يکشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 46882
منبع : خبرگزاری فارس
روزهاي 31 فروردين تا اول ارديبهشت انجام مي‌شود

جام يادگار امام نخستين ميدان بين‌المللي سال 96 كشتي‌‌ قم

قم نيوز : قم نیوز: كشتي‌گيران آزاد و فرنگي رده سني نوجوانان استان قم روزهاي پاياني فروردين ماه در تلاش براي كسب نخستين مدال‌هاي ميادين بين‌المللي سال 1396 در جام يادگار امام به روي تشك مي‌روند.
جام يادگار امام نخستين ميدان بين‌المللي سال 96 كشتي‌‌ قم
به گزارش قم نیوز، کشتی‌ استان قم که در یک دهه اخیر هر ساله در میادین داخلی و برون‌مرزی رده‌های سنی پایه خوب، موفق و مثبت عمل کرده در نخستین رویداد بین‌المللی سال 1396 نیز به دنبال کسب مقام در جدال با حریفان شرکت کننده از کشورهای مختلف است.

سرمایه‌گذاری مثبت و موفق انجام شده در رده‌های سنی پایه رشته کشتی در سال‌های اخیر، موجب شده است تا کشتی‌گیران مستعد و آینده‌داری به ویژه از رشته فرنگی به نمایندگی از قم به سطح اول کشتی ایران، آسیا و حتی جهان معرفی شوند و قم همواره یکی از استان‌های موفق ان رشته لقب بگیرد.

با توجه به این موضوع کشتی‌ فرنگی قم در سال‌های اخیر همواره در رده‌های سنی مختلف اعم از خردسالان، نونهالان، نوجوانان و جوان جزو تیم‌های برتر کشور بوده، مربیان کشتی قم در جمع مربیان شاخص کشور قرار گرفته‌اند و سهمیه‌های زیادی در تیم‌های ملی نصیب کشتی قم شده است.

به دست آوردن انواع و اقسام مدال‌ها از میادین کشوری، بین‌المللی، آسیایی و جهانی در سال‌های اخیر در رده‌های سنی پایه، روند پیشرفت کشتی قم را چند برابر افزایش داده و امسال نیز کشتی‌گیران مستعدی از استان قم به دنبال درخشش در میادین مختلف و کسب مجوز عضویت در تیم‌های ملی هستند.

این در حالی است که سال 1395 نیز یک مدال آسیایی از پیکارهای قهرمانی قاره کهن در رده سنی نوجوانان برای کشتی قم به همراه داشت و محمد مردی که در ترکیب تیم ملی نوجوانان راهی این رقابت‌ها شده بود با کسب مقام نایب‌قهرمانی و نشان نقره افتخار آفرینی کرد.

اکنون نخستین میدان بین‌المللی رده سنی نوجوانان پیش‌روی کشتی‌گیران قم قرار دارد، میدان با عنوان جام یادگار امام که روزهای 31 فروردین تا اول اردیبهشت ماه سال جاری به انجام می‌رسد و در آن کشتی‌گیران مستعد نوجوان از کشورها و چندین کشور خارجی حضور دارند.

در واقع فدارسیون کشتی برای برگزاری سومین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی رده سنی نوجوانان با عنوان جام یادگار امام به میزبانی خانه کشتی شماره دو مجموعه ورزشی آزادی تهران برنامه‌ریزی کرده و این رقابت‌ها به شکل تیم به تیم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchi6nk.23n-6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما