يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : 24462

مسلمانان عراق با وحدت در برابر تروریست‌ها ایستادگی کنند

قم نيوز : قم نیوز :آیت الله صافی گلپایگانی گفت:باید مسلمانان دست در دست هم و با اتحاد و تحت زعامت مرجعیت عراق این فتنه را ریشه کن کنند و ان‌شاء الله پیروزی از آن مردم شریف عراق است.
مسلمانان عراق با وحدت در برابر تروریست‌ها ایستادگی کنند
به گزارش قم نیوز به نقل از دفتر آیت الله صافی گلپایگانی، اعضای حزب مؤتلفه اسلامی با حضور در بیت آیت الله صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار کردند.

وی در این دیدار نیز با تبریک اعیاد بزرگ ماه شعبان المعظم به ویژه عید میلاد حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفدا اظهار کرد: از دیدار با شما عزیزان مسرور شدم؛ ان‌شاء الله همگان تحت عنایات آن حضرت مشغول خدمت به دین و مکتب باشید.

آیت الله صافی گلپایگانی افزود: البته نمی‌توانیم ادّعا کنیم که در آن حدّ بالا انتظارات ایشان را برآورده می‌کنیم اما در همان مقداری که توان داریم باید با سعی و تلاش، درصدد برآوردن انتظارات آن ولیّ خدا باشیم.

وی در توصیف عصر غیبت اظهار کرد: هر کس اندک مطالعه‌ای در روایات شریفه مربوط به عصر غیبت داشته باشد، متوجه می‌شود که چه مسئولیت سنگینی بر عهده ماست. در روایات داریم «إنّ لصاحب هذا الأمر غیبة المتمسک فیها بدینه کالخارط للقتاد» یعنی کسی که بخواهد در زمان غیبت حضرت ولی عصر(عج) دین خود را نگهدارد مانند کسی است که بخواهد خار درخت را بر عکس با دست خود بکند. غرض اینکه عصر غیبت عصر امتحان و عصر فتنه‌ها و ابتلائات بسیاری است. همه باید آماده برای امتحان دادن باشیم و تلاش کنیم اسباب مسرّت خاطر آن یگانه دوران را فراهم کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به اوضاع کشورهای مسلمان به ویژه عراق عنوان کرد: باید ملتفت باشیم که در کشورهای مسلمان به ویژه عراق چه می‌گذرد که قلب مقدس حضرت ولیّ عصر علیه السلام از فتنه‌های دشمنان علیه عالم اسلام پر از اندوه و غصّه است باید مسلمانان دست در دست هم و با اتحاد و تحت زعامت مرجعیت عراق این فتنه را ریشه کن کنند و ان‌شاء الله پیروزی از آن مردم شریف عراق است.

وی با اظهار ناراحتی از برخی مطالبی که در جامعه اتّفاق می‌افتد گفت: هر کمبودی در هر جای جامعه اسلامی مشاهده شود حضرت ولی عصر(عج) متأثر می شوند اوضاع و خط‌ها نباید عوض شود. نکند از حرف‌های اول انقلاب عقب نشینی کنیم و التزام واقعی به احکام اسلام که هدف همه در اول انقلاب بود، فراموش شود. متأسفانه برخی اوقات چیزهایی می‌بینیم که عقب‌گرد از اهداف عالیه برپایی نظام اسلامی در آن مشاهده می‌شود.

آیت الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات پیامبر اسلام درباره کرامت زنان اظهار کرد: در فرهنگ اسلام، زنان از جایگاه ویژه ای برخوردارند و نمی‌توان خط دیگری در پیش گرفت. خط ما، خط اسلام و پیامبر عزیز اسلام است. دستوراتی که آن حضرت راجع به بانوان دادند باید الگوی ما باشد نه حرف‌های باطل دیگری که متأسفانه در جامعه مطرح است.

وی با تقدیر و تشکر از اعضای حزب مؤتلفه بیان کرد: شما که الحمدلله سوابق خوبی دارید باید در همان خط، ثابت قدم بمانید. من هم به شما اخلاص دارم. همه کارهایتان فقط برای رضای خدا باشد نه چیز دیگر که «مَن کَانَ لله کانَ اللهُ لَهُ».

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchikni.23nk-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما