چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : 48664
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله خاتمی:

مبلغان از مباحث حزبی پرهیز کنند/ ولایت فقیه کشور را از خطرات حفظ کرده است

قم نيوز : قم نيوز: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مبلغان باید محور وحدت باشند و از مباحث حزبی و دعواهای قومی پرهیز کنند تا بتوانند با این رویکرد حرمت و جایگاه روحانیت را حفظ کنند.
مبلغان از مباحث حزبی پرهیز کنند/ ولایت فقیه کشور را از خطرات حفظ کرده است
مبلغان از مباحث حزبی پرهیز کنند/ ولایت فقیه کشور را از خطرات حفظ کرده است
به گزارش قم نيوز، آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در همایش بزرگ «مبلغین ضیافت الهی» ویژه مبلغین سازمان اوقاف و امور خیریه در ماه مبارک رمضان که در مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سید علی قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه اعزام مبلغان به نقاط مختلف کشور سبب ترویج آموزه‌های دینی می‌شود، اظهار کرد: مبلغان در سفرهای تبلیغی می‌توانند تقوا و اخلاص خود را نیز تقویت کرده و در راستای رسیدن به اهداف معنوی گام بردارند.

وی با بیان اینکه تحکیم مبانی اعتقادی مردم یکی از وظایف اصلی مبلغان است، اضافه کرد: بیان مباحث اخلاقی و افزایش آگاهی مردم نسبت به آموزه‌های دینی اسلام در تحکیم مبانی اعتقادی تاثیرگذار است به همین علت مبلغان باید این رویکردها را نیز دنبال کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مبلغان باید محور وحدت باشند و از مباحث حزبی و دعواهای قومی پرهیز کنند تا بتوانند با این رویکرد حرمت و جایگاه روحانیت را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه مبلغان دینی باید در راستای تقویت ستون خیمه انقلاب اسلامی تلاش کنند، تصریح کرد: تبیین ارزش‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی باید به صورت ویژه مورد توجه طلاب قرار گیرد؛ ولایت فقیه کشور را از خطرات مختلف حفظ کرده است.

خاتمی حفظ و تقویت ارزش‌های دینی را از دیگر رسالت‌های مبلغان دینی برشمرد و ادامه داد: مبلغان باید به جای توجیه کردن کار دیگران همراه مردم باشند و برای رفع مشکلات آنها گام بردارند.

وی با تاکید بر اینکه مبلغان دینی باید نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نگاه ویژه داشته باشند، مطرح کرد: طلاب باید با زبان مردم با آنها سخن گفته و با رفتارها و عملکردهای درست سبب ارتقا جایگاه روحانیت شوند.

خاتمی با بیان اینکه رفتار مردم پسندانه مبلغان سبب افزایش علاقه مردم به آموزه‌های دینی می‌شود، گفت: علاوه بر رعایت خطوط قرمز و احترام‌ها باید با آحاد مختلف مردم ارتباط صمیمی برقرار کنیم تا بتوانیم در فضای مناسبی دستورات دین مبین اسلام را به آنها انتقال دهیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchk-nk.23n6-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما