يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 48772
منبع : روابط عمومي و بين‌الملل شهرداري قم

سامانه تخمين خسارت زلزله در قم راه‌اندازي مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدير مركز پيشگيري و مديريت بحران شهرداري قم از راه‌اندازي سامانه تخمين خسارت زلزله در شهر خبر داد
سامانه تخمين خسارت زلزله در قم راه‌اندازي مي‌شود
    به گزارش قم نيوز، علي‌اكبر رحيمي با اشاره به تبعات و خسارات احتمالي بحران‌ها در شهرها، اظهار كرد: يكي از بحران‌هايي كه مي‌تواند بسياري از شهرها را به مرز نابودي بكشاند زلزله است و براي پيشگري و مقابله با اين بحران پيش‌بيني‌هاي لازم صورت بگيرد.

    وي با بيان اينكه ايران، كشوري لرزه خيز، در منطقه خاورميانه و روي كمربند زلزله خيز قرار دارد، خاطرنشان كرد:‌ با توجه به اينكه زلزله قابل پيش بيني نيست و مي‌توان گفت كه در امداد رساني محدوديت زماني وجود دارد، پس بايد به دنبال راهكاري بود تا با وضع موجود و در صورت رخداد زلزله تلفات احتمالي به حداقل كاهش پيدا كند.

    رحيمي با بيان اينكه اگر تا ۷۲ ساعت پس از زلزله اقدامات امدادرساني انجام نشود خسارات و تلفات به شدت افزايش مي‌يابد، افزود: سامانه تخمين خسارت زلزله با سيستمي كه در آن تعريف شده نواحي آسيب ديده احتمالي و ميزان آسيب ديدگي را با دقت قابل قبولي تخمين مي‌زند و اين فرصت را به كارشناسان و مديران مي‌دهد كه اقدامي عاجل در كاهش بحران‌ها انجام دهند.

    وي با بيان اينكه به زودي سامانه تخمين خسارت زلزله در قم راه‌اندازي مي‌شود، خاطرنشان كرد: اين سامانه نرم افزار تحت وبي است كه اطلاعات را مي‌گيرد و خسارت را به صورت بلوك به بلوك به اپراتور سامانه ارائه مي‌دهد.

    مدير مركز پيشگيري و مديريت بحران شهرداري قم با تاكيد بر اينكه اين سامانه تا پايان سال جاري در قم استقرار خواهد يافت، بيان كرد: هزينه پيش‌بيني شده براي استقرار اين سامانه در شهر قم حدود ۶۰۰ ميليون ريال است.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchiqnk.23n6qdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما