يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : 4327
همزمان با جام یادگار امام برگزار می شود؛

کلاس ارتقاء درجه داوری بین‌المللی در قم

قم نيوز : قم نیوز: نایب رییس هیئت کشتی استان قم از برگزاری کلاس ارتقاء درجه داوری بین‌المللی در قم همزمان با جام یادگار امام خبر داد.
کلاس ارتقاء درجه داوری بین‌المللی در قم
به گزارش قم نیوز، محسن وزیری تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت های اداره کل ورزش و جوانان استان قم و فدراسیون کشتی، تمهیدات لازم برای برگزاری مطلوب هشتمین دوره پیکارهای بین المللی جام یادگار امام در قم اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: امسال پیش بینی ما این است که رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام با حضور کشتی گیران داخلی و خارجی در سطح بالاتری برگزار شود، ضمن اینکه همزمان با این رقابت ها کلاس ارتقاء درجه داوری بین‌المللی در قم برگزار خواهد شد.

نایب رییس هیئت کشتی قم اضافه کرد: با برنامه ریزی کمیته داوران فدراسیون کشتی کشورمان، کلاس ارتقاء درجه داوری بین‌المللی ۳ به ۲ و ۲ به یک همزمان با رقابت‌های جام یادگار امام (ره) به میزبانی هیئت کشتی استان قم برگزار می‌شود.

وزیری با اشاره به حضور مدرسان مطرح فیلا در این دوره، یاد آور شد: برای همین منظور فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) دو مدرس بین المللی را برای حضور در کلاس ارتقاء درجه داوری بین‌المللی به فدراسیون کشتی کشورمان معرفی کرده است.

نایب رییس هیئت کشتی قم افزود: در حالی که پیکارهای جام یادگار امام روزهای ششم و هفتم اسفند ماه در قم برگزار می شود، بدین ترتیب "بوعزیز" از کشور تونس و "برودژینسکی" از کشور لهستان را بعنوان مدرسان این کلاس ارتقاء بین‌المللی معرفی کرده است.

وی در ادامه به موفقیت یک کشتی گیر از قم در انتخابی رقابت‌های بین المللی جام یادگار امام در شیراز اشاره کرد و بیان داشت: همزمان با برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی انتخابی جام یادگار امام (ره) در شیراز قوانین جدید فیلا نیز در این مسابقات اجرا شد.

وزیری ابراز کرد: بهمن طالبی رییس کمیته داوران کشور پیش از شروع رقابت‌ها کشت گیران شرکت کننده در انتخابی جام یادگار امام قوانین جدید را به طور کامل برای مربیان و کشتی‌گیران حاضر در این رقابت‌ها توضیح داد و بر این اساس قوانین جدید فیلا مانند ادامه کشتی در سرپا در صورت دریافت امتیاز در یک دقیقه و سی ثانیه و اجرا نشدن کلینچ در این مسابقات در شیراز به اجرا درآمد.

نایب رییس هیئت کشتی استان قم تاکید کرد: بر این اساس تنها قانون ابتدای کشتی حالت سینه به سینه (chest to chest) در این رقابت‌ها انجام نشد اما پایان این پیکارها با نایب قهرمانی کشتی گیر قمی در وز ن۱۲۰ کیلوگرم و کسب جواز حضور در مرحله نهایی جام یادگار امام همراه بود.

گفتنی است: رقابت‌های انتخابی کشتی فرنگی انتخابی جام یادگار امام (ره) به میزبانی هیئت کشتی استان فارس در شیراز برگزار شد و نفرات اول و دوم اوزان هفت گانه آن به مسابقات بین‌المللی جام یادگار امام (ره) که روزهای ششم و هفتم اسفندماه در قم برگزار خواهد شد، راه یافتند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.inkt23nxqftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما