چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : 26578

ایثار قم و آغاز تلاش برای قهرمانی سوپرلیگ بسکتبال با ویلچر

قم نيوز : قم نیوز: فصل جدید رقابت‌های سوپر لیگ بسکتبال با ویلچر قهرمانی کشور در آستانه آغاز است و ۸ تیم حاضر در این مسابقات به دنبال تحقق رویای قهرمانی هستند.
ایثار قم و آغاز تلاش برای قهرمانی سوپرلیگ بسکتبال با ویلچر
به گزارش قم نیوز، رشته بسکتبال با ویلچر را می‌توان به نوعی گل سرسبد رشته‌های ورزشی جانبازان و معلولان دانست اما مسابقات سوپرلیگ این رشته در ایران، یکی از مسابقات جذاب ورزشی کشور است که همه ساله به سوی حرفه‌ای شدن گام بر می‌دارد.

با توجه به رشد جایگاه ایران در مسان کشورهای قدرتمند جهان در رشته بسکتبال با ویلچر، برگزاری سوپرلیگ به شکلی پویا و زنده از اهداف فدارسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان بوده و امسال ۸ تیم در سوپرلیگ کشور حاضر هستند.

پایان محرومیت ۴ ساله ایران و افزایش انگیزه‌ها


با پایان محرومیت ۴ ساله ایران از حضور در مسابقات بین المللی، پیش بینی می‌شود سطح رقابت‌های سوپرلیگ بسکتبال با ویلچر از نظر کیفی و فنی به شکل چشمگیری متحول شود چنان که نشانه‌های این تحول از فصل گذشته هویدا شد.

بسکتبال با ویلچر ایران به دلیل انصراف از حضور در دیدار یک‌چهارم نهایی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن مقابل تیم آمریکا تا سال ۲۰۱۳ از حضور در کلیه رقابت‌ها محروم شد که البته فدراسیون جهانی، سپس یک سال به ایران تخفیف داد.

این محرومیت در آن بدین معنی بود که هیچ عضو رسمی، بازیکن و یا شخص دیگری که زیرمجموعه بسکتبال با ویلچر ایران است، اجازه نداشت در رقابت‌های باشگاهی، برون‌مرزی و حتی تورنمنتهای دوستانه شرکت کند.

با پایان دوران محرومیت ایران تیم‌های رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان بسکتبال با ویلچر کشورمان بعد از محرومیتی طولانی مدت بار دیگر به عرصه بین المللی برگشتند

بعد از افتخاراتی که تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان کشورمان در به دست آوردن قهرمانی آسیا، قهرمانی سه نفره و قهرمانی پنج نفره بازی‌های پاراآسیایی جوانان در سال ۲۰۱۳ کسب کرد و در پیکارهای جهانی پنجم شد، تیم ملی بسکتبال با ویلچر بزرگسالان کشورمان نیز به مقام سوم آسیا دست یافت.

ایثار قم به دنبال تحقق رویای قهرمانی


تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم چند سالی است که فعالیت خود را در سوپرلیگ آغاز کرده و با نگاهی منصفانه، هر ساله یکی از تیم هیا قدرتمند و مدعی قهرمانی به شمار رفته است اما همواره در گام آخر با ناکامی در کسب عنوان قهرمانی مواجه شده است.

تیم‌های بسکتبال با ویلچر کشور در سال‌های اخیر در راه کسب عنوان قهرمانی همواره زیر سایه تیم قدرتمند داداشی کهریزک قرار داشتند اما پایان فعالیت این تیم و عدم حضورش در سوپرلیگ ۹۳ تیم‌هایی از جمله ایثار قم را به کسب عنوان قهرمانی به ویژه اینکه مربی داداشی کهریزک هدایت ایثار را بر عهده گرفته است.

ایثار در دو فصل اخیر سوپر لیگ تا قهرمانی یک نفس فاصله داشت اما در گام پایانی ناموفق بود و با بداقبالی قهرمانی را از دست داد با این حال قمی‌ها امیدوارند به انتظار برای کسب قهرمانی پایان دهند و در فصل جدید برای نخستین بار قهرمانی کشور را به دست آورند.

تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم تاکنون سه بار در مسابقات لیگ بر‌تر بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور شرکت کرده و دو عنوان نایب‌قهرمانی و یک مقام پنجمی در کارنامه دارد درحالی‌که دو نایب‌قهرمانی ایثار قم در سال‌های ۹۱ و ۹۲ رقم خورده است.

تغییرات ایثار در کادر فنی


مهم‌ترین تحول تیم ایثار قم در راه حضور در فصل جدید، تغییر سرمربی این تیم و حضور عباس خاکی سرمربی فصل گذشته داداشی کهریزک بر روی نیمکت نماینده قم بود.

باشگاه ایثار قم پس از نایب‌قهرمانی ۲ دوره پی‌درپی سوپر لیگ بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور، عزم خود را برای کسب عنوان قهرمانی این مسابقات جزم کرده و در این راه‌، تغییرات خود را از کادر فنی این تیم آغاز کرده است.

عباس خاکی سرمربی تیم بسکتبال با ویلچر داداشی کهریزک که در دو فصل گذشته سوپر لیگ همراه با تیمش عنوان قهرمانی را به دست آورده بود از فصل جدید روی نیمکت تیم ایثار قم می‌نشیند.

این مربی ۳۸ ساله و جوان، پیش از این به‌عنوان بازیکن فوتبال در لیگ باشگاهی تهران فعالیت می‌کرد و سپس از سال ۷۹ پس از راه‌اندازی بخش ورزشی آسایشگاه معلولان کهریزک، دوران مربیگری خود را در تیم داداشی کهریزک که در آن زمان با نامی غیر از نام فعلی خود در لیگ حاضر بود، آغاز کرد.

بدین ترتیب و با انتخاب خاکی به‌عنوان مربی جدید تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم، دوران حضور جواد شهره غلامی به‌عنوان سرمربی این تیم خاتمه یافت.

ترکیب ایثار در فصل جدید

تیم بسکتبال ایثار قم امسال با ترکیب یاز بازیکنان جوان و باتجربه راهی سوپرلیگ می‌شود و امیدوار است با کسب عنوان نخست مرحله گروهی کار آسانی برای راهیابی به فینال داشته باشد.

بازیکنانی چون مرتضی عابدی، عادل طرفی، حکیم منصوری، علی کمالی فر، ابوالفضل قنبری، محمدحسین بنا زادگان، اسماعیل ابوطالبی، محمد کریمی و سید رضا حسینی بازیکنان تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم را در این مسابقات تشکیل می‌دهند.

علاوه بر عباس خاکی، عبدالمحمد جعفری مربی بومی و با سابقه بسکتبال با ویلچر قم، بر روی نیمکت ایثار حضور دارد و یحیی ابطحی سرپرست و علی خوشرفتار مدیر تیم ایثار قم هستند.

گروه بندی و سفر ایثار به شیراز

لیگ بر‌تر بسکتبال با ویلچر کشور سال گذشته با حضور ۷ تیم برگزار شد اما امسال این مسابقات با افزایش تعداد تیم‌ها با حضور ۸ تیم در قالب ۲ گروه ۴ تیمی برگزار می‌شود.

تیم‌های حاضر در گروه‌های دوگانه، طی ۴ مرحله به میزبانی هر یک از تیم‌ها با هم مسابقه می‌دهند و در ‌‌نهایت پس از مشخص شدن تیم‌های اول تا چهارم هر گروه، تیم‌ها به صورت ضربدری با هم روبرو می‌شوند.

در گروه نخست تیم ایثار قم با تیم‌های شهرداری آمل، همیاری زنجان و پگاه فارس هم گروه شده است که میزبانی مرحله نخست بر عهده تیم پگاه فارس است و نماینده قم برای شرکت در دور نخست باید راهی شیراز شود.

در مرحله دوم آمل میزبانی مسابقات را بر عهده دارد و دور سوم آن در سالن شهید محمود رضاییان قم برگزار می‌شود و آخرین دور از مرحله گروهی در زنجان برگزار می‌شود.

در گروه دوم مسابقات هم ۴ تیم هیئت جانبازان و معلولان خوزستان، پیام مخابرات اصفهان، هیئت جانبازان و معلولان ایلام و هیئت جانبازان و معلولان استان مرکزی شرکت دارند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdch6mni.23n-qdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما