چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 44334
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

طرح تفصيلي يكپارچه براي شهر قم تدوين شود

قم نيوز : قم نیوز: مسئول هماهنگ‌كننده مشاورين طرح تفصيلي شهر قم گفت: به دنبال آن هستيم كه از حرم مطهر حضرت معصومه(س) كه مركز جغرافيايي شهر قم است تا حلقه‌هاي پيراموني طرح تفصيلي يكپارچه براي شهر قم تدوين شود.
طرح تفصيلي يكپارچه براي شهر قم تدوين شود
به گزارش قم نیوز، فرخ زنوزي پيش از ظهر امروز در سي امين نشست تخصصي معاونين شهرسازي و معماري شهرداري كلان‌شهرهاي كشور كه در سالن رضوان شهرداري قم برگزار شد، با اشاره به محدوده و جزئيات شكل گيري شهر قم، اظهار كرد: قم در محدوده‌اي به وسعت ۱۲ هزار و ۷۰۰ هكتار شكل گرفته‌ و مجموعه شهر با تركيبي از گذشته توسعه يافته است.

مسئول هماهنگ‌كننده مشاورين طرح تفصيلي شهر قم روند تدوين و طراحي طرح تفصيلي شهر قم را مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: به دنبال اين هستيم كه از حرم مطهر حضرت معصومه(س) كه مركز جغرافيايي شهر قم است تا حلقه‌هاي پيراموني بتوانيم شرايطي را فراهم كرده كه طرح تفصيلي يكپارچه را براي شهر قم تدوين كنيم.

زنوزي با بيان اينكه مركز شهر قم در گذر زمان به عنوان مركزيت باقي مانده است، گفت: اين مورد بر خلاف شهرهاي ديگر كشور كه در گذر زمان مركز جابجا شده اتفاق نيفتاده و يك مزيت است كه در طرح‌هاي تكميلي نيز اين مساله رعايت شده است.

وي الگوي يكپارچه كاسه‌اي را محور طراحي طرح تفصيلي قم دانست و گفت: شبكه حركتي و خدماتي شهر به گونه‌اي طراحي شده كه ارتباط شرياني رعايت شود.

مسئول هماهنگ‌كننده مشاورين طرح تفصيلي شهر قم با بيان اينكه ۷۰ درصد شهر قم ريزدانه است، تصريح كرد: تراكم ميانگين قم در سال ۹۰ حدود ۱۲۰ درصد بود اما اين ميزان در سال ۹۱ به بيش از ۱۹۰ رسيد كه سعي كرديم اين گسترش تراكم را كنترل كرده و شرايط متوازني برقرار كنيم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchkxnk.23nkxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما