شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : 5588
فروردین ماه آغاز می شود؛

عملیات اجرایی پروژه آب به دشت مسیله

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم از آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب به دشت مسیله درفروردین ماه سال آینده خبر داد.
عملیات اجرایی پروژه آب به دشت مسیله
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسین موسی پور درجلسه شورای آب اظهار داشت: اجرای این پروژه قطعا در تامین منابع آبی استان و احیای بخش كشاورزی به ویژه در دشت مسیله، مهم و موثر خواهد بود.

وی ابراز امیدواری كرد: پس از كلنگ زنی هر چه سریعتر و بر اساس برنامه زمانبندی این پروژه به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: با توجه به كمبود شدید منابع آبی درقم، مسوولان ملی باید بیش از پیش نسبت به اجرای پروژه های انتقال آب و تخصیص اعتبارات لازم توجه و دقت نظر داشته باشند.

استاندار قم دربخش دیگری از سخنان خود به پروژه انتقال آب از سرشاخه های دز اشاره كرد و گفت: برای بهره برداری كامل این پروژه نیازمند همت و تلاش مسوولان و دست اندركاران طرح و تامین اعتبارات لازم می باشد.

وی درادامه خاطرنشان كرد: استان قم با وجود بحران كم آبی باید از پروژه انتقال آب دریای خزر نیز بهره مند شود و این مساله را با جدیت پیگیری خواهیم كرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت جداسازی شبكه آب شرب از شبكه آبیاری فضای سبز تصریح كرد: شهر قم جهت تلطیف هوا، زیباسازی منظر شهری و جلوگیری از ساخت و سازها در حاشیه شهر به شدت نیازمند توسعه فضای سبز است.

موسی پور با بیان اینكه برای آبیاری فضای سبز باید از پساب و آب خام چاهها استفاده شود، اظهار داشت: تاكنون تفكیك شبكه آب شرب و آبیاری فضای سبز حدود ۸۰ درصد به انجام رسیده و برای باقیمانده آن باید برنامه ریزی انجام شود.

وی همچنین بر ضرورت نگهداری مستمر از فضای سبز و كاشت درختان مثمر در سطح شهر قم و بوستانها تاكید كرد و گفت: ایجاد آب نما و فواره در ۵/۷ كیلومتر مسیر رودخانه با توجه به پرتردد بودن مسیر و حضور زائران و مسافران در ایام نوروز، كار مناسبی است كه باعث زیباسازی شهر قم و ایجاد شادابی و نشاط خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdch.6nmt23nm6ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

سید محمد میرمهدی
باسلام ضمن تشکر از زحمات مسولین برای ساختار ام القری جهان اسلا م که بحق بایستی زیبا ترین پروژه ها در ان ایجاد شود تا کور شود چشم دشمنان اهل بیت عصمت وطهارت وببینند که جهان تشیع که دارای زیبایی معنوی میباشد به زیبایی ظاهری خود نیز اهمیت میدهد که تبلیغات خائنین را خنثی نماید ولی نکته قابل توجه اینست که دریای خزر در منفی بیست وچهار وپائینترین نقطه قم مثبت نهصد وسی میباشد