يکشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب : 3850

ابهام در سرنوشت خانه مطبوعات استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مشکلات خانه مطبوعات استان قم، در واقع مشکل جامعه خبری استان قم با یک نفر است. کسی که در سالیان اخیر، سکان معاونت مطبوعاتی اداره کل ارشاد قم را به دست گرفته و در سایه اختیاراتی که مدیران کل به وی داده‌‌اند، تنها بر نارضایتی خبرنگاران و فعالان مطبوعاتی از اداره کل ارشاد قم دامن زده است.
ابهام در سرنوشت خانه مطبوعات استان قم
بنایی که از اول بنیان آن کج گذاشته شود، تا ثریا هم برود؛ بالاخره فرو می ریزد. این یک ضرب المثل است اما در قانون‌های علم فیزیک نیز ریشه دارد. ساختاری که تعادل نداشته باشد، به سمت ساختار جدیدی که متعادل باشد، حرکت می‌کند. حالا مثال خانه مطبوعات استان قم، دوره دوم، نیز چنین است، ساختاری که با حضور شخص معاونت مطبوعاتی ارشاد قم، محمد خامه‌یار، از ابتدا زیر سایه سنگین حضور نام وی در هیئت مدیره، شکل گرفت و اکنون با عدم برگزاری انتخابات دوره جدید، با بلاتکلیفی روبروست.

اما چرا بعد از گذشت پنج ماه از مهلت قانونی، انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات قم برگزار نمی شود؟ یکی از اعضای خانه مطبوعات که نخواست نامش فاش شود، در اظهار نظری صریح، شخص خامه یار را مقصر عدم برگزاری انتخابات دانست. به گفته وی، کارکرد دوگانه آقای خامه‌یار که در عین به دوش کشیدن بار نمایندگی اداره کل ارشاد قم، خود به عنوان مدیر مسئول هفته نامه "پژواک قم" که آن هم وابسته به ارشاد قم است، در هیئت مدیره حضور دارد؛ خانه مطبوعات را عملا به ابزار دست سیاست های وی تبدیل کرده است.

بیم آن می رود که با ادامه روند فعلی و عدم برگزاری انتخابات قانونی هیئت مدیره خانه مطبوعات استان قم، این خانه مطبوعات نیز به سرنوشت دوره اول خانه مطبوعات استان قم دچار شود؛ امری که "مرتضی داستانی" مدیرمسئول روزنامه 19 دی استان قم و رییس خانه مطبوعات دوره اول، در ابتدای تشکیل دوره دوم آن را پیش بینی کرده بود.

"داستانی" که از نشریه وی با عنوان حرفه‌ای ترین جریده یومیه استان قم در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی یاد می‌کنند، پیش از این با مشکلاتی از جنس مشکلات فعلی خانه مطبوعات در مقام رییس نخستین دوره این خانه، برخورد کرده بود. عمده مشکلات مدیر مسئول نشریه 19 دی در تعامل با مدیرکل اسبق ارشاد قم و نماینده فعلی مجلس "حمید رسایی" بود. مردی که شکایت کردن از 19 دی را همراه با مدیریت بر فرهنگ استان قم در سرلوحه کارهای خود قرار داده بود و داستان این شکایت‌ها در محافل خبری قم و کشور، به نوشته این نشریه به "سریال تام و جری" شهرت پیدا کرده بود.

اما در همه این سال‌ها چه در زمان حجت الاسلام رسایی یا در دوره مدیریت محمدحسین استاد آقا، چه کسی در مصدر معاونت مطبوعاتی ارشاد قم بود؟ جواب دو کلمه است، محمد خامه‌یار!

آیا وقت آن نشده است که با تعویض معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، به بسیاری از مشکلات مطبوعات و جامعه خبری استان قم پایان داده شود؟ مشکلاتی که بی گمان برطرف شدن آنها در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، لبخند رضایتی را بر لبان بسیاری از علاقمندان نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد نشاند.

در روزهای آینده باز هم از مشکلات خانه مطبوعات قم خواهیم نوشت.

انتهای پیام/101
https://qomnews.ir/vdch.mnxt23n6vftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

محمدی
خیال کردید خامه یار بره یکی از اون میاد
یک روزنامه نگار قدیمی استان
سلام

به کجا چنین شتابان؟!

معاون قبل از ایشان آقای دکتر فریدونی هر چند مدت کوتاهی بر این مسند بود اما خیلی خوب کار کرد.

و معاون اسبق آقای ب... نیز خیلی بهتر از معاون فعلی نبود و بودند خبرنگارانی که از علمکرد ایشان ناراضی بودند.

اما باز با همه این حرف ها عملکرد آقای خامه یار اگر مثبت نباشد، منفی هم نیست و کارهای خوب ایشان را نیز ان شاءالله ببینیم و سازنده، آگاهانه و عاقلانه بدون قرض ورزی نقد بکنیم.

نقد هم یعنی بگوییم کجا کارهای خوبی شده است که باید ادامه یابد و کجا خطا شده است و به چه روشی می توان خطاها را جبران کرد و کارها را بهبود بخشید که البته تاخیر در برگزاری انتخابات خانه مطبوعات نیز نکته منفیی است که راهکار من برگزاری هر چه زودتر این انتخابات است. شما هم راهکار خود را بفرمایید.

اما نکات منفی دیگر چیست؟ چه راهکاری ارایه می دهید؟!

منتظریم ... نکات مثبت نیز می گوییم وظیفه ایشان بوده است هر چند که باید نکات مثبت را گفت تا توسط ایشان و نفرات بعدی ادامه یابد.

نکات منفی را برای اصلاح فرد مورد نظر باید بیان کرد و اگر ایشان تغییر کرد نفر بعدی باید مطالبات و خواسته های روزنامه نگاران را بداند تا درصدد رفع آنان برآید و گرنه همین حرف ها برای نفرات بعدی هم خواهد زده شد و اصلاحی و حرکت رو به جلویی و رشدی صورت نمی گیرد.

ان شاءالله همه ما در راه رضایت پروردگار و خشنودی امام زمان(عج) گام برداریم.

یا حق!
یک خبرنگار از قم
سلام

فقط آمدم تا به نوبه خود از زحمات و خدمات دو ساله آقای محمدرضایی و سایر اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات در دو سال اخیر تشکر کنم.
سربلند و موفق باشند.
آقای محمدرضایی بازهم در این انتخابات نامزد بشو من که به شما رای می دهم به گمانم خیلی دیگر از روزنامه نگاران استان نیز به شما رای بدهند.
افشاکر
کاملا مشخص است که این متن نوشته قاسم روانبخش مدیر نشریه پرتو سخن است نه شخصی به نام پور طباطبایی چون کاملا نوشته های اورا می شناسم.خصوصا آن کلمه معروف "لبخند رضایت" که ترجیع بند هر مقاله اوست!سوابق و گرایش این آقا مشخص و برای آینده محفوظ است! شکر که خدا اینها را به جان هم انداخته . اگر مرد هستید این پیام را منتشر کنید.

----
لبخند رضایتی بعد از خواندن این پیام بر لبان نویسنده آن نقش بست!
عبداله
اگه خانه مطبوعات مستقله پس چرا باید خامه یار توی هیات مدیره اون باشه
پس ارشاد دوست نداره خانه مطبوعات کار کنه البته تا حالا اینجوری بوده که استادآقا بود انشاءا... مدیرکل جدید پای خامه یار رو از خانه مطبوعات قطع کنه.
البته تقصیر خودمون هم هست نباید یکی با سمت اداری توی هیات مدیره باشه چون ما هم بودیم شاید مثل خامه یار خرابکاری میکردیم و نمیزاشتیم خانه پا بگیره که فقط بگیم خودمون(اداره ما) اگه نباشیم خانه بی خانه.!!!
يك خبرنگار
بنظر من شما به خوب موضوعي پرداخته ايد ،اما بنظر من چون تنها براي كوبيدن خامه يار از اين موضوع استفاده ابزاري كرده ايد،راه را اشتباهي رفته ايد! چون عملا خانه مطبوعات با مديريت ضعيف مدير آن(محمد رضايي) دچار اين ضعف وبي نظمي شده است،اين را بيشتر خبر نگاران نيز به آن اذعان دارند.گرچه ما خبرنگاران به عملكرد خامه يار خيلي انتقاد داريم،اما نمي توانيم مانند شما وجدان خودرا زير پا گذاشته وچشم خودرا برروي واقعيتها ببنديم.لطفا سعي كنيد كه صداقت را در مطالب خود رعايت كنيد مومن!
مجتبی
ایشالا که هر چه سریعتر با همت شما و مدیرکل ارشاد هر چه سریعتر مشکل خانه مطبوعات حل بشه
محمد
سلام . یه سوال دارم برای مساعدت گرفتن برای احداث کتابخانه ( کانون فرهنگی سراج) دقیقا باید پیش کی برم و به کجاها سر بزنم .
آخه تقریبا چند ماهه درگیرم به هیچ جایی نرسیدم . کسی که راه بلده یه کمک بده.