دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 43362
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر موکب حضرت فاطمه معصومه(س) اهالی قم خبر داد

پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات جوانان در موکب حضرت فاطمه معصومه(س)

قم نيوز : قم نیوز: مدیر موکب حضرت فاطمه معصومه(س) اهالی قم گفت: با هماهنگی با بعثه رهبر معظم انقلاب، طلاب حوزه علمیه در قالب گروه‌های معرفتی در چادرها مستقر می‌شوند و پاسخگوی مسائل شرعی و شبهات جوانان هستند.
پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات جوانان در موکب حضرت فاطمه معصومه(س)
به گزارش قم نیوز، محمود پارچه‌باف ظهر امروز در دیدار آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: موکب حضرت فاطمه معصومه(س) متعلق به اهالی شهر قم است و مطابق سال‌های گذشته در کربلا برپا می‌شود و پذیرای زائران حضرت سیدالشهدا(ع) در کربلا است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر 35 هزار نفر در مجموع 10 شب به همت موکب اسکان داده شدند. 107 هزار وعده پذیرایی در قالب صبحانه، ‌ناهار و شام توزیع شد و برای میان وعده در طول این 12 روز به صورت شبانه‌روزی در خدمت زائران بودیم.

مدیر موکب حضرت فاطمه معصومه(س) اهالی قم با بیان اینکه امسال نیز این برنامه اجرا می‌شود،‌ گفت: ‌مکان استقرار موکب نسبت به سال گذشته به حرم نزدیک‌تر است. هر شب پس از نماز مغرب و عشا برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود و وعاظ و خطبا به نام شهر قم و حوزه علمیه در موکب به ایراد سخنرانی می‌پردازند و برنامه عزاداری برپا می‌شود.

وی یادآور شد: با هماهنگی با بعثه رهبر معظم انقلاب، طلاب حوزه علمیه در قالب گروه‌های معرفتی در چادرها مستقر می‌شوند و پاسخگوی مسائل شرعی و شبهات جوانان هستند.

پارچه‌باف با بیان اینکه کار جدیدی امسال در زمینه ختم قرآن در دستور کار قرار گرفته است، گفت: زائرانی که در اوقات فراغت در چادرها اسکان دارند، قرآن‌هایی به صورت 30 جزء مجزا در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا به ختم قرآن بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: سعی می‌شود از زائران در بین روز نیز با میوه پذیرایی داشته باشیم و به همین منظور نزدیک به 20 تن میوه سیب و پرتقال ارسال شده است.

مدیر موکب حضرت فاطمه معصومه(س) اهالی قم عنوان کرد: بودجه‌های این موکب‌ها مردمی است و مردم قم و خیران این بودجه‌ها را تأمین می‌کنند. بالغ بر 835 میلیون تومان در اربعین سال گذشته هزینه شد که تمام آن را مردم اهدا کردند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchixnk.23nx-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما