سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب : 24228

ماهانه یک میلیون و 250 هزار زائر به جمکران مشرف می‏‌‏شوند

قم نيوز : قم نیوز: معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته ماهانه بیش از یک میلیون و 250 هزار نفر زائر به مسجد مقدس جمکران مشرف می‏‌‏شوند.
ماهانه یک میلیون و 250 هزار زائر به جمکران مشرف می‏‌‏شوند
به گزارش  قم نیوز، احمد حاجی‏‌‏زاده دوشنبه شب در جلسه ستاد تسهیلات زائران استان قم ‏ویژه نیمه شعبان که در سالن امام رضا (ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت‎:‎ طبق سرشماری‏‌‏ها هر هفته ۵۰۰ هزار نفر به جمکران مشرف می‏‌‏شوند که ۴۰۰ هزار نفر از آنها در سه روز انتهای هفته در این مکان مقدس حضور دارند.

وی افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته ماهانه بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر زائر به مسجد مقدس جمکران مشرف می‏‌‏شوند که نیازمند برنامه‏‌‏ریزی دقیق در این زمینه هستیم، زیرا تعداد آنها در طول سال به ۱۵ میلیون نفر می‏‌‏رسد.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه باید تلاش کنیم مسئولان ملی و وزرا در جشن نیمه شعبان قم شرکت کنند، گفت: همین که این مسئولان مشکلات موجود و نیز استقبال گسترده زائران را ببینند، آن‌گاه در راستای حل این مشکلات تلاش خواهند کرد.

حاجی‌زاده تصریح کرد: مسائل نگران‏‌‏کننده‏‌‏ای در این زمینه دیده می‏‌‏شود از جمله اینکه برای اسکان زائران میلیونی جمکران چاره‏‌‏ای نیندیشیده‏‌‏ایم؛ ممنوعیت نصب چادر در پارکینگ‏‌‏ها هم مشکلی را حل نمی‏‌‏کند و جایی هم برای نصب چادر جز این اماکن وجود ندارد.

وی با تشکر از همه کمیته‏‌‏های فعال در استان قم برای ساماندهی وضعیت مسافران در نیمه شعبان عنوان داشت: تأمین آب شرب هم همواره جزو مشکلات بوده که البته در داخل صحن‏‌‏های جمکران این مشکل برطرف شده و از شهرداری می‏‌‏خواهیم در زمینه تأمین آب در محوطه‏‌‏ اطراف مسجد تلاش بیشتری داشته باشد.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه هشت چشمه حمام ویژه آقایان و هشت چشمه ویژه بانوان در جمکران تدارک دیده شده، گفت: این تعداد حمام جوابگوی زائران میلیونی نیست بنابراین چنین مشکلی هم با همت جمعی و استانی باید حل شود.

وی با اشاره به محدودیت‏‌‏های ترافیکی و بستن برخی معابر در محوطه اطراف جمکران در نیمه شعبان خاطرنشان کرد: این امر مشکلاتی برای ساکنان روستای جمکران به وجود می‏‌‏آورد که لازم است از قبل تمهیدات پیشگیرانه برای این مشکل اندیشیده شود.

حاجی‏‌‏زاده با بیان اینکه استفاده از پارکینگ جمکران رایگان است، افزود: شورای ترافیک باید مدیریت کاملی بر این پارکینگ‏‌‏ها داشته باشد تا در هنگام ورود و خروج اتومبیل‏‌‏ها مشکلی به وجود نیاید. ضمن اینکه توجه داشته باشیم اوج خروج ناگهانی مسافران در صبح فردای نیمه شعبان است و لازم است پرسنل پلیس و دیگر نهادها در این زمان بیشترین حضور را داشته باشند.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با اشاره به نورافشانی که قرار است در چهار نقطه رینگ دوم جمکران صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: برخی افراد از این مسئله سوءاستفاده می‏‌‏کنند و به استفاده از ترقه و سایر مواد آتش‏‌‏زا روی می‏‌‏آورند که باید فکری به حال این مسئله کرد.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که در نیمه شعبان شاهد آن هستیم عدم مدیریت صحیح زوار خارجی است که گاهی اوقات مورد سوءاستفاده خلافکاران قرار می‏‌‏گیرند.

حاجی‏‌‏زاده در پایان از ساماندهی توزیع نذورات در سطح مسجد مقدس جمکران طی ایام خجسته نیمه شعبان خبر داد و تصریح کرد: هماهنگی میان ادارات خدمت‏‌‏رسان یکی از مهم‌ترین اموری است که در نیمه شعبان باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdch6ini.23nkidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما