جمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 32274
"رشد اقتصادی در کشور بدون مبارزه با فساد اتفاق نمی‌افتد"

پورمحمدی: هدف دولت یازدهم احترام و تبعیت از قانون اساسی است

قم نيوز : قم نگار: وزیر دادگستری با بیان اینکه یکی از برنامه های دولت اجرای قوانین است گفت: باید قانون را ملاک خویش قرار دهیم و آن را محترم شمرده و به آن توجه کنیم، دولت یازدهم به قانون احترام می‌گذارد و همه هدف خود را تنها تبعیت از قانون می‌داند.
پورمحمدی: هدف دولت یازدهم احترام و تبعیت از قانون اساسی است
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به جایگاه شهادت در اسلام اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از نعمت‌های خداوند برای ملت ما است که بهترین و باارزش‌ترین نعمت است.

وزیر دادگستری افزود: ملت ما ملتی غنی است و از سرمایه‌های عظیم انسانی برخوردار است که به هر مناسبتی یک انسانی برای خداوند وراه و دین خدا فدا کرده که این موضوع نشان دهنده غنا و سرمایه عظم و ذخایر ارزشمند انسانی کشور است.

پورمحمدی با بیان این که شهید رجایی و باهنر الگوی دولتمردان هستند بیان کرد: ملت ایران سرمایه‌های انسانی خویش را شناخته است و در مسیر و راه آن‌ها حرکت می‌کند، شهادت شهید رجایی و باهنر الهام بخش دولتمردان است و یک دولت مرد باید انسانی مؤمن، خالص، وفادار، ساده زیست، فداکار و مردمی باشد.

وی با تاکید بر این که خدمت شاخص اصلی دولت مردان است عنوان کرد: دولت یکی از وظایف اصلی‌اش خدمت گذاری است، حفظ ارزش‌ها و باورها و میراث اخلاق و فکری و تمدنی وظیفه یک دولت مرد است و باید از میراث جامعه خویش به خوبی دفاع و حمایت کند.

وزیر دادگستری تصریح کرد: دولت مردان خدمتگذاران مردم هستند و اگر مردم از خدمتگذاران خویش راضی باشند نشانه نمره قبولی دولت مردان است، در سخن نباید مردم را راضی کرد بلکه ملاک این است که جامعه خدمتگذاری دولتمردان را قبول داشته باشد.

پورمحمدی با اشاره به صفات دولتمرد نمونه اظهار داشت: یک دولتمرد باید با نشاط و با انگیزه و روحیه باشد و با قدرت و اقتدار به فعالیت بپردازد و در راستای فضای امن و رشد تعالی مادی و معنوی جامعه تلاش کند.

وی با بیان این که دولت تلاش زیادی کرده تا تنازع در جامعه کاهش پیدا کند عنوان کرد: دولت یازدهم تلاش می‌کند تا امنیت جامعه را فراهم کند و بحث و گفت و گو باید در یک فضای صمیمی و آرام وجود داشته باشد و فضای رشد تعالی در بسترهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی ایجاد شود.

وزیر دادگستری تصریح کرد: دشمن با ایجاد اسلام وهابی و داعشی در راستای مقابله با ملت‌های مسلمان می‌پردازد که به لطف خدا و تلاش نیروهای نظامی و دولت امنیت خوبی درکشور ایجاد شده است.

پورمحمدی با بیان این که دولت تلاش زیادی در راستای ایجاد امید در جامعه انجام داده است اظهار داشت: نمی‌توان بدون یک فضای آرام در جامعه رشد و پیشرفت کرد، جامعه ما یک جامعه جوان است و بیش از ۶۰ درصد جامعه را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند و این جامعه به آینده خویش فکر می‌کند که دولت تلاش می‌کند تا فضای امید را درکشور تزریق کند.

وی با بیان این دولت تابع نظر مجلس، قوانین و مقررات را وضع می‌کند گفت: دولت روحانی با فهم و درک روشن برای خدمت به جامعه قانون را فصل الخطاب خویش قرار داده و همه تلاش خود را برای بهبود مشکلات جامعه انجام می‌دهد.

وزیر دادگستری افزود: هنگامی که دولت یازدهم بر روی کار آمد تلاش کرد تا قوانینی که اجرا نشده را اجرایی کند، در سال ۹۳ طبق گزارشی که از سوی مجلس شورای اسلامی ارائه شد نشان داد که ۱ درصد قوانین اجرا نشده که این عدد در دولت گذشته و در سال ۹۱، ۳۳ درصد بود.

پورمحمدی با تاکید بر لزوم اقدام و فعالیت‌ها بر مبنای کارهای کارشناسی بیان کرد: مردم دولت را انتخاب کرده‌اند تا براساس نگاه کارشناسی فعالیت کند و اگر غیر از این موضوع باشد مشکلات زیادی در جامعه ایجاد می‌شود و دردسرهای زیادی در کشور نمود پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: در دولت‌های گذشته گفته شد که برای فعالیت‌های کشاورزی مردم زمین به آن‌ها تعلق بگیرد که به مشکلات بعدی آن توجهی نشد، گردش مالی فراون زمین سبب شد تا افراد سودجو دست بکار شوند و دست به تغییر کاربری زمین‌ها بزنند و زمین خواری کنند.

وزیر دادگستری با تاکید بر لزوم صرفه جویی در کشور اظهار داشت: بحران بی آبی کشورمان را با خطر شدیدی روبرو کرده و منابع آب زیر زمینی به شدت کاهش پیدا کرده است و در شهر مقدس قم چاه‌های آب خشک شده که برای شرب این شهر از شهرهای دوردست آب به این شهر منتقل می‌شود.

پورمحمدی با بیان این که سقف ریالی دولت در سفرهای استانی محدود است بیان کرد: برخی به ما می گویند که چرا در سفرهای استانی مصوبات کمی مورد تصویب قرارمی گیرد که علت این امر این است که هدف دولت در تصویب مصوبات نگاه کارشناسی با دقت و وجود بودجه است.

وی با بیان این که کاهش قیمت نفت کشورمان را با مشکلات روبرو کرده عنوان کرد: کشورمان با مشکلات اقتصادی روبرو است وما به نفت وابسته هستیم که رهبر معظم انقلاب در دیدار با دولت مردان تاکید کردند خوشحالی من زمانی است که وابستگی به نفت قطع شود.

وزیر دادگستری با بیان این که بیکاری درد اصلی جامعه است تصریح کرد: درآمد امسال دولت با کاهش شدیدی روبرو شده که علت آن وابستگی به نفت است که راهکار اصلی آن توجه به تولیدات داخلی است، نظام اقتصادی باید از بی انضباطی خارج شود و برای این اقدام مهم باید اهتمام لازم صورت بگیرد.

پور محمدی با بیان این که دولت تلاش می‌کند تا به بازار پولی کشور سروسامان دهد اظهار داشت: با این نظام آشفته نمی‌توان مشکلات اقتصاد را حل کرد که مقام معظم رهبری به رئیس بانک مرکزی دستور دادند تا این مشکل رفع شود تا مشکلات اقتصادی کشور کاسته شود.

وی با بیان این که رشد اقتصادی در کشور بدون مبارزه با فساد اتفاق نمی‌افتد بیان کرد: یکی از اهداف اصلی دولت مبارزه با فساد است و این موضوع را می دانیم مبارزه با فساد هزینه زیادی دارد و هرگاه در این باره اقدامی انجام می‌شود صدای برخی گروه‌ها و افراد در می‌آید، ما تلاش می‌کنیم تا فسادی که در جامعه رخنه کرده را از بین ببریم و اگر همه در این راستا تلاش کرده و ایستادگی داشته باشند زودتر به نتیجه می‌رسیم.

وزیر دادگستری عنوان کرد: ایمان ملاک نیست چون اختلاف برانگیز است و ما باید قانون را ملاک خویش قرار دهیم و قانون را محترم شمرده و به آن توجه شود، دولت یازدهم به قانون احترام می‌گذارد و همه هدف خود را تنها تبعیت از قانون می‌داند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchkinx.23niqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما