دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : 5542
پورامینی بیان کرد:

استان قم با تقدیم 5 هزار شهید از استان‌های پیشرو در عرصه جهاد و شهادت

قم نيوز : قم نیوز: محمدکاظم پورامینی گفت: از تعداد 220 هزار نفر شهید در 8 هشت سال دفاع مقدس، استان قم با تقدیم 5 هزار شهید از استان‌های پیشرو در عرصه جهاد و شهادت است.
استان قم با تقدیم 5 هزار شهید از استان‌های پیشرو در عرصه جهاد و شهادت
به گزارش قم نیوز، محمدکاظم پورامینی پیش از ظهر امروز در دیدار با مسوولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با امام جمعه قم، اظهار کرد: فرمان امام خمینی (ره) برای تشکیل بنیاد شهید، یک اقدام تاریخی و هوشمندانه بود که ناظر به نیازی بود که از طرف وی برای خدمت‌رسانی به خانواده شهدا احساس می‌شد.

وی ادامه داد: در این فرمان 8 ماده‌ای امام خمینی (ره) ضمن بیان اهمیت تجلیل از کسانی که جان خود را در راه انقلاب اسلامی نثار کردند، به رسیدگی به امور خانواده‌های آنان تاکید کردند و این نشان می‌دهد امام خمینی (ره) نسبت به مسائل مربوط به ایثارگران چه حساسیتی داشته است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اضافه کرد: احیا یاد شهدا، تکریم خانواده‌های آن ها و رسیدگی به امور جانبازان انقلاب اسلامی از وظایفی است که بر عهده بنیاد شهید گذاشته شده است.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر اموری است که به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران گذاشته شده و این ماموریت در شرایط فرهنگی روز جامعه ارزش خود را پیدا می‌کند.

پورامینی ابراز داشت: خون شهدا در واقع یکی از ابزارهای کارآمد امروز ما برای مقابله با توطئه‌های دشمنان و جنگ نرمی است که آن ها آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران قم همواره تلاش کرده با خدمت‌رسانی به موقع به خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان، شان و کرامت این افراد را حفظ کند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و پس از جنگ تحمیلی که آزادگان به کشور بازگشتند، رسیدگی به امور این قشر نیز به عهده این بنیاد گذاشته شد.

وی اظهار داشت: از سال ۸۳ این بنیاد با بنیاد جانبازان ادغام شد و رسیدگی به امور ایثارگران در قالب یک نهاد سازمان گرفت.

پورامینی افزود: ۲۲۰ هزار نفر در دوران هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در کشور به شهادت رسیده‌اند و از این تعداد استان قم با تقدیم 5 هزار شهید از استان‌های پیشرو در عرصه جهاد و شهادت است.

وی گفت: همچنین ۵۵۶ هزار جانباز و ۴۱ هزار آزاده در کشور وجود دارد که رسیدگی به امور آن ها از وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران قم است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران قم اضافه کرد: در استان قم نیز با حساب خانواده‌های شهدا و جانبازان، در مجموع ۵۹ هزار نفر زیر پوشش بنیاد شهید هستند.

وی ادامه داد: ارتقای سطح علمی و فرهنگی خانواده‌های شهدا و ایثارگران از دیگر اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران است که طرح‌های مختلفی به این منظور در بنیاد شهید و امور ایثارگران قم در حال اجراست.

پورامینی تصریح کرد: ارائه خدمات مسکن و بیمه به خانواده‌های شهدا و ایثارگران و تاسیس مراکز تخصصی درمانی و تفریحی برای این افراد از دیگر خدمات ارائه شده از طرف این مجموعه در استان قم است.

وی گفت: با توجه به بالا رفتن سن جامعه ایثارگری در دهه چهارم انقلاب تغییراتی در نحوه خدمت‌رسانی ایجاد شده که از جمله آن طرح مراجعه معکوس است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران قم ابراز داشت: براساس این طرح که به عنوان طرح سپاس معروف شده است، کارمندان بنیاد شهید به سراغ خانواده‌های شهدا می‌روند تا از نیازهای آن ها اطلاع کسب کنند.

وی افزود: گسترش تشکل‌های ایثارگری به منظور ارتباط بهتر ایثارگران با یکدیگر و تسریع در روند خدمت‌رسانی به آن ها از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران قم است.

پورامینی اظهار داشت: ساماندهی قبور شهدا از دیگر فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران قم است که می‌تواند گام مثبتی در ایجاد فضای انس با شهدا محسوب شود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.knmt23nmiftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما