يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : 50094
منبع : خبرگزاری فارس
مدير جامعة الزهرا(س) مطرح كرد

ضرورت جلوگيري از رواج دروغ در جامعه/حضرت زهرا(س) بر صداقت و راستي تأكيد داشتند

قم نيوز : قم نيوز: مدير جامعة الزهرا(س) گفت: بر اساس آيات قرآن اگر فردي ايمان به خدا داشته باشد دروغ نمي‌گويد بنابراين نبايد اجازه داد دروغ‌ در جامعه رواج پيدا كند.
ضرورت جلوگيري از رواج دروغ در جامعه/حضرت زهرا(س) بر صداقت و راستي تأكيد داشتند
ضرورت جلوگيري از رواج دروغ در جامعه/حضرت زهرا(س) بر صداقت و راستي تأكيد داشتند
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود مدنی ظهر امروز در هجدهمین جلسه از سلسله جلسات «منشور فاطمی بر مبنای سیره حضرت زهرا(س)» که در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به جایگاه حضرت زهرا(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار از مقام و منزلت والایی برخوردار هستند به طوری که اگر امام علی(ع) نبود کسی در شأن و کفو همسری ایشان نبود.

وی خاطرنشان کرد:‌ صداقت در جامعه انسانی از اهمیت فراوانی برخوردار است ولی برخی افراد آن را با دروغ ویران می‌کنند و به این وسیله دیوار اعتماد بین افراد خراب می‌شود.

مدیر جامعة الزهرا(س) با بیان اینکه حضرت زهرا(س) دارای لقب صدیقه هستند گفت: بر اساس آیات قرآن اگر فردی ایمان به خدا داشته باشد دروغ نمی‌گوید بنابراین نباید اجازه داد دروغ‌ در جامعه رواج پیدا کند.

وی عنوان کرد: انسان‌ها باید برای دوری از دروغ‌گویی همواره به یکدیگر تذکر دهند و به تبیین آیات و روایات موجود در این خصوص بپردازند و بستر آموزش کودکان در زمینه راستگویی را فراهم کنند تا در آینده با دروغگویی از مسؤولیت خود شانه خالی نکنند.

مدنی عنوان کرد: دروغ در مسائل سیاسی و اقتصادی نیز مصیبت‌آور است؛ در تدوین چشم‌اندازها صداقت اهمیت فراوانی دارد زیرا اگر صداقت وجود نداشته باشد چشم‌انداز زمینه عملیاتی شدن ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد در انتخابات نیز وعده‌هایی می‌دهند که از صداقت دور است در حالی که با صداقت بهتر امور پیشرفت می‌کند.

مدیر جامعة الزهرا(س) با اشاره به اهمیت ارائه آمار و ارقام درست و به دور از دروغ گفت: فعالیت در جامعة الزهرا باید بر اساس صداقت باشد و بر اساس آمار صادقانه برنامه‌ریزی شود تا به مصیبت گرفتار نشویم.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در طول عمر بابرکت خود همواره بر صداقت و راستی تأکید داشتند به طوری که الگوی شایسته‌ای برای ما محسوب می‌شوند باید جامعة الزهرا به روش زندگی آن حضرت نزدیک شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchkvnm.23nvwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما