شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : 28558
معاون ‌شهردار قم:

جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهردار قم از برگزاری جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی همزمان با سیزدهمین جشنواره بین الملی امام رضا (ع) خبرداد.
جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، سید رسول موسوی نژادیان در گفت‌و‌گو با تسنیم در قم، با اعلام خبر برگزاری جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی همزمان با سیزدهمین جشنواره بین الملی امام رضا (ع) در قم اظهار داشت: جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی با هدف ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) و ارتقاء هنر ساخت نمادهای ماندگار برای فضا‌ها و اماکن شهری برگزار می‌شود.
 
معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با اشاره به اهداف این جشنواره افزود: امکان بروز و ظهور خلاقیت هنرمندان در آفرینش آثار بدیع با نگرش به فرهنگ دینی و اسلامی خصوصاً شهدا و انقلاب اسلامی با الهام از آموزه‌های رضوی و اهل بیت (ع) از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
 
وی بیان کرد: در این جشنواره اولویت ارزیابی با آثاری است که موضوعاتی نظیر؛ توجه به ترویج فرهنگ قرآن و عترت برگرفته از محتوای آیات، روایات و احادیث، توجه به سیره و زندگی پیامبران و اهل بیت (ع) به ویژه امام رضا (ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع)، توجه به موضوع انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت و نوآوری و خلاقیت در ایده‌پردازی و روش‌های اجرایی و کاربرد مواد و مصالح جدید، را محور اصلی کار خود قرار دهند.
 
موسویان نژاد با بیان اینکه جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی در دو بخش حجم و نقش برجسته برگزار می‌شود، گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیتهای فرهنگی هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه حضرت امام رضا (ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار بر‌تر فرهنگی و هنری، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره است.
 
معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم عنوان کرد: جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی همزمان با ایام میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) در شهریور 94 برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdch6mni.23n6mdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما