چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب : 28152
حجت‌الاسلام قرائتی:

اخلاق دینی مهم‌ترین عامل گسترش اسلام بوده است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه تعداد افرادی که با اخلاق به سوی دین اسلام جذب شده‌اند بیشتر از افرادی است که با استدلال مسلمان شده‌اند گفت: این موضوع نشان‌دهنده جایگاه والای اخلاق در اسلام است.
اخلاق دینی مهم‌ترین عامل گسترش اسلام بوده است
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از مجموعه «حکمت نامه» که در موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد اظهار کرد: لازم است انسان تلاش کند تا استعدادهای درونی خود را شکوفا سازد.
 
وی افزود: رسیدن به موفقیت بر اساس توانایی‌های فردی با توجه به هر جایگاهی که در آن قرار داریم ضروری است.
 
رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه افزایش مهارت‌های فردی هم یکی از وظایف انسان‌هاست خاطرنشان کرد: این امر سبب می‌شود آدمی بتواند در هر موقعیت که هست به قله موفقیت برسد.
 
وی ادامه داد: هر انسان دارای استعدادی است که با دیگران تفاوت دارد زیرا آفرینش الهی بر اینگونه قرار گرفته است.
 
قرائتی با اشاره به این حقیقت که استعدادهای آدمی نهفته هستند خاطرنشان کرد: به همین دلیل باید تلاش کرد تا بتوان این استعدادها را شناخت، فعال کرد و در مسیر صحیح به کار گرفت.
 
رئیس ستاد اقامه نماز در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت گفتار صحیح تاکید و اظهار کرد: مستند و ریشه‌دار بودن سخن دستوری قرآنی است؛ آدمی باید در همه حال از سخن کذب و بیهوده بپرهیزد.
 
وی با بیان اینکه اخلاق در نظام اجتماعی و رفتاری اسلام دارای اهمیت و جایگاه بسیار والایی است عنوان کرد: اخلاق حسنه رمز موفقیت آدمی محسوب می‌شود.
 
قرائتی با اشاره به اینکه تعداد افرادی که با اخلاق به سوی دین اسلام جذب شده‌اند بیشتر از افرادی است که با استدلال مسلمان شده‌اند گفت: این موضوع نشان‌دهنده جایگاه والای اخلاق در اسلام است.
 
رئیس ستاد اقامه نماز افزود: علم و نشر آن در جامعه هم اهمیت زیادی دارد؛ لازم است همه کسانی که در حوزه نشر کتاب، نرم افزار و سایر محصولات مرتبط با علم و دانش می‌پردازند آنها را در اختیار عموم قرار دهند نه اینکه مطالب مبتذل به راحتی در اختیار جوانان قرار گیرد ولی مطالب مفید در دسترس آنها نباشد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdchizni.23n6mdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما