يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 28062
مدیرکل آموزش و پرورش قم:

۱۰ مدرسه در منطقه پردیسان قم به بهره‌برداری می‌رسد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه یک سوم مدارس استان توسط خیران احداث شده است، گفت: در منطقه پردیسان هم ۱۰ مدرسه در حال احداث است که خیران در کار احداث آن مشارکت می‌کنند و تا پایان سال ۹۳ افتتاح می‌شود
۱۰ مدرسه در منطقه پردیسان قم به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش قم نیوز ، حمیدرضا دژاکام پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن نشست‌های آموزش و پرورش قم برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت: بیش 1300 مرکز آموزشی در استان قم وجود دارد که 21 هزار نفر در آن مشغول فعالیت هستند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه 220 هزار دانش آموز در استان مشغول به تحصیل هستند، افزود: نسبت به جمعیت استان آمار دانش آموزان قم بسیار بالا است و آموزش و پرورش در این زمینه با کمبود معلم ابتدایی مواجه است.
 
وی ببا بیان اینکه یک سوم مدارس استان قم توسط خیران احداث شده است، گفت: در منطقه پردیسان هم 10 مدرسه در حال احداث است که خیران در کار احداث آن مشارکت می‌کنند و تا پایان سال 93 افتتاح می‌شود.
 
مدیر کل آموزش و پرورش قم با تاکید براینکه هیچ مدرسه‌ای نباید در قبال ثبت نام دانش آموزان هزینه دریافت کند، تصریح کرد: ما بخش‌نامه کرده‌ایم که هنگام ثبت نام از دانش آموزان پولی را دریافت نکنند پولی هم که از دانش اموزان گرفته می‌شود با میل و رضایت آن‌ها جهت کمک به اقدامات آموزشی مدرسه است.
 
دژاکام با تاکید بر نظارت آموزش و پرورش بر سیستم گرمایشی مدارس اظهار داشت: 1321 مدرسه و اموزشگاه در استان قم وجود دارد و به همه ابلاغ شده سیستم آموزشی همه مدارس مورد بازبینی قرار گیرد تا مشکلی در زمینه بخاری و سیستم آموزشی آن‌ها وجود نداشته باشد.
 
وی با اشاره به ارتقای رتبه قم در کنکور سراسری تصریح کرد: در یک بازه زمانی محدود توانستیم که از رتبه 11 کنکور به رتبه پنجم برسیم که این ارتقای رتبه نمونه وچشمگیر است.
 
دژاکام بیان کرد: بیش از 40 هزار بی‌سواد در استان قم وجود دارد که از این تعداد بی‌سواد 7 هزارنفر آن‌ها اولیای دانش آموزان هستند که هزار نفر از اولیای دانش آموزان را جذب کرده‌ و در حال آموزش تحصیل به آن‌ها هستیم.
 
مدیر کل آموزش وپرورش با اشاره به آمار مدارس فرسوده استان قم خاطرنشان کرد: نیمی از مدارس استان قم فرسوده هستند که تلاش می‌کنیم تا آن‌ها را هم بازسازی و تجهیز کنیم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdchivni.23n6-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما