چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 48268
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس ستاد انتخابات استان قم:

782 هزار و 974 نفر در استان قم واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند/مشارکت هزار نفر از بسیجیان در تامین امنیت انتخابات

قم نيوز : قم نیوز: رئیس ستاد انتخابات استان قم با بیان اینکه بیش از 20 هزار نفر در برگزاری انتخابات به صورت مستقیم مشارکت می‌کنند، گفت: 782 هزار و 974 نفر در استان قم واجد شرایط داریم که 19 هزار و 552 نفر از آنها رأی اولی هستند؛ تعداد تعرفه‌های هر انتخابات برای استان قم یک میلیون و 10 هزار مورد است.
782 هزار و 974 نفر در استان قم واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند/مشارکت هزار نفر از بسیجیان در تامین امنیت انتخابات
به گزارش قم نیوز،‌ احد جمالی ظهر امروز طی نشست خبری که در سالن جلسات معاونت سیاسی امنیتی استانداری برگزار شد، با بیان اینکه انتخابات امسال اهمیت بسیاری دارد، اظهار کرد: با توجه به تغییر مدیریت ارشد آمریکا و رویکرد خشونت‌آمیز این فرد، افزایش حملات نظامی در منطقه و ارتباطات کشورهای مختلف با یکدیگر انتخابات ایران در شرایط خاصی قرار دارد و بر اساس فرمایشات رهبری حضور حداکثری مردم مهم‌ترین اولویت است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارها 73 درصد مردم در انتخابات حضور می‌یابند، اضافه کرد: امیدواریم که این آمار بیش از 75 درصد باشد و سرمایه اجتماعی مطلوبی برای کشور رقم زده شود.

رئیس ستاد انتخابات استان قم از موفقیت این استان در اجرای انتخابات بدون مشکل در سال‌های گذشته یاد کرد و گفت: کمیته‌های زیر مجموعه ستاد انتخابات تشکیل و آسیب‌شناسی‌های لازم انجام شده است تا بتوانیم انتخابات سالم و شاخصی را برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه استان قم در عرصه‌های مختلف به دنبال موفقیت نظام اسلامی بوده‌ است، تصریح کرد: تا کنون برای اجرای انتخابات مشکل خاصی نداشته‌ایم؛ 669 شعبه در استان قم وجود دارد که این آمار 57 شعبه نسبت به انتخابات مجلس بیشتر شده است تا مردم در انتخابات مشکلی نداشته باشند.

جمالی با اشاره به اینکه آمار صندوق اخذ رأی ریاست جمهوری 669 مورد و صندوق اخذ رأی شوراهای اسلامی شهر و روستای استان 721 مورد است، عنوان کرد: در روستاها صندوق سیار قابل توجهی برای شوراها نداریم؛ در شهر قم 530 شعبه ثابت و 28 شعبه سیار فعالیت خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: مجموع جمعیت بازرسان و سربازرسان وزارت کشور 720 نفر، بازرسان و سربازرس‌های شوراها 300 نفر، ناظر و سرناظران شوراها هزار و 500 نفر و ناظر و سرناظران شورای نگهبان دو هزار نفر است و پنج هزار نفر نیز در راستای تامین امنیت انتخابات مشارکت خواهند داشت که دو هزار نفر آنها در شعب اخذ رأی و سه هزار نفر دیگر در سطح مختلف استان حضور می‌یابند که هزار نفر از آنها بسیجی هستند.

جمالی با بیان اینکه بیش از 20 هزار نفر در برگزاری انتخابات به صورت مستقیم مشارکت خواهند داشت، اضافه کرد: 782 هزار و 974 نفر در استان قم واجد شرایط داریم که 19 هزار و 552 نفر از آنها رأی اولی هستند؛ تعداد تعرفه‌ها هر انتخابات برای استان قم یک میلیون و 10 هزار مورد است.

وی با تاکید بر اینکه از مجموع 20 هزار نیروی مشارکت کننده در انتخابات  نزدیک به 10 هزار نفر در کارگاه‌های آموزشی حضور یافته‌اند، تصریح کرد: تا کنون 530 نفر برای حضور در شورای اسلامی شهر قم در صحنه رقابت حضور یافته‌اند؛ داوطلبین ثبت نامی دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قم هزار و 300 نفر بوده که 429 نفر به شهرها و 721 نفر به روستاها اختصاص داشتند از این تعداد 126 نفر خانم بودند که 39  نفر در حوزه شهری و 87 نفر در حوزه روستایی شرکت کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم یادآور شد: هزار و 583 نفر در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان قم شرکت کرده‌اند این آمار نسبت به دوره گذشته 22 درصد افزایش داشته است؛ 689 نفر از این جمعیت به شهرها و 894 نفر به روستاها اختصاص دارند که 125 نفر از آنها خانم هستند که 85 نفر در حوزه شهری و 40 نفر در حوزه روستایی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نیروهای نظامی و انتظامی حق دخالت در امور انتخابات را ندارند، اضافه کرد: کمیته امنیتی ستاد انتخابات استان را تشکیل داده که این کمیته شب‌ها در تجمع‌ها حضور یافته و تخلفات را توسط ستادهای انتخاباتی پیگیری می‌کند؛ به ستادها اعلام کرده‌ایم که همکاری لازم را داشته باشند در جایی که ناهنجاری امنیت ملی را زیر سوال می‌برد با هیچ فردی شوخی نداشته و برای رفع آنها اقدام می‌کنیم امکان دارد برخی از افراد فرصت‌طلب در این تجمع‌ها حضور یافته و اراذل اوباش هم باشند که با دریافت گزارش شهروندان به صورت جدی با آنها برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdch6ink.23n6-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما