سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : 57

مبلمان شهري قم نيازمند بازبيني، زيباسازي و ساماندهي است

قم نيوز : قم نیوز: مبلمان شهري قم، به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامي و قطب زيارتي، نيازمند بازبيني ، زيباسازي وساماندهي است .
مبلمان شهري قم نيازمند بازبيني، زيباسازي و ساماندهي است
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل وفایی، رييس سازمان زيبا سازي شهرداري قم در تاكيد كرد: در طراحي مبلمان شهري بايد به روحيات، نيازهاي معنوي و عمومي شهروندان و ميليونها زائر توجه شود.

وی بيان كرد: سيماي شهري، در ذهن وروحيات شهروندان بشكل مستقيم و غير مستقيم اثر گذار است ،لذا طراحي مناسب مبلمان شهري در قم مي تواند علاوه بر كاهش ترافيك، تسهيل در ارائه خدمات، ناهنجاري هاي اجتماعي را محدود كند و تحت شعاع قرار دهد.

وي اضافه كرد: در طول سالهاي گذشته مناطق شهرداري بر اساس سطح توانايي خود و نيازهاي شهري اقدام به تهيه انواع مبلمان شهري مي كردند اما با تشكيل سازمان زيباسازي دردو ماه اخير مطالعات و تحقيقات علمي آغاز شده است تا در آينده نزديك ، وضعيت نابسامان امروزي بهبود يابد.

وفایی افزود: سازمان زيباسازي به رغم كمبودها و محدوديت هاي گسترده در زمينه هاي نيروي انساني، امكانات در تلاش است با هماهنگي با برخي از معاونت هاي شهرداري ، فعاليت هاي مناطق را در اين زمينه هماهنگ، هدفمند و با پشتوانه علمي همراه سازد تا در آينده وضعيت فعلي مبلمان شهري ساماندهي گردد.

وي اضافه كرد: در اين مدت كوتاه اين سازمان بررسي ها و مطالعات زيادي را در اين خصوص انجام داده است و بسياري از نابساماني هاي اين حوزه را شناسايي كرده است.

وفايي، با اشاره به اينكه توجه به مقوله مبلمان شهري در برنامه هاي ساير كلانشهرهاي بزرگ دنيا نيز امري متداول و بديهي است و تجربه نشان داده است كه زيباسازي مبلمان شهري ، ضمن زيبا كردن چهره شهر، در مهار ميزان بروز خشونت ها،اعتياد و ساير ناهنجاري هاي اجتماعي موثر است.

قم در سال ۱۳۷۵ خورشيدي به استان تبديل شد. اين استان در منطقه‌اي خشك و كويري واقع شده با اين وجود به علت اهميت ارتباطي، و جايگاه معنوي و مذهبي از كانونهاي مهاجر پذير كشور محسوب مي شود.

جمعيت اين شهر رطبق سرشماري سال ۱۳۸۵ مركز آمار ايران ،حدود يك ميليون نفر بوده‌است كه از اين جهت، هشتمين شهر پرجمعيت ايران پس از شهرهاي تهران، مشهد، اصفهان، تبريز، كرج، شيراز، اهواز محسوب مي شود.

بارگاره حضرت معصومه(س)، مسجد جمكران و بيش از چهارصد امامزاده ديگر و حوزه‌ها و مدارس علميه قم و مساجد تاريخي و مهم و موسسات آموزشي و بين‌المللي، از جمله جاذبه‌هاي متنوع شهر قم است.

انتهای پیام/م
https://qomnews.ir/vdchd.nm223nqttf.html
نام شما
آدرس ايميل شما