قم نيوز : قم نگار: مرجع تقلید شیعیان گفت: اربعین مانوری است که نشان می‌دهد در اسلام قدرتی وجود دارد که می‌تواند ۲۰ میلیون نفر را در یک‌جا جمع کند، این قدرت اسلام و سیدالشهدا (ع) بوده که چنین نمایشی داشته است.
آیت‌الله نوری‌همدانی: تجمع اربعین مانوری از قدرت اسلام در جهان است
به گزارش قم نگار، آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با شورای سیاست گذاری چهارمین جشنوارۀ هنر آسمانی اظهار داشت: جریان عاشورا و اربعین یک جریان تاریخی مقطعی نیست بلکه مدرسه و مکتبی است که باید از آن الهام و درس گرفت.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به بی‌نظیر بودن پیاده روی عظیم شیعیان در اربعین افزود: اربعین مانوری است که با آن می‌توان به جهان نشان داد در اسلام قدرتی هست که توانایی دارد در یک روز 20 میلیون انسان را گرد هم بیاورد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به ناتوانی دولت سعودی از مدیریت دو تا سه میلون زائر خانۀ خدا خاطر نشان کرد: مدیریت 20 میلیون زائر اربعین کار بسیار بزرگی است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه همیشه دشمنان اسلام با زیارت و عزاداری اهل بیت(ع) مخالف بودند، تصریح کرد: در دوران حکومت رضاخان راه کربلا بسته و روضه خوانی و عزاداری قدغن بود به این دلیل که مکتب عاشورا انسان‌ها رابه مبارزه با دشمنان اسلام دعوت می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به برگزاری جشنواره هنر آسمانی، هنر را سبب جلب توجه انسان‌ها دانست و گفت: خداوند انسان را طوری آفریده که به صورت فطری به زیبایی علاقه‌مند است و هنر یک از جلوه‌های زیبایی است.

وی با اشاره به جنبه‌های هنری قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفۀسجادیه خاطرنشان کرد: از آنجایی که هنردر زندگی انسان‌ها نقش به سزایی دارد پروردگار و اهل بیت(ع) حقایق و معارف دین را در قالب هنر بیان کردند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: تاثیرگذاری فعالیت‌هایی چون جشنواره هنر آسمانی نیاز به هنرمند بودن پرچم‌داران و سیاست‌گذاران این جشنواره دارد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت مسئلۀ هنر افزود: حوزه‌های علمیه باید هنرمند تربیت کند همانطورکه علمای تراز اول اسلام از جمله شهید اول و شهید ثانی عموما شاعر و هنرمند بودند.

وی عنوان کرد: اولین گام در وادی هنر ادبیات است. چنانکه اگر ادبیات قوی‌ای نداشته باشیم نمی‌توان تاثیرگذار بود.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین ملکدار مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی تشویق هنرمندان طلبه و استفاده از ظرفیت هنر برای انتقال مفاهیم ارزشی و اسلامی را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست و اظهار داشت: از اواخر سال گذشته آیت الله حسینی بوشهری دستور برگزاری جشنواره هنر آسمانی را صادر کرد.

وی گفت: این جشنواره با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مرکز پژوهش های صدا وسیمای قم، بنیاد نشر آثار و ارزشهای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس قم و حوزه هنری سازمان تبیلغات اسلامی قم فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره دارای سه بخش داستان، شعر و مقاله است که طلبه های سراسر کشور می توانند تا آخر آذر ماه امسال آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdch6qnx.23nk-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما