چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : 1636

هشتمین نمایشگاه فرش قم بدون حضور خبرنگاران افتتاح شد

قم نيوز : قم نیوز: اطلاع‌رسانی و انتقال اخبار گامی در زمینه شناساندن، معرفی هنرها و استعدادها در عصر حاضر است اما ‌دعوت نکردن خبرنگاران و اصحاب رسانه در مراسم افتتاح نمایشگاه فرش دستباف قم مغایر با این اصل است.
هشتمین نمایشگاه فرش قم بدون حضور خبرنگاران افتتاح شد
به گزارش قم نیوز، فرش به عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع‌دستی کشور بوده که امروزه توانسته است با در اختیار قرار گرفتن بازارهای بین‌المللی علاوه بر معرفی فرهنگ و هنر ایرانی، بخش قابل ملاحظه‌ای از سهم درآمد ارزی کشور را به خود اختصاص دهد.

صنعت فرش که از قدمت بالایی در ایران برخوردار است، علاوه بر جایگاه ویژه خود در اقتصاد ملی، به نوعی نمایانگر ذوق و سلیقه ایرانی بوده که به همین دلیل از ارزش مادی و معنوی زیادی برخوردار است.

علاوه بر جایگاه فرهنگی و هنری فرش در میان صنایع دستی، این صنعت به واسطه ارزآوری بالا از اهمیت اقتصادی ویژه‌ای برخوردار است به طوری که طی سال‌های متمادی جایگاه خاصی را در حوزه صادرات غیرنفتی کشور به خود اختصاص داده است.

فرش علاوه بر ارزآوری، از ابعاد دیگری نظیر اشتغال‌زایی و کمک به بهبود اقتصاد روستایی نیز حائز اهمیت است.

به طور حتم اهتمام هر چه بیشتر به تولید و رشد صادرات فرش دستباف علاوه بر افزایش درآمد ارزی، منجر به بهبود اقتصاد روستایی و ایجاد اشتغال در حوزه‌های مرتبط با این صنعت می‌شود.

نمایشگاهی بدون حضور خبرنگار و اصحاب رسانه
برگزاری نمایشگاه‌های فرش در استان‌های مختلف علاوه بر نگاه اقتصادی به این هنر صنعت، گامی به منظور شناساندن استعداد و معرفی این هنر به شمار می‌رود از این رو حضور اصحاب رسانه و پوشش اخبار مربوط به این قبیل نمایشگاه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه فرش دستبافت قم، بدون دعوت از خبرنگاران و پوشش اخبار برگزار شد و این در حالی است که حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به منظور معرفی استعدادهای استان و پوشش اخبار مربوطه گامی موثر به شمار می‌رود.

سؤالی که اینجا مطرح می‌شود، این است که با تمام تلاش‌هایی که در امر برگزاری نمایشگاه و هماهنگی‌های مختلف صورت گرفته است چرا امر اطلاع‌رسانی و معرفی دستاوردهای فرش استان نادیده گرفته شده است.

توجه و اهتمام به رشد و توسعه این هنر و رفع مشکلات آن، بارها از سوی مسئولان بخش‌های مختلف مطرح شده است که در نتیجه اطلاع‌رسانی میسر می‌شود اما گوش‌های شنوا کجا هستند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.xnzt23n--ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما