دوشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : 5083
علیزاده خبرداد:

راه اندازی مرکز شبانه روزی معلولان جسمی حرکتی در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی قم گفت: مجوز راه‌اندازی مرکز شبانه روزی جسمی حرکتی اخذ شده و همچنین مکان آن نیز تعیین شده است که در حال حاضر مراحل اداری آن در دست انجام است.
راه اندازی مرکز شبانه روزی معلولان جسمی حرکتی در قم
به گزارش قم نیوز: مصطفی علیزاده با اشاره به برنامه‌های حوزه توانبخشی بهزیستی در سال آینده اظهار داشت: در حوزه توانبخشی ۲۶ هزار پرونده پذیرش شده وجود دارد و ۱۸ هزار مورد آن فعال است و به طور مستمر از بهزیستی با عناوین مختلف خدمات دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: حوزه توانبخشی در بخش‌های جسمی حرکتی، اعصاب و روان، معلولیت ذهنی، نابینا و ناشنوا و ضایعه نخاعی خدماتی را به مددجویان ارائه می‌دهد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی قم با بیان اینکه در بخش ضایعه نخاعی ۳۴۲ نفر از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: دو هزار نفر در مراکز روزانه و شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند و خدماتی مانند فیزیوتراپی، مشاوره روانشناسی و پزشکی دریافت می‌کنند.

علیزاده تصریح کرد: خدمات توانبخشی برای این تعداد افراد ارائه شده است، همچنین هفت تیم ویزیت در منزل در استان قم فعالیت می‌کنند.

وی افزود: تیم‌های ویزیت در منزل خدمات فیزیوتراپی، پرستاری و پزشکی به مددجویان بستری شامل افراد ضایعه نخاعی، سالمندان و اعصاب و روان ارائه می‌دهند.



بهره‌مندی بیش از ۹ هزار مددجوی بهزیستی از بیمه تکمیلی
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی قم عنوان داشت: در حوزه اعصاب و روان هزار و ۶۰۰ پرونده تشکیل شده است و البته این بخش با مشکلات زیادی مواجه است.

علیزاده بیان داشت: دارو و درمان برای مبتلایان به بیماری‌های اعصاب و روان گران است و سازمان بهزیستی به تنهایی از عهده مخارج آن بر نمی‌آید.

وی با اشاره به صدور دفترچه بیمه خدمات درمانی برای مددجویان بهزیستی قم تصریح کرد: ۱۸ هزار و ۹۰۰ دفترچه بیمه خدمات درمانی برای مددجویان بهزیستی قم صادر شده است و ۹ هزار و ۱۰۰ نفر نیز از بیمه مکمل بهره‌مند شدند.



مرکز شبانه روزی جسمی حرکتی سال آینده راه‌اندازی می‌شود
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی قم با اشاره به برنامه‌های حوزه توانبخشی بهزیستی در سال آینده یادآور شد: توسعه مرکز اوتیسم یکی از این برنامه‌هاست و در حال حاضر ۵۵ کودک مبتلا به اوتیسم به سازمان بهزیستی مراجعه کرده‌اند.

علیزاده گفت: در بخش ضایعه نخاعی پرونده‌ها به بخش خصوصی واگذار شده است و در سال آینده مابقی پرونده‌ها نیز به بخش خصوصی واگذار ‌می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد کل پرونده‌های واگذار شده به بخش خصوصی هزار و ۸۲۰ پرونده است، تصریح کرد: بهزیستی استان متقاضی واگذاری ۱۰ هزار پرونده بوده است که اعتبارات لازم در این زمینه در سال جاری تخصیص داده نشد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی قم گفت: مرکز شبانه روزی جسمی حرکتی سال آینده در قم راه‌اندازی می‌شود.

علیزاده یادآور شد: مجوز راه‌اندازی این مرکز صادر شده و همچنین مکان آن نیز تعیین شده است که در حال حاضر مراحل اداری آن در دست انجام است.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdch.6nmt23nvxftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما