شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : 38782
منبع : خبرگزاری مهر
هواشناسی قم پیش‌بینی کرد:

وزش باد شدید و افزایش گرد و خاک طی ۳ روز آینده در قم

قم نيوز : قم نیوز: کارشناس هواشناسی استان قم از وزش باد شدید و افزایش گرد و خاک طی سه روز آینده خبر داد.
وزش باد شدید و افزایش گرد و خاک طی ۳ روز آینده در قم
به گزارش قم نیوز، مرتضی صبوری گفت: بر اساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش روی هواشناسی، امروز سامانه بارشی در دامنه‌های البرز شرقی و شرق، بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، گاهی همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با تقویت جریان‌های شمالی ضمن کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور، در استان‌های ساحلی دریای خزر، بارش باران رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی استان قم بیان کرد: بر این اساس در استان قم در روز شنبه آسمان کمی ابری، در برخی ساعات همراه با افزایش ابر و وزش باد شدید و گرد و خاک خواهد بود و رگبار پراکنده نیز دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: سمت باد امروز شمال غربی، سرعت وزش باد بین ۵۵ تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت، حداقل دمای هوا ۱۷ درجه و حداکثر دمای هوا نیز ۳۵ درجه است.

صبوری با بیان اینکه در روز یکشنبه هوای استان قم کمی ابری، در برخی ساعات همراه با افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک و رگبار پراکنده خواهد بود، افزود: سمت باد در این روز شرقی، سرعت وزش باد بین ۴۵ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت، حداقل دمای هوا ۱۶ درجه و حداکثر دمای هوا نیز ۳۳ درجه پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی قم با بیان اینکه در روز دوشنبه هوای قم کمی تا قسمتی ابری، در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک خواهد بود، ادامه داد: سمت وزش باد در روز دوشنبه شرقی، سرعت وزش باد بین ۴۰ تا ۵۵ کیلومتر بر ساعت، حداقل دمای هوا ۱۸ درجه و حداکثر دمای هوا نیز ۳۶ درجه است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchiqnx.23n66dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما