شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : 19242
گزارش قم نیوز از دومین روز جشنواره فیلم فجر قم

"چ " وتوس قم را غافل‌گیر کرد

قم نيوز : قم نیوز: در دومین روز جشنواره فیلم فجر در قم فیلم های «چ» و «روزگاری عشق و خیانت» در سینما وتوس اکران شد.
"چ " وتوس قم را غافل‌گیر کرد
به گزارش قم نیوز، براساس اعلام برنامه های جشنواره پیش بینی می شد دومین روز جشنواره فجر قم به دلیل اکران فیلم حاتمی کیا وتوس با استقبال بی نظیر مردم همراه شود و صف های شلوغ ورودی سینما و افراد بسیار زیادی که دنبال بلیط می گشتند این موضوع را تایید کرد.

در سانس اول فیلم «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در سالن شماره یک سینما وتوس به نمایش درآمد.

دکتر مصطفی چمران، نماینده دولت موقت در مرداد سال ۱۳۵۸ جهت رسیدگی به اغتشاشات پاوه که در محاصره نیروهای ضد انقلاب است به همراه تیمسار فلاحی فرمانده وقت نیروی زمینی وارد این شهر می‌شوند. چ روایتگر ۴۸ ساعت پایانی این بحران است.

رضا محمدی از تماشاچیان این فیلم سینمایی می‌گوید: فیلم «چ» بسیار خوب تنواسته بود چمران را توصیف کند و توانستیم بعد از مدت ها یک فیلم با مضمون جنگی خوب را مشاهده کنیم. ساختار خوب و شخصیت پردازی مناسب از ویژگی های این فیلم است.

عبید جعفری دانش آموخته سینمایی نیز بعد از این فیلم می گوید: روایت کردن چمران کار بسیار دشواری بود که حاتمی کیا توانست آن را بهترین شکل ممکن انجام دهد جلوه های ویژه نیز از برجسته ترین قسمت های این فیلم است.

مریم شاهدوست که به همراه همسرش برای تماشای این فیلم آمده بود می گوید: تنها برای دیدن این فیلم به جشنواره آمده ام و از دیدن این فیلم رضایت کامل دارم زیرا توانست شخصیت چمران را به بهترین شکل ممکن روایت کند، زیرا هرکسی نمی تواند به چنین مهارتی یک شخصیت جنگی را به تصویر بکشد.

علاوه بر «چ» فیلم «روزگاری عشق و خیانت» به کارگردانی داوود بی دل نیز در سینما وتوس اکران شد.

اتفاقی غیرمنتظره پروانه و دخترش آینه را غافلگیر می‌کند،گویا این اتفاق ریشه در گذشته پروانه دارد گذشته‌ای که سال‌ها از مواجه با آن هراس داشته است.

اکبر محمدی که رای ضعیفی به این فیلم داده است گفت: این فیلم علاوه بر اینکه در شخصیت پردازی بسیار ضعیف عمل کرده است نتوانسته مخاطب خود را تا پایان همراه خود کند و بسیاری از جمعیت در اواسط فیلم از سینما خارج شدند.

زهرا امیر قادری که رای متوسطی به این فیلم داده است می گوید: این فیلم فقط از فیلم نامه خوبی برخوردار بوده اما نتوانسته بود صحنه های جذابی را برای مخاطب خود ایجاد کند و در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده است.

جلسه نقد و بررسی داوران آخرین رویداد دومین روز از جشنواره فیلم فجر در قم بود که به بررسی فیلم های «چ» و «روزگاری عشق و خیانت» پرداخت.

با توجه به برگزاری جشنواره فیلم فجر و اکران این فیلم‌ها برای دومین بار در قم، استقبال گسترده‌ای از نمایش فیلم‌های جشنواره‌ای به عمل آمده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchiinz.23nwkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما