سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : 26514

کشتی قم و پیشرفت قابل توجه در سطح ملی و بین‌المللی

قم نيوز : قم نیوز: مدال‌های پر تعداد بین‌المللی کشتی قم در سال ۹۳ تا کنون، نشان دهنده حرکت صعودی این رشته در کسب افتخار از میادین ملی و بین‌المللی است.
کشتی قم و پیشرفت قابل توجه در سطح ملی و بین‌المللی
به گزارش قم نیوز، رشته کشتی در قم علاوه بر اینکه در گذشته در سطح کشور حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است، در حال حاضر نیز به ویژه در بخش کشتی فرنگی از استان‌های تاثیر گذار در افتخارات بین المللی محسوب می‌شود و کسب ۱۸ مدال در ۵ ماه نخست امسال حاکی از این روند رو به رشد است.

نمایندگان کشتی قم در رده‌های سنی نوجوانان و بزرگسالان در سه ماهه نخست امسال در چندین تورنمنت بین‌المللی، مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا و مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی به میدان رفتند و در مجموع ۸ مدال با ارزش برای کشتی کشورمان و قم کسب کردند و سپس در تابستان، این مدال‌ها را به ۱۸ عدد افزایش دادند.

مسابقات بین المللی برگزار شده در جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان و مسابقات جام بین‌المللی کودک به میزبانی ایران همگام با مسابقات نوجوانان آسیا در تایلند و جام جهانی کشتی فرنگی به میزبانی کشورمان در مجموع ۸ مدال طلا، نقره و برنز برای کشتی قم به دست آورد.

هادی علیزاده‌پورنیا، علیرضا نجاتی، علی‌اصغر شهبازی، یحیی جساس، ابوالفضل زینتی‌رفاه، محمدجواد رضایی و حسین ابراهیمی کشتی گیران قمی بودند که موفق به حضور بر سکوی کسب مدال و کسب مدال‌های بین المللی شدند.

علیرضا نجاتی کشتی‌گیر آینده دادر قم در دور اول از رقابت‌های کشتی قهرمانی بین‌المللی گرجستان که در ۸ وزن به انجام رسید شرکت کرد و در حالی در وزن ۴۲ کیلوگرم به مقام قهرمانی رسید که در این دوره از پیکار‌ها ۶ کشتی گیر ‌کشورمان حضور داشتند.

این کشتی گیر مسابقات کشتی فرنگی جام بین‌المللی کودک که اردیبهشت انجام شد بهتر از ذوالفقار علی‌اف آذربایجانی و بیک‌سلطان ماکی‌شوف از قرقیزستان کار کرد و به مقام قهرمانی و نشان طلای این رقابت‌ها دست پیدا کرد.

محمدجواد رضایی مدال‌آور تیم کشتی قم در مسابقات کشتی فرنگی رده سنی نوجوانان جام بین المللی کودک بود و موفق شد مدال برنز را از مسابقات این دوره برای کشتی قم کسب کند.

جام بین المللی کودک در مجموعه ورزشی شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد و رضایی در دسته سبک وزن تیم کشتی قم را در مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور صاحب عنوان سوم کرد.

در وزن ۴۲ کیلوگرم محمدجواد رضایی بعد از علیرضا نجاتی دیگر فرنگی‌کار قمی و نماینده آذربایجان یعنی ذوالفقار علی‌اف رتبه سوم را کسب کرد و نشان برنز را بر گردن آویخت تا در آن مقطع زمانی کشتی قم را از مسابقات بین المللی تهران صاحب دومین مدال کند.

حسین ابراهیمی نیز در وزن ۶۳ کیلوگرم با ارائه کشتی‌های تماشایی مدال طلای مسابقات کشتی فرنگی رده سنی نوجوانان جام بین المللی کودک را کسب کرد.

حسین ابراهیمی اواخر فروردین ماه به عنوان نماینده کشورمان در جام بین المللی باکو نیز حاضر شد اما پس از عدم موفقیت در آن مسابقات این بار از مسابقات جام بین المللی کودک مدال طلا گرفت..

ابوالفضل زینتی‌رفاه در وزن ۵۳ کیلوگرم با کسب عنوان دوم و مدال نقره در مسابقات کشتی فرنگی بین‌المللی ترکیه شرکت کرد در حالی که این فرنگی کار دسته ۵۳ کیلوگرم توانست با ارائه مسابقات زیبا مدال مقام دوم مسابقات کشتی فرنگی ترکیه را به دست آورد.

زینتی‌رفاه در مسابقات بین‌المللی جام رومی کیدز ترکیه که به میزبانی ترکیه انجام شد، تمام رقبای خود را تا پیش از دیدار نهایی از پیش رو برداشت اما با بداقبالی در دیدار پایانی نتوانست طلایی شود و به نقره قناعت کرد.

یحیی جساس عضو تیم کشتی فرنگی قم در مسابقات کشتی فرنگی جوانان جام بین المللی شاهد تنها مدال آور قمی‌ها از این مسابقات بود بود و موفق شد مدال با ارزش برنز را از این نسابقات به چنگ آورد.

در این مسابقات که در مجموعه ورزشی هفتم تیر تهران برگزار شد یحیی جساس در وزن ۹۶ کیلوگرم تیم کشتی قم را صاحب مدال برنز کرد در حالی که مورات لوکایف از روسیه در مکان نخست قرار گرفت و به مقام قهرمانی رسید.

علی اصغر شهبازی کشتی گیر دسته سنگین وزن کشتی قم در که آینده بسیار خوبی برای وی در انتظار است در وزن ۱۰۰ کیلوگرم با کسب عنوان نایب قهرمانی به کار خود در مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان آسیا پایان داد و نخستین مدال آسیایی امسال را برای کشتی قم به ارمغان آورد.

نمایش دلپذیر شهبازی در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند این نوید را به جامعه کشتی کشورمان داد که شهبازی می‌تواند رد سال‌های آتی در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان، کشورمان را صاحب موفقیت در مسابقات جهانی و بین المللی کند.

هادی علیزاده‌پورنیا کشتی‌گیر سر‌شناس استان قم هم در وزن ۷۵ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلای مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی در سال ۲۰۱۴ شد تا افتخار جدیدی را کسب کند.

این کشتی گیر قمی پس از جام جهانی سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ امسال برای سومین بار متوالی در مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی حضور پیدا کرد تا بار دیگر صاحب نشان طلای این رقابت‌ها شود.

علیزاده که حالا برای جامعه کشتی ایران چهره‌ای شناخته شده است، سومین مدال متوالی خود از مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی را به دست آورد البته بنا بر گفته وی، آسیب دیدگی سال قبل علیزاده پورنیا در مجارستان و پس از آن انجام عمل جراحی سبب شد تا علیزاده از وضعیت ایده آل فاصله بگیرد.

علیزاده‌پورنیا در سال ۲۰۱۲ در مسابقات جهانی کشتی فرنگی در سارانسک روسیه در قالب تیم ملی به مدال طلا رسید و در سال ۲۰۱۳ نیز در جام جهانی تهران نیز نقره‌ای شد.

موفقیت‌های هادی علیزاده پورنیا که بدون شک دارای ظرفیت بیشتری نیز هست در کنار کشتی گیران رده‌های سنی نوجوانان و جوانان قم در مسابقات بین المللی و آسیایی نوید روزهای امید بخش و روشن برای آینده کشتی قم را می‌دهد و بدیهی است رشد روز افزون این رشته مدال آور در قم، موفقیت‌های کشتی کشورمان را در آینده مورد تضمین قرار می‌دهد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchkmni.23n-zdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما