پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب : 25614

مرگ جوان قمی در دریاچه بوستان جوان

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قم از غرق شدن یک جوان قمی در دریاچه مصنوعی بوستان جوان خبر داد و گفت: این واقعه صبح دیروز ساعت 10:30 دقیقه به سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد.
مرگ جوان قمی در دریاچه بوستان جوان
به گزارش قم نیوز، عباس جعفری از غرق شدن یک جوان قمی در دریاچه مصنوعی بوستان جوان خبر داد و گفت: این واقعه صبح دیروز ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه به سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد که بلافاصله نیر‌وهای آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با راهنمایی نگهبان دریاچه محل غرق شدگی شناسایی و غواصان آتش‌نشانی عملیات خود را آغاز کردند که در مدت زمان ۹ دقیقه جسد از آب خارج و عملیات CRT تا ۴۰ دقیقه که احتمال نجات جان وی می‌رفت بر روی این جوان انجام شد که در نهایت وی فوت کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم با بیان اینکه این جوان با لباس در دریاچه غرق شده بود احتمال غرق شدگی به علت شنا را رد کرد و گفت: جسد این جوان در حالی از آب خارج شد که کفش و تمام لباس‌های وی در تنش بود.

وی انگیزه اصلی جوان مذکور از انجام این عمل را نامعلوم دانست و گفت: هم اکنون پزشکی قانونی در حال بررسی علل واقعی فوت و شرایط جسمانی و روانی جوان قبل از فوت است و تا زمان اعلام جواب پزشکی قانونی نمی‌توان نظر قطعی در مورد علت مرگ بیان کرد.

جعفری با بیان اینکه این دریاچه مصنوعی دارای غریق نجات است، تصریح کرد: اما این غریق نجات در ساعات کاری این دریاچه تفریحی که از ۶ بعد از ظهر تا ۱۲ شب است، حضور دارد و در ساعات دیگر غریق نجاتی در این مکان مستقر نیست.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش عملکرد ۴۸ ساعت گذشته سازمان آتش‌نشانی را تبیین کرد و گفت: در این مدت ۳۵ عملیات توسط نیروهای آتش‌نشانی صورت گرفته که دو مصدوم در پی داشته است و از این تعداد ۲۰ مورد به عملیات حریق، ۱۲ مورد به عملیات ایمن‌سازی و ۳ مورد به عملیات نجات اختصاص یافته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم اظهار کرد: ۲۰ عملیات حریق شامل ۴ حریق منزل، ۵ حریق خودرو، یک حریق مغازه، یک حریق ترانس برق، ۲ حریق کنتور برق، ۳ حریق ضایعات، ۲ حریق انبار چوب و ۲ کارگاه ضایعاتی بوده است.

وی ادامه داد: ۱۲ عملیات ایمن‌سازی شامل ۳ عملیات بازگشایی درب، ۳ ایمن‌سازی نشت سوخت خودرو، ۲ ایمن‌سازی لانه‌های زنبور، یک عملیات رها سازی گربه، یک ایمن‌سازی باز بودن شیر آب، و یک عملیات ایمن‌سازی زمینی که احتمال فرو نشستن شدن داشته است.

جعفری گفت: ۳ عملیات نجات نیز به یک عملیات واژگونی کامیون همراه با یک مصدوم، یک عملیات سقوط آسانسور همراه با یک مصدوم و یک عملیات محبوس شدن کودک در اتاق اختصاص یافته بود.

وی در پایان از اقدامات آتش‌نشانی در روز قدس خبر داد و اظهار کرد: ۶ دستگاه خودروی عملیاتی و ۲ دستگاه موتورسیکلت آتش‌نشانی در مسیرهای راهپیمایی روز قدس از جمله میدان مطهری، چهارراه بازار، ابتدای خیابان چهارمردان، بلوار بهار،‌ چهارراه شهدا، میدان جانبازان،‌ درب اتابکی حرم و ورودی بلوار بهار برای اقدامات ایمنی به موقع مستقر خواهند شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchk-ni.23nmzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما