پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : 4534
آیت الله صافی گلپایگانی:

تمام مشکلات جامعه از بی‌اخلاقی است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید قم ریشه همه مشکلات را رسوخ بی اخلاقی در جامعه عنوان کرد.
تمام مشکلات جامعه از بی‌اخلاقی است
به گزارش قم نیوز، آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار گروهی از طلاب حوزه علمیه مشهد و جهرم گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل پیشرفت مکتب اسلام، وجود اخلاق کریمه در درون مقدس پیامبر مکرم اسلام بود.

وی با تاکید بر اینکه طلاب باید فرصت را غنیمت بشمارند و هر چه بیشتر در تحصیلات و کسب علوم و معارف اهل بیت (علیهم السلام) کوشش کنند، افزود: هیچ امت و مذهبی به قدر شیعه ذخایر علمی ندارد.

طلبه‌ها برای نوکری امام زمان کوشش کنند
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه طلاب باید بدانند برای نوکری امام زمان طلبه شده اند، گفت:باید در دوره غیبت بیشتر متوجه باشیم که ارتباط ما با آقا امام زمان (ع) محفوظ باشد.

صافی جهل و نادانی را از بدترین بیماری‌هایی عنوان کرد که یک جامعه بدان مبتلا می‌شود، اظهار داشت: امام زمان می‌خواهند که جامعه وابسته به ایشان، جامعه علم باشد، جامعه معرفت باشد و جامعه حسن اخلاق و کمالات باشد.

صفات علم و قدرت الهی را در جامعه پیاده کنیم
استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه دعاهایی که در اختیار ماست همه انسان‌ساز است، گفت: کمال انسان و جامعه وابسته به دو صفت است که این‌ها از صفات خداوند متعال هستند؛ یکی صفت علم و دیگری صفت قدرت.

وی با تاکید بر اینکه ترویج دین درگروی اخلاق شایسته است، گفت: باید اخلاق ائمه و پیامبر گرامی اسلام باید در جامعه رواج پیدا کند و همه متخلق به آن باشند.

جامعه دچار ضعف‌های اخلاقی است
صافی با اشاره به اینکه امروز بیشتر از هر زمانی جامعه ما به اخلاق احتیاج دارد، بیان داشت: متأسفانه بداخلاقی در اجتماع زیاد شده است و مشکل اصلی همین است.

وی افزود: اگر همه مسوولان و مردم فقط در خط اخلاق اسلامی قدم بردارند مشکلات مملکت حل می‌شود و با صداقت و راستی می‌توان جامعه را از گرفتاری نجات داد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.xnkt23nmkftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما