شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 11754
منبع : قم نیوز

هشتمین نمایشگاه بزرگ صنایع دستی قم برگزار می شود

قم نيوز : قم نیوز: هشتمین نمایشگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی قم با حضور بیش از یکصد هنرمند در نمایشگاه بین المللی استان برگزار می شود.
هشتمین نمایشگاه بزرگ صنایع دستی قم برگزار می شود
به گزارش قم نیوز، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم امروز با اشاره به ضرورت حمایت همه جانبه از هنرمندان صنایع دستی استان قم گفت: هشتمین نمایشگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی استان قم امسال با حضور بیش از یکصد هنرمند استان و هنرمندانی از سایر استان های کشور روز سه شنبه ۲۴ بهمن سال جاری با حضور استاندار محترم در نمایشگاه بین المللی استان افتتاح می شود و به مدت ۴ روز ادامه می یابد.

علی رضا ارجمندی افزود: در این نمایشگاه هنرمندان رشته های مختلف صنایع دستی از جمله سفال، سرامیک، خرمهره، منبت و معرق چوب، نقاشی روی شیشه، زیورآلات سنتی، رودوزی های سنتی، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، انگشترسازی، چرم، قلمزنی، تذهیب، گلیم و گبه، و دیگر رشته های هنری محصولات و آثار خود را به بازدیدکنندگان عرضه می کنند.

وی با اشاره به اهمیت اشاعه و توسعه رشته های هنری صنایع دستی گفت: هنرمندان برخی از رشته ها با توجه به امکانات موجود با تولید آثار هنری خود بصورت زنده، بازدید کنندگان را با شیوه و راه و روش تولید این آثار آشنا می کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم همچنین از برگزاری کارگاه های آموزشی هنرهای سنتی و صنایع دستی در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و گفت: این کارگاه ها در رشته های مختلف از جمله جواهر شناسی، سنگ شناسی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، زیورآلات سنتی، رودوزی های الحاقی و مصنوعات چرمی برگزار می شود و شرکت عموم در این کارگاه ها رایگان است.

خاطرنشان می شود، ساعت بازدید از هشتمین نمایشگاه صنایع دستی استان همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ خواهد بود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdchkqnz.23nzmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما