شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 47142
منبع : خبرگزاری فارس

صباي قم اميدوار به بقا / تراكتور نا اميد از قهرماني

قم نيوز : قم نیوز: تيم فوتبال صباي قم در تاريخ مصاف‌هاي رو در رو با تراكتورسازي تبريز موفق به كسب پنجمين برد خود در شانزدهمين مصاف با نماينده آذربايجان شرقي شد.
صباي قم اميدوار به بقا / تراكتور نا اميد از قهرماني
به گزارش قم نیوز، تیم‌های فوتبال صبای قم و تراکتورسازی تبریز در تلاش برای ارتقاء جایگاه خود در جدول رده‌بندی لیگ شانزدهم در قم شانزدهمین بار برابر یکدیگر صف‌آرایی کردند اما این بازی با برتری صبای قم تمام شد تا صبا به حفظ جایگاه خود در لیگ شانزدهم امیدوارتر بماند اما تراکتورسازی تبریز از قهرمانی نا امید شد.

نمایندگان قمی و تبریزی حاضر در شانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور شانزدهمین مصاف یکدیگر در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر را عصر هجدهمین روز فروردین ماه در ورزشگاه یادگار امام قم برگزار کردند و این دیدار با برتری قاطع صبای قم به پایان رسید.

 

* پنجمین پیروزی صبا در مصاف‌های تاریخ لیگ برتر با تراکتور

تیم‌های تراکتورسازی تبریز و صبای قم تا قبل از این بازی، 15 بار در ادوار مختلف جام خلیج‌فارس برابر یکدیگر به میدان رفته بودند و نتیجه مصاف‌های این دو تیم در قم و تبریز با ثبت پنج پیروزی در کارنامه تراکتورسازی، چهار برد در کارنامه صبای قم و 6 تساوی بین دو تیم همراه بود.

اما در شانزدهمین رویارویی صبای قم و تراکتورسازی تبریز، این بار نماینده فوتبال قم به برتری رسید تا تعداد بردهای دو تیم در مصاف‌های لیگ برتری آنها به تساوی برسد و بدین‌ترتیب صبای قم همچنان امیدوار به بقا در لیگ برتر با قدرت بیشتر در دیدارهای آتی به میدان برود.

 

* بهترین پیروزی صبا برابر تراکتور با مرفاوی

این در حالی است که از 16 دوره لیگ برتر، صبای قم 13 سال متوالی است در این رقابت‌ها حضور دارد اما تیم تراکتورسازی تبریز تنها در هشت دوره جام خلیج‌فارس حضور داشته است و به همین دلیل دو تیم تنها 15 بار تا قبل از هفته 26 لیگ شانزدهم با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند و شانزدهمین مصاف آنها در هجدهمین روز فروردین 1396 در قم به انجام می‌رسد.

آخرین برد صبای قم برابر تراکتورسازی تبریز به بازی نیم‌فصل نخست لیگ پانزدهم با سرمربیگری علی دایی در بازی‌های فصل 95 – 1394 جام خلیج‌فارس در ورزشگاه یادگار امام قم باز می‌گردد و صبا در آن بازی توانست در حضور قمی‌های علاقمند به فوتبال تیم تراکتورسازی را با نتیجه دو بر یک شکست بدهد اما پیروزی سه بر صفر صبا با عبدالصمد مرفاوی در بازی برگشت لیگ شانزدهم بهترین پیروزی صبا در تاریخ لیگ برتر برابر تراکتورسازی تبریز بود.

 

* یک برد و یک باخت صبا برابر تراکتور در لیگ نهم

نکته جالب در مورد مصاف‌های صبای قم و تراکتورسازی تبریز این است که صبا در تبریز دو بار موفق به شکست تراکتورسازی تبریز شده تا بعد از فولاد مبارکه سپاهان اصفهان که سه بار در تبریز این تیم را مغلوب کرده، بهترین آمار را در میهمانی‌های این تیم تبریزی به نام خود به ثبت برساند.

نخستین مصاف صبای قم و تراکتورسازی تبریز در فصل 89 – 1388 یعنی نهمین دوره لیگ برتر فوتبال بود، فصلی که نماینده آذربایجان شرقی بعد از هفت سال دوری از لیگ برتر بار دیگر به جام خلیج‌فارس بازگشته بود و در قم به تیم صبا با سرمربیگری رسول کربکندی با نتیجه دو بر یک به صبای قم باخت ولی در بازی برگشت به میزبانی ورزشگاه یادگار امام تبریز این تیم میزبان بود که صبا را سه بر یک مغلوب کرد.

 

* تساوی و شکست صبا برابر تراکتور در لیگ دهم

در نهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران یعنی فصل 90 – 1389 که ابتدا محمود یاوری و در نیم‌فصل دوم عبدالله ویسی سرمربیان تیم صبای قم بودند، دو تیم ابتدا در ورزشگاه یادگار امام قم به میدان رفتند که نتیجه رویارویی آنها با وجود موقعیت‌های متعدد گلزنی برای صبا و دفاع تراکتور، تساوی بدون گل و تقسیم امتیازها بود اما در دیدار برگشت نتیجه دیگری رقم خورد.

در نیم‌فصل دوم صبای قم به میهمانی تراکتورسازی تبریز رفت و در ورزشگاه یادگار امام تبریز مقابل این تیم با نتیجه دور بر یک شکست خورد، در حالی که صبا یک گل عقب ماندگی را جبران کرد اما نتوانست مانع گل دوم حریف شود و بدین‌ترتیب دومین باخت در مصاف‌های رو در رو را از تراکتورسازی پذیرفت.

 

* 4 امتیاز مصاف‌های لیگ یازدهم برای صبای آسیایی

در یازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران یعنی فصل 91 – 1390، صبای قم کار خود را با هدایت عبدالله ویسی ادامه داد و توانست تیم تراکتورسازی تبریز را در ورزشگاه خالی از تماشاگر یادگار امام با نتیجه جالب سه بر دو شکست بدهد، در حالی که امیر قلعه‌نویی نخستین‌بار هدایت قرمزها را عهده‌دار بود.

اما دیدار برگشت آنها در ورزشگاه یادگار امام قم در شرایطی برگزار شد که صبا شانس اصلی کسب سهمیه لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا بود و این دو تیم در حضور تماشاگران قمی‌ علاقمند به فوتبال به تساوی دو بر دو و تقسیم امتیازها رضایت دادند تا صبا در یک فصل چهار امتیاز از تیم تراکتورسازی بگیرد و بدین‌ترتیب با ایستادن بر سکوی چهارم لیگ به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیز راه یابد.

 

* تساوی‌های بدون گل صبا و تراکتور در لیگ دوازدهم

در دوازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال یعنی  فصل 92 - 1391 که صبای قم با هدایت یحیی گل‌محمدی وارد بازی‌ها شد، دو تیم در بازی نیم‌فصل نخست به تساوی بدون گل رضایت دادند، در حالی که تونی اولیویرا سرمربی اهل کشور پرتغال نیز روی نیمکت تراکتورسازی تبریز می‌نشست.

در بازی برگشت نیز دو تیم صبای قم و تراکتورسازی تبریز در مقابل یکدیگر هر چه زدند به در بسته خورد تا بار دیگر مصاف‌ آنها در چارچوب رقابت‌های جام خلیج‌فارس با تساوی بدون گل و تقسیم امتیازها به پایان برسد و دو تیم رتبه خاصی در لیگ برتر کسب نکنند.

 

* شکست و تساوی صبا با تراکتور در سیزدهم

در سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران یعنی فصل 93 – 1392 که از ابتدا محمد مایلی‌کهن هدایت صبای قم را بر عهده گرفت و در نیم‌فصل جای خود را به عبدالصمد مرفاوی داد، مجید جلالی نیز هدایت تراکتورسازی تبریز را بر عهده داشت و در نیم‌فصل نخست تیم تراکتورسازی با نتیجه سه بر یک در قم صبا را شکست داد.

اما در بازی برگشت که کادر فنی صبای قم به دلیل عملکرد ضعیف مایلی‌کهن تغییر کرده بود و صبا با تغییراتی وارد نیم‌فصل دوم شده بود، دو تیم در ورزشگاه یادگار امام قم و در حضور طرفداران صبا با تساوی یک بر یک به کار خود پایان دادند تا یک تساوی دیگر در کارنامه آنها به ثبت برسد.

 

* 2 باخت متوالی صبا به تراکتور در لیگ چهاردهم

در چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران یعنی فصل 94 – 1393 تیم صبای قم برای نخستین بار در تاریخ رقابت با تراکتورسازی تبریز هم در نیم‌فصل نخست و هم در دور برگشت به حریف خود باخت تا صبا در این برابر رقیب تبریز خود امتیازی کسب نکند و در قم و تبریز دست خالی از میدان خارج شود.

صبای قم در هفته پنجم نیم‌فصل نخست لیگ چهاردهم در ورزشگاه یادگار امام تبریز با هدایت عبدالصمد مرفاوی به مصاف تراکتورسازی رفت و در حالی که نیمه نخست را دو بر صفر برده بود در نهایت چهار بر دو شکست خورد و در بازی برگشت با هدایت مهدی تارتار در قم سه بر دو به میهمان خود باخت.

 

* یک برد و تساوی ارزشمند صبا با تراکتور در لیگ پانزدهم

در پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران فصل 95 – 1394 که علی دایی سرمربیگری صبای قم را انجام می‌داد، صبای قم در نیم‌فصل نخست میزبان تراکتورسازی تبریز بود و توانست با نتیجه دو بر یک این تیم را در حضور تماشاگران قمی مغلوب کند و سه امتیاز با ارزش از حریف خود بگیرد.

اما در بازی برگشت دو تیم در شرایطی که صبا و تراکتورسازی هیچ بختی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های آسیا نداشتند و بالای جدول بودند، مصاف آنها در هفته‌های رو به پایان لیگ در ورزشگاه یادگار امام تبریز با تساوی یک بر یک تمام شد.

 

* پیروزی تراکتور در نیم‌فصل و برد صبا در دور برگشت لیگ شانزدهم

در نهایت نوبت به شانزدهمین دوره لیگ برتر در فصل 96 – 1395 رسید و صبا در نیم‌فصل نخست به میهمانی تراکتورسازی تبریز رفت و در حالی که با اقدام عجیب و قریب کادر فنی خود از غلامرضا عنایتی در خط دفاعی استفاده می‌کرد با نتیجه دو بر یک شکست خورد.

در نهایت نوبت به بازی برگشت دو تیم در ورزشگاه یادگار امام قم رسید، مسابقه‌ای که در عصر هجدهمین روز فروردین ماه سال 1396 در حضور بیش از 6 هزار تماشاگر قمی به انجام رسید و صبای قم با ارائه بازی کاملا برتر نسبت به حریف سه گل زد و بهترین برد خود را در 16 مصاف تاریخ لیگ برتر برابر تراکتورسازی به دست آورد.

 

* تراکتور در راه آسیا / صبا در فکر بقا

با این اتفاقات اکنون تیم تراکتورسازی تبریز در فاصله چهار هفته به پایان شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران 47 امتیازی است و بعد از تیم 59 امتیازی پرسپولیس تهران و تیم 48 امتیازی استقلال تهران در رتبه سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر جای دارد.

تراکتورسازی تبریز که حریف نفت تهران در دیدار نهایی مسابقات فصل 96 – 1395 جام حذفی فوتبال ایران نیز محسوب می‌شود، با توجه به فاصله 11 امتیازی با تیم چهارم جدول رده‌بندی لیگ شانزدهم، حضور خود در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را نیز قطعی کرده است.

اما تیم فوتبال صبای قم با کسب برتری قاطع سه بر صفر برابر تراکتورسازی تبریز که بهترین پیروزی این تیم در لیگ شانزدهم محسوب می‌شود، در حال حاضر 25 امتیازی است و در مکان چهاردهم جدول رده‌بندی جای دارد و با امید فراوان در چهار هفته باقی مانده به ترتیب با استقلال در تهران، سپاهان در قم، نفت در تهران و استقلال‌صنعتی خوزستان در قم دیدار می‌کند.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchiznk.23nqkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما