جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : 28198
حجت‌الاسلام و المسلمین غرویان:

تفرقه و جدایی را دشمنان در بین مسلمانان ایجاد کرده‌اند

قم نيوز : قم نیوز:استاد حوزه و دانشگاه گفت: تفرقه و جدایی را دشمنان در بین مسلمانان ایجاد کرده‌اند.
تفرقه و جدایی را دشمنان در بین مسلمانان ایجاد کرده‌اند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محسن غرویان امروز در گفت‌وگو با فارس در قم، ضمن تبریک هفته وحدت اظهار کرد: برای رسیدن به وحدت بیشتر میان امت اسلامی باید نخست به معرفت و باور در مورد الزام وحدت میان توده مردم برسیم.
 
وی با اشاره به اینکه از بین بردن تفرقه دشمنان میان شیعیان و اهل تسنن از گام‌های اولیه برای ایجاد وحدت در جهان اسلام است، گفت: علمای شیعه و سنی باید به این باور برسند که وحدت موجب تقویت و قدرت جامعه اسلامی می‌شود و این موضوع فقط نباید در حد شعار باشد.
 
استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: شرط دوم برای ایجاد وحدت این است که تفکر وحدت را به عامه مردم منتقل کرده و آنها را به این سمت هدایت کنند که برای حفظ اسلام باید بین همه مسلمانان برادری و اخوت به معنای واقعی ایجاد شود.
 
وی با بیان اینکه تفرقه عامل اصلی تضعیف ملل اسلامی در جهان است خاطرنشان کرد: نکته‌ای که همه باید به آن توجه داشته باشیم این است که تفرقه و جدایی را دشمنان در بین مسلمانان ایجاد کرده‌اند تا مسلمانان خود یکدیگر را از بین ببرند.
 
غرویان در پایان یکی از دلایل کمرنگ شدن وحدت را غفلت نسبت به این موضوع دانست و گفت: یکی از نتایج حرکت داعش وحدت بیشتر بین علما شیعه و سنی است که باید از این فرصت برای وحدت بیشتر و همچنین از بین بردن داعش استفاده کرد و دستیابی به این مهم با تکیه بر مشترکات امکان‌پذیر است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdch6zni.23n6wdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما