاسف است و از مجامع بین المللی انتظار می رود تا هرچه سریع تر عکس العمللی مناسب نشان دهند.

وی ادامه داد: شورای امنیت سازمان ملل متحد باید هر چه زودتر وارد عمل شوند و به کشور مسوول اولتیماتوم داده و اقدامات دیپلماتیک و عملی لازم را انجام دهند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه سکوت کنونی مجامع بین المللی حقیقتا اعجاب انگیز است، گفت: کشورهای عربی و غربی در خصوص مسائل سوریه به شدت عکس العمل نشان داده اند اما در خصوص انسان های کشته شده در میانمار هیچ واکنشی از این کشورها نمی بینیم.

وی در ادامه افزود: این درحالی است که افراد مخل در امنیت سوریه به طور غالب از خارج مرزهای این کشور وارد می شوند و عضو گروه های وهابی و افراطیون تکفیری هستند.

غرب تمام امکانات خود را برای تغییر حکومت سوریه متمرکز کرده است
آیت الله غروی اظهار داشت: چون غرب و کشورهای عربی نمی‌خواهند حکومت سوریه از مقاومت حمایت کند و مستقل باشد اینطور خصمانه در مقابل این کشور رفتار می کنند، در واقع کشورهای غربی تلاش دارند تا حکومت سوریه موضعی برای حمایت از اسرائیل و آمریکا در پیش بگیرد و تمام امکانات خود را برای تغییر حکومت سوریه متمرکز کرده اند.

وی ادامه داد: این سردمداران حمایت از حقوق بشر در مقابل کشتار وحشیانه مسلمانان میانمار هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهند، اخبار مربوط به میانمار بسیار تاسف انگیز است و باید هرچه زودتر اقدامی در این زمینه صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه قم با اظهار تعجب از عکس العمل دیرهنگام مسوولان ایرانی گفت: از مسوولان ایرانی نیز بسیار متعجب هستیم که چرا بسیار دیر وارد این موضوع شده اند و چرا موضعی قاطع در این خصوص از خود بروز نمی دهند.

وی تاکید کرد: ایران می تواند از طریق مجامع بین المللی وارد عمل شود تا این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کند و سکوت در پیش گرفته شده شکسته شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.6n6t23nzwftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما