دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 2077
استاندار قم:

معرفی صحیح مكتب تشیع عامل وحدت مسلمانان است

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: معرفی صحیح مكتب تشیع عامل وحدت میان مسلمانان است.
معرفی صحیح مكتب تشیع عامل وحدت مسلمانان است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسین موسی پور در دیدار مسئولان مجمع جهانی شیعه شناسی، از تفرقه افكنی بعنوان یكی از ترفندهای تاریخی دشمنان نام برد و افزود: امروز مهم ترین حربه برای پیشگیری از شكل گیری جبهه واحد اسلامی ایجاد تفرقه بین مسلمانان است.

وی اضافه كرد: با توجه به تحولات جهان اسلام و موج بیداری اسلامی، شاهدیم كه دشمنان در تلاشند از ابزار ایجاد تفرقه و نفاق در بین مسلمانان برای منحرف كردن مسیر نهضت های بیداری و پیشبرد اهداف و مقاصد شوم خود استفاده كنند.

موسی پور اظهار داشت: بیان حقانیت تشیع، خدشه ای به وحدت و انسجام جامعه اسلامی وارد نمی كند و بی تردید معرفی صحیح تشیع بعنوان یك مكتب پویا، بالنده و نجات بخش یك ضرورت و راه مطمئن برای نیل به وحدت بیشتر در بین مسلمانان است.

وی با اشاره به اهمیت شناخت مخاطب در فعالیت های اعتقادی و برنامه ریزی متناسب با نیازهای جامعه هدف، ادامه داد: خروجی و محصول اقدامات و برنامه های مجمع شیعه شناسی و دیگر موسسات فرهنگی باید بگونه ای باشد كه عموم مردم بتوانند براحتی از محتوای فكری و فرهنگی تولیدی این مراكز استفاده كنند.

در این دیدار مسئول موسسه جهانی شیعه شناسی گزارشی از اقدامات و فعالیت های این مركز ارایه كرد.

حجت الاسلام علی انصاری بویراحمدی با اشاره به طرح ها و برنامه های فرهنگی این مركز، تدوین طرح بزرگ منشور جهانی تشیع، تدوین دائره المعارف مشاهیر تشیع و تحقیق و نشر آثار مختلف شیعی را از مهم ترین برنامه های در دست اقدام این مركز نام برد.

مجمع جهانی شیعه‌شناسی در سال ۱۳۷۹راه اندازی شد و در این راستا با رشته‌های اسلام‌شناسی در دانشگاه‌های مختلف جهان از طریق نشست‌های تخصصی، همایش‌ها و دیگر فعالیت‌های علمی و پژوهشی در ارتباط است و علاوه بر آنها با ۴۵ موسسه شیعی نیز در خارج كشور ارتباط نزدیكی دارد.

‌فعالیت‌های پژوهشی این مجمع بیشتر در راستای ارتقا سطح علمی و تخصصی موضوعات شیعه شناسی بوده و در عرصه موضوعات مختلف مبانی تشیع چون تاریخ، هویت و حقانیت تشیع نیز كارهای ارزنده‌ای شده است.

طرح آیات ولایت در ۲۰ جلد، طرح ثقلین، شیعه از دیدگاه مستشرقین، امامان شیعه از دیدگاه مستشرقین و خاورشناسان، ترجمه، تصحیح، تحقیق و تألیف كتب مرجع شیعی كه خلاء آن در كشورهای مختلف وجود دارد، از جمله كارهای صورت گرفته از سوی این مجمع می‌باشد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.qnit23nvqftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما