جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب : 34948
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد

مسمومیت‌ سالیانه ۴۲۰ هزار نفر را می‌کُشد + دلایل و توصیه‌ها

قم نيوز : قم نگار: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که سالیانه ۴۲۰ هزار نفر در اثر مسمومیت‌های غذایی جانشان را از دست می‌دهند. همچنین ۵۵۰ میلیون نفر در دنیا دچار اسهال می‌شوند که ۲۳۰ هزار نفر از آنها جان خود را از دست می‌دهند.
مسمومیت‌ سالیانه ۴۲۰ هزار نفر را می‌کُشد + دلایل و توصیه‌ها
به گزارش قم نگار، سازمان بهداشت جهانی عنوان کرده است که سالیانه بیش از ۴۲۰ هزار نفر در اثر مواد غذایی آلوده جانشان را از دست می‌دهند. ۱۲۵ هزار نفر از این افراد، کودکان خردسال هستند. بر اساس این گزارش که ۳ دسامبر منتشر شد، سالانه تا ۶۰۰ میلیون نفر نیز دچار مسمومیت غذایی می‌شوند. این مسمومیت‌ها شامل مسمومیت در اثر مواد شیمیایی، باکتری یا انگل‌هاست.

این تحقیق در بازه زمانی ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ انجام شده و بر اساس آن، بیشترین افراد در آفریقا و آسیای جنوب شرقی قربانی مسمومیت‌های غذایی می‌شوند.

یک سوم کسانی که دچار این مسمومیت‌ها می‌شوند کودکان زیر پنج سال هستند. براین اساس دبیر کل سازمان بهداشت جهانی، مارگارت چان بر اساس نتیجه تحقیقی بین‌المللی در‌باره بیماری‌های ناشی از مواد غذایی از همه کشورها خواسته است تا سهم بیشتری در تامین سلامت مواد غذایی ایفا کنند. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده سالیانه ۴۲۰ هزار نفر در اثر مسمومیت‌های غذایی جانشان را از دست می‌دهند. همچنین ۵۵۰ میلیون نفر در دنیا دچار اسهال می‌شوند که ۲۳۰ هزار نفر از آنها جان خود را از دست می‌دهند.

مارگارت چان گفته است برای آنکه مشخص شود در هر منطقه چه نوع ماده غذایی بیشترین مسمومیت‌ها را به وجود می‌آورد باید اقدامات هدفمند و متناسب با این منظور در فضای عمومی از سوی حکومت‌ها و نیز شرکت‌های تولید مواد غذایی انجام شود.

به گزارش بهداشت جهانی جدی‌ترین مشکل ناشی از مواد غذایی فاسد، اسهال است. سالانه ۵۵۰ میلیون نفر در دنیا دچار اسهال می‌شوند که ۲۳۰ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.

علت اصلی مسمومیت‌های غذایی مصرف مواد غذایی خام یا خوب پخته‌نشده از قبیل گوشت، تخم مرغ، سبزیجات یا لبنیات است. این پژوهش همچنین هشدار داده مواد غذایی آلوده به ویروس‌های هپاتیت A، تیفوس، کپک و کرم کدو صدها هزار انسان را در معرض بیماری‌های جدی قرار می‌دهند.

به گزارش دویچه‌وله، سالانه در آلمان بر اساس گزارش اداره فدرال ارزیابی خطر مواد غذایی، ۲۰۰ هزار مورد بیماری بر اثر مواد غذایی رخ می‌دهد. بیشترین ماده‌ای که باعث مسمومیت غذایی در آلمان می‌شود، ماهی سامون (لاکس) است.

علائم مسمومیت غذایی استفراغ، اسهال، دل درد شدید و تب هستند. مسمومیت‌هایی که بر اثر قارچ‌ها یا انواع مشخصی از ماهی‌ها عارض می‌شوند در اغلب موارد بسیار شدید بوده و در موارد زیادی به هالوزیناسیون (توهم) منجر می‌شوند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdch6wnx.23nkkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما