پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : 27018
آیت‌الله مقتدایی:

مجمع نمایندگان طلاب برای اعزام مبلغ به مناطق محروم برنامه‌ریزی کند

قم نيوز : قم نیوز: دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: مجمع نمایندگان طلاب برای اعزام مبلغ به مناطق محروم برنامه‌ریزی کند.
مجمع نمایندگان طلاب برای اعزام مبلغ به مناطق محروم برنامه‌ریزی کند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در نشست مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سالن آفتاب مسجد مقدس جمکران، با اشاره به جایگاه عالمان دین و نقش بی‌بدیل آنان در حفظ دین و دینداری مردم اظهار کرد: بر اساس روایتی از امام هادی(ع) اگر علما نبودند مردم از دین خارج می‌شدند.

وی تفقه در دین و تهذیب نفس را از اصلی‌ترین رسالت‌های حوزویان برشمرد و با انتقاد از افرادی که می‌گویند حوزه به لحاظ علمی و تهذیبی تنزل یافته و از این مسئله سوء استفاده می‌کنند، افزود: حوزه باید روز به روز در عرصه‌های علمی و تهذیبی رشد داشته باشد و اگر خدای ناکرده افتی هم وجود داشته، با تحقیق و آسیب‌شناسی دقیق برطرف شود، مجمع نمایندگان می‌تواند این مسائل را رصد و پیگیری کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم هجرت روحانیون از قم به شهرستان‌ها تصریح کرد: برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها با کمبود روحانی روبه‌رو هستند و این خلاء باید با هجرت روحانیون برطرف شود، در گذشته در هر استانی یک عالم محور قرار می‌گرفت ولی اکنون این‌گونه نیست و در این زمینه خلأ احساس می‌شود.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) را از ضرورت‌ها خواند و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که طلاب و روحانیون باید برای تبلیغ به شهرستان‌های خود بروند. مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه باید در این راستا تلاش و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به جایگاه و ظرفیت‌های مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه گفت: نمایندگان مجمع باید از مشکلات حوزه‌های استان و شهرستان خود اطلاع داشته باشند و طرح‌ها و مشکلات را به جامعه مدرسین، شورای عالی و مدیریت حوزه منتقل کنند تا برای رفع آنها برنامه‌ریزی و اقدام شود.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdch6vni.23nqzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما