يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب : 22158
مدیرکل ارشاد قم:

خانواده زیربنای جامعه انسانی و اساس سعادت جامعه است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: زن و مرد در مقام همسر هر دو در یک سطح، مقام و مرتبه مکمل هم هستند از همین رو خانواده زیربنای جامعه انسانی و اساس و سرآمد سعادت هر جامعه ای است.
خانواده زیربنای جامعه انسانی و اساس سعادت جامعه است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام عبدالرضا ایزدپناه در جشنواره دانشجویی مرکز فرهنگ و هنر دانشگاه علمی کاربردی استان قم با عنوان یاسی ترین بهار با تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و امام خمینی (ره) اظهار کرد: درباره شخصیت حضرت زهرا (س) هیچ ناگفته ای باقی نمانده چرا که او کوثر و ام ابیها (س) نامیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره معصومیت حضرت زهرا (س) در میان ۱۴ معصوم، افزود: بودن یک معصوم زن در میان ۱۴ معصوم از آن جهت است که نظام احسن خلقت از ترکیب زن و مرد کامل می شود.

وی تصریح کرد: زن و مرد در مقام همسر هر دو در یک سطح، مقام و مرتبه مکمل هم هستند از همین رو خانواده زیربنای جامعه انسانی و اساس و سرآمد سعادت هر جامعه ای است.

حجت الاسلام ایزدپناه عنوان کرد: دو مخلوقی که مکمل هم اند در کنار هم در یک رتبه و مقام، تعامل و زندگی این دو با هم می تواند نظام آفرینش را به آن هدف احسن و اکمل برساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید براینکه حضرت زهرا(س) افزون بر کمالات دیگر معصومین کمالات لازم برای یک زن را نیز دارا بود، تصریح کرد: اگر همه معصومین از جنس مرد بودند الگویی برای زنان عالم وجود نداشت.

وی با بیان اینکه فاطمه، فاطمه است و ویژگی های منحصر به خود را دارد، خاطرنشان کرد: هیچ زبانی توانایی بیان حقیقت ناب زهرا (س) را ندارد نام فاطمه(س) تنها واژه بیان کننده حقیقت این بانوی بزرگوار است.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdch6zni.23nimdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما