چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 33002
همراه با تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران

ملی‌پوشان ایثار قم راهی رقابت‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا شدند

قم نيوز : قم نگار: دو بازیکن تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم همراه با تیم ملی کشورمان به رقابت‌های قهرمانی بسکتبال با ویلچر مردان آسیا و اقیانوسیه اعزام شدند.
ملی‌پوشان ایثار قم راهی رقابت‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا شدند
به گزارش قم نگار، بازیکنانی که در ترکیب تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان حضور دارند با انگیزه به دست آوردن یکی از مقام‌های برتر قاره کهن به منظور کسب سهمیه حضور در رقابت‌های مهم و سرنوشت‌سازی همچون پارالمپیک سال آینده راهی مسابقات آسیا و اقیانوسیه شدند.

رقابت‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی ۲۰۱۵ مردان آسیا علاوه بر اهمیت بر سر کسب مقام‌های اول تا سوم قاره کهن، توزیع کننده سهمیه قاره آسیا برای حضور در مسابقات بسکتبال با ویلچر بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو برزیل محسوب می‌شود.

به همین دلیل تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان با تمام توان خود قصد دارد در این دوره از رقابت‌ها با حریفان آسیایی پیکار کند تا بعد از غیبت در بازی‌های پارالمپیک دوره قبل بتواند به عنوان یکی از تیم‌های مدعی این دوره جواز سفر به برزیل را به دست بیاورد.

برای شرکت در مسابقات بسکتبال با ویلچر قهرمانی ۲۰۱۵ آسیا و اقیانوسیه ترکیب تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در حالی مشخص شد که دو بازیکن فصل گذشته تیم بسکتبال با ویلچر ایثار ماهان تندیس قم یعنی مرتضی عابدی و سامان بلاغی نیز عضو این تیم هستند.

مرتضی عابدی و سامان بلاغی فصل گذشته بازیکنان تیم بسکتبال با ویلچر ایثار ماهان تندیس قم در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی بسکتبال با ویلچر کشورمان یعنی لیگ برتر بودند و در نهایت نماینده استان قم با قدرت به مقام نخست و عنوان قهرمانی ایران دست یافت.

البته مرتضی عابدی در میانه راه بازی‌های لیگ برتر بسکتبال با ویلچر در سال قبل، به دلیل ترانسفر به کشور ترکیه و بازی برای یکی از تیم‌های باشگاهی این کشور از تیم ایثار ماهان تندیس قم جدا شد اما سامان بلاغی تا پایان فصل در تیم ایثار ماهان تندیس قم بازی کرد و نقش تعیین کننده‌ای در قهرمانی نماینده قم ایفا کرد.

اکنون این دو بازیکن کلیدی و تاثیرگذار عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه هستند و همراه با دیگر ملی‌پوشان تیم بسکتبال با ویلچر کشورمان برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه بامداد امروز عازم شرق آسیا شدند.

این در حالی است که رقابت‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی ۲۰۱۵ آسیا و اقیانوسیه از هجدهم تا بیست‌وپنجم مهر ماه به میزبانی کشور ژاپن برگزار می‌شود در حالی که این مسابقات از امتیاز کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک برخوردار و از به همین دلیل دارای اهمیت ویژه‌ای است.

تیم ملی کشورمان با ترکیب وحید غلام‌آزاد، مرتضی ابراهیمی، مرتضی غریب‌لو، امید هادی‌اظهر، علیرضا احمدی، مرتضی عابدی، ابراهیم تقی‌لو، سیدابوالفضل موسوی، اسماعیل حسین‌پور چراغ‌لو، احمد یوسفی و سامان بلاغی اینانلو با هدایت کمال عشق در این رقابت‌ها به میدان می‌رود.

حریفان تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان نیز مشخص شده‌اند و این تیم در گروه نخست مرحله مقدماتی با تیم‌های ملی بسکتبال با ویلچر استرالیا، عربستان، مالزی، فیلیپین و چین‌تایپه هم‌گروه است، ضمن اینکه در گروه دوم تیم‌های افغانستان، چین، ژاپن، کره، تایلند و امارات رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdchivnx.23nxvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما