يکشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : 3256
فردا در قم‌؛

زنگ بصیرت در مدارس به صدا درمی‌آید

قم نيوز : قم نیوز: معاون پرورشی و تربیت بدنی از به صدا در آمدن زنگ بصیرت در مدارس قم در دهه بصیرت خبر داد.
زنگ بصیرت در مدارس به صدا درمی‌آید
به گزارش قم نیوز، ناصر حمزه‌ای امروز با اشاره به نام‌گذاری نهم نا نوزدهم دی ‌ماه به عنوان دهه بصیرت، اظهار کرد: در این دهه برنامه‌های بسیاری به منظور پاسداشت این دو حماسه بزرگ در اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در این دهه با برگزاری همایش‌هایی در نواحی و اداره‌کل آموزش و پرورش، ابعاد این دو حماسه بررسی و تحلیل خواهد شد و نقش این اتفاقات در تعیین سرنوشت نظام مقدس جمهوری اسلامی مورد واکاوی قرار خواهد گرفت.

معاون پروشی و تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه این دو حماسه نقش بزرگی در شکل‌گیری و تثبیت نظام داشته، عنوان کرد: یکی از وظایف آموزش و پرورش آشنا کردن دانش‌آموزان با اتفاقات مهم ملی و دینی و تبیین نقش این اتفاقات در سرنوشت کشور است.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور مسابقات فرهنگی در مدارس برای دانش‌آموزان در این دهه برگزار می‌شود که از جمله می‌توان به مسابقه «دست قدرت خدا» که به صورت مکتوب برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود، اشاره کرد.

حمزه‌ای افزود: از دیگر برنامه‌های مدارس در این دهه نواختن زنگ بصیرت به صورت همزمان در صبح دوشنبه ۱۲ دی ‌ماه است که با برگزاری مراسمی در در این رابطه همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: در این راستا مراسمی به صورت نمادین در مدرسه راهنمایی امام موسی صدر با حضور مدیرکل اداره آموزش و پرورش و مسئولان استانی برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: همچنین اداره ‌کل آموزش و پرورش استان قم آمادگی دارد تا با ثبت‌نام از فرهنگیان علاقه‌مند بر اساس سهمیه تعلق گرفته به این اداره، برای اعزام این افراد برای دیدار با مقام معظم رهبری در ۱۹ دی اقدام کند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.mnxt23ni-ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما