قم نيوز : قم نیوز: دبیر هیئت گلف استان قم گفت: گلف بازان قمی از نبود زمین استاندارد و تخصصی گلایه دارند و فعالیت‌های گلف قم در حال حاضر به مینی گلف محدود شده است.
گلف‌بازان قمی از نبود زمین استاندارد و تخصصی در قم گلایه دارند
به گزارش قم نیوز، حمیدرضا جلیلی اظهار کرد: رشته گلف به طور کلی رشته نوظهوری نیست اما در ایران، طی چند سال اخیر شناخته شده و در قم نیز در ۲ سال گذشته رشد قابل توجهی داشته اما برای آشنا کردن عموم مردم به جذابیت‌های این رشته هنوز راه درازی در پیش داریم.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۴۰ گلف باز مرد و زن در قم به طور جدی مشغول به این رشته هستند و با توجه به اجرای طرح آموزش رایگان گلف، این تعداد به زودی به شکلی چشمگیر افزایش پیدا می‌کند.

دبیر هیئت گلف استان قم افزود: اداره کل ورزش و جوانان رشته گلف را از نظر تخصیص منابع مالی در بین رشته‌های توپی طبقه بندی کرده و در حالی که گلف با رشته‌هایی چون والیبال و بسکتبال غیر قابل مقایسه است و گلف در آخرین رده تخصیص منابع مالی قرار می‌گیرد و معتقدم این رشته باید هم ردیف رشته‌های در حال توسعه نظیر هاکی قرار گیرد.

جلیلی ابراز کرد: در حال حاضر فعالیت‌های این رشته به برگزاری مسابقات مینی گلف محدود شده و گلف بازان قمی از نبود زمین استاندارد و تخصصی گلایه دارند البته راه اندازی زمین کوچکی در آکادمی گلف شهید حیدریان بخشی از موانع را از پیش رو برداشته اما زمین گلف بوستان غدیر که با زحمات زیاد اهالی گلف قم تسطیح و راه اندازی شده بود در حال حاضر در اختیار ما نیست.

وی عنوان کرد: زمین گلف بوستان غدیر حدود ۲ سال پاسخگوی نیازهای اولیه گلف بازان قمی بود و مسابقاتی در آن برگزار شد اما پس از آن مشکلاتی رخ داد که دیگر نتوانستیم اختیار این زمین را داشته باشیم و امیدواریم شهرداری قم برای حل این مشکل و فعال شدن زمین تخصصی گلف قم با ما همکاری کند.

دبیر هیئت گلف استان قم درباره طرح‌های آموزشی توسعه گلف در قم خاطرنشان کرد: گسترش رشته‌های در حال توسعه نظیر گلف از طریق تعامل با اداره کل آموزش و پرورش مقدور است و در پی آن هستیم که با تنفیذ تفاهم نامه‌ای، این رشته را در بین دانش آموزان ترویج کنیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdch66ni.23n-kdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما