سه شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 42138
منبع : روابط عمومی سازمان صنعت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خواستار شد

تعامل بیشتر بانک‌های عامل با صنعتگران استان قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم خواستار تعامل بیشتر بانک‌های عامل با صنعتگران استان شد و گفت: بسیاری از منابع بانکی قم در خارج از استان هزینه می‌شود، این در حالی است که منابع بانک‌ها باید در بخش تولید استان هزینه شود.
تعامل بیشتر بانک‌های عامل با صنعتگران استان قم
به گزارش قم نیوز، احمد ذاکری در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت و پرداخت تسهیلات به منظور رونق تولید در واحدهای تولیدی پرداخت و اظهار کرد: تاکنون 927 واحد تولیدی در سایت بهین‌یاب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 85 واحد تولیدی به مبلغ 855 میلیارد ریال در بخش صنعت و مبلغ 152 میلیارد ریال در بخش کشاورزی موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

وی تعامل بانک‌ها با صنعت و بخش تولید را خواستار شد و افزود: بسیاری از منابع بانکی استان در خارج از استان هزینه می‌شود، این در حالی است که منابع بانک‌ها باید در بخش تولید استان هزینه شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تأکید بر اینکه در استان ظرفیت‌های خوبی در بخش تولید و صنعت وجود دارد که باید روی آن سرمایه‌گذاری کرد، گفت: در این راستا نیز بانک‌ها باید منابع خود را به واحدهای صنعتی استان اختصاص دهند.

ذاکری تصریح کرد: در بخش معدن تدوین و تهیه نقشه ژئوفیزیک هوایی استان و راه دسترسی به دریاچه نمک انجام‌ شده و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم بودجه خوبی به این موضوع اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه ساماندهی و رسیدگی به امور اصناف نیز هماهنگی‌های خوبی صورت گرفته و نظارت دقیق با حضور کارشناسان سازمان بر اتحادیه‌ها انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه باید حمایت و نظارت بیشتری درباره اصناف و اتحادیه‌های صنفی انجام شود، گفت: مالیات بر ارزش افزوده نیز موضوع مهمی است که براساس قانون باید از مصرف‌کننده دریافت شود، اما در ایران و قم از تولیدکننده دریافت می‌کنند و این به‌ ضرر تولیدکنندگان است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توجه به کاهش هزینه‌های تولید تصریح کرد: رعایت دقیق قوانین نظام صنفی نیز موضوعی است که باید با اهتمام ویژه دنبال شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdch6znk.23nixdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما