چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : 75
انصاری:

همه جهانیان باید جنایات وهابیون را محکوم کنند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجمع جهانی شیعه شناسی گفت: وهابیون در تخریب بقیع جنایت فجیعی را مرتکب شدند که همه جهانیان باید آن را محکوم کنند.
همه جهانیان باید جنایات وهابیون را محکوم کنند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام انصاری بویراحمدی همزمان با هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه در بقیع گفت: وهابیت با این جنایت مصیبت عظیمی را بر دوش اسلام و مسلمانان بار کردند و از همه می خواهیم این اقدام را محکوم کنند و ما هم به شدت آن را محکوم می کنیم.

وی اظهارداشت: وهابیون باید از این اقدام زشتی که مرتکب شده عذرخواهی کرده و آن را جبران کنند.

وی با بیان اینکه تخریب بارگاه ائمه بقیع اقدامی شنیع و فجیع است تصریح کرد: همه جهانیان باید تخریب این بارگاه را به عنوان میراث فرهنگی اسلامی محکوم کنند.

رئیس مجمع جهانی شیعه شناسی بیان کرد: ائمه(ع) بزرگان اسلام و از اهل بیت پیامبر(ص) بوده اند و امام حسن مجتبی(ع) از سوی تمامی فرق اسلامی به عنوان فردی ثقه شناخته شده و از ایشان روایت نقل می کنند.

احترام اهل سنت به ائمه(ع)

وی افزود: اکثر علمای اهل سنت امام حسن(ع) را خلیفه خود می دانند و برای اهل بیت(ع) احترام قایل هستند اما وهابیت بدون توجه به این مسایل دست به چنین جنایتی زدند.

این محقق حوزوی با بیان اینکه وهابیت اسلام اصیل را نمی شناسد گفت: اسلام اصیل و ناب دارای مبانی فقهی و عقیدتی است که هرگز چنین جنایاتی را به رسمیت نمی شناسد و این اقدامات شرمگین را نمی پسندد.

اسلام مجوز شرعی برای جنایت نمی دهد

وی عنوان کرد: اسلام برای چنین اعمالی مجوز شرعی صارد نکرده و نمی کند و مرتکبان این اعمال گرفتار توهم و خیالات واهی هستند.

انصاری ادامه داد: وقتی نبی مکرم اسلام مصر را فتح کرد آیا دستور تخریب اهرام ثلاثه را صادر کرد، آیا وقتی بلاد مختلف اسلامی تصرف می شد دستور به خرابی می دادند و میراث اقوام و ملل دیگر را تخریب می کرند.

روشنگری و تبیین؛ وظیفه اندیشمندان مسلمان

وی اظهار داشت: این اقدامات دنیای اسلامی را داغدار کرده است و جراحت شدیدی به پیکره اسلام زده است و همه برای تبیین این جنایات وظیفه دارند روشنگری کنند.

انتهای پیام/م
https://qomnews.ir/vdchd.nq223nmttf.html
نام شما
آدرس ايميل شما