سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : 32364
منبع : بسیج پرس
فرمانده کل سپاه پاسداران در نشست خبری:

برگزاری ۲۰ رزمایش تا پایان سال/حمایت از سوریه را وظیفه ذاتی خود می دانیم

قم نيوز : قم نگار: فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: رزمایش اقتدار ثارالله(ع)، ۱۱ و ۱۲ شهریور در تهران برگزار می شود.
برگزاری ۲۰ رزمایش تا پایان سال/حمایت از سوریه را وظیفه ذاتی خود می دانیم
به گزارش قم نگار، سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد با اشاره به اقتدار دفاعی نظام جمهوری اسلامی و استراتژی های آمادگی های دفاعی و توسعه قدرت نظام اسلامی گفت: متاسفانه یکی از برداشت هایی که بعد از مذاکرات انجام شد این سخن بود که با مذاکره سایه شوم جنگ از سر مردم برداشته شد و یا اینکه این تفکر القا شد که با دشمن می توان امنیت نظام اسلامی را تامین کرد. این نوع برداشت ها حق مردم ایران و فداکاری ها و حماسه آفرینی های آن ها نبود.

روحیه استکبار ستیزی مهم ترین مانع پیش روی دشمنان انقلاب اسلامی است
فرمانده کل سپاه گفت: بیش از ربع قرن از جنگ می گذرد و با توجه به اینکه دشمنان دنبال تصرف نظام جمهوری اسلامی بوده و هستند تا مانع توسعه آن شوند گفت: به اقرار دوست و دشمن آنچه که مانع عملی شدن تهدیدات دشمن و یا تحمیل جنگ دیگری بوده روحیه دشمن ستیزی و انقلابی مردم ما است که در طول تاریخ نیز به مردم دنیا نشان داده شده است.

وی آمادگی های دفاعی نیروهای مسلح و پیشرفت ها در موضوعات فناوری و تسلیحاتی به خصوص در موضوع موشکی را عامل اساسی به عنوان یک مانع پیش روی دشمنان انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: خودکفایی صنعت دفاعی که از برکات ۸ سال دفاع مقدس است عامل بازدارنده مهم به حساب می آید.

سردار جعفری برخورداری نظام جمهوری اسلامی از رهبری حکیم، هوشمند و مدبر را به عنوان عامل دیگری نام برد و گفت: اعتماد و حمایت مردم از رهبری و سیاست های نظام از جمله دیگر عوامل بازدارندگی در موضوع جنگ علیه کشورمان بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با توافق هسته ای گفت: دشمنان نیز بارها اعلام کرده اند که موضوع توافق هسته ای حتی می تواند زمینه را برای جنگ بیشتر آماده کند و یا زمینه ساز حرکت هایی از این قبیل باشد. توافق، قطعنامه های سابق شورای امنیت را بی اعتبار کرد اما همه می دانیم که هیچ زمانی با صدور قطعنامه علیه ایران کسی جرات حمله به ما را نداشته است.

نگرانی این است که بعد از توافق عده ای تصور کنند دشمنی آمریکا با ما کم یا تمام شده است/ دشمنی ها با روش های نرم انجام می شود
وی در باره اظهارات برخی مسئولین آمریکایی که گفته اند "چشم انداز هر نوع جنگ با ایران تیره و تار است" گفت: این جمله این مفهوم را می رساند که دشمنان نه تنها علیه ایران بلکه جنگ های مستقیم با کشورهای آزاده و مستقل را به صلاح خود نمی دانند و البته در کنار این اظهارنظرها شاهد این مواضع نیز هستیم. گفته اند مواضع انقلاب ایران آزار دهنده است؛ باید روی اصول و شعارهای انقلاب ایستادگی کرده و بر محور اصلی قدرت جمهوری اسلامی ایران که مقابله با ظلم و ستم و در مجموع ظلم ستیزی و استکبار ستیزی است تمرکز کنیم.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه در مقطع کنونی تهدیدات نظامی و امنیتی با توجه به اقتدار نظام عامل نگرانی ما نیست گفت: نگرانی این است که در این مقطع عده ای تصور کنند دشمنی آمریکا با ما کم یا تمام شده است و با این تفکر به دنبال راه هایی باشند که با آن ها ارتباط برقرار کنند که این نگاه یک نگاه ساده اندیشانه به دشمن است. دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی هیچ تفاوتی نکرده و فقط روش ها تغییر کرده است و این تهدیدات به سمت تهدیدهای نرم، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی سوق پیدا کرده است.

وی در همین زمینه افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب در خطبه های عید سعید فطرفرمودند، اتخاذ مواضع انقلابی پس از توافق پاسخ اینگونه تهدیدات است. روشن است تهدیدی که امروز کشور با آن مواجه است سوء استفاده دشمن از توافق و نفوذ نرم سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در کشور و منطقه است که باید آن مقابله شود.

رزمایش اقتدار ثارالله ۱۱ و ۱۲ شهریور برگزار می شود/ برگزاری ۲۰ رزمایش توسط نیروهای مسلح در نیمه دوم سال
فرمانده کل سپاه پاسداران مردمی بودن را از ویژگی های مهم اقتدار نظامی انقلاب اسلامی برشمرد و به رزمایش های پیش رو اشاره کرد و گفت: نیروهای مسلح رزمایش های خود را معمولاً در نیمه دوم هر سال و طبق برنامه انجام می دهند که امسال نیز نیروهای مسلح در مجموع ۲۰ رزمایش زمینی، هوایی، دریایی و امنیتی را در دستور کار دارند که طبق برنامه انجام می شوند.

وی افزود: اولین رزمایش با عنوان رزمایش اقتدار ثارالله(ع) در تهران با حضور بیش از ۵۰ هزار بسیجی در قالب ۲۵۰ گردان با هدف مقابله با تهدید های دفاعی، امنیتی و امداد و نجات در روزهای ۱۱ و ۱۲ شهریور (چهارشنبه و پنج شنبه) انجام می شود که نمایانگر بخشی از آمادگی های نیروهای مسلح با رویکرد مردمی است.

ایران اسلامی به یک قدرت تبدیل شده/ توان نظامی ما بسیار بالا رفته و به هیچ وجه قابل مقایسه با سال های پس از جنگ نیست
فرمانده سپاه پاسداران در بخش دیگری از نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری در این ارتباط که سپاه پاسداران برای تحقق منویات رهبر انقلاب مبنی بر ارتقای توان دفاعی و مقابله با نفوذ دشمن چه کارهایی را انجام داده است گفت: نکته اساسی که بعد از جنگ رهبرمعظم انقلاب نیز بارها روی آن تاکید داشتند، حفظ آمادگی های دفاعی، امنیتی و نظامی نیروهای مسلح است و علت آن هم دشمنی دشمنان انقلاب بود که به صورت دائم و مستمر علیه ما وجود داشت و تنها راه مقابله با آن حفظ آمادگی های دفاعی و نظامی است. توان نظامی ما بسیار بالا رفته و به هیچ وجه قابل مقایسه با سال های پس از جنگ نیست و این خودکفایی دفاعی است که مجموع آن یک توانمندی بالایی را ایجاد کرده و اما باید به این نکته نیز توجه داشت که مولفه اصلی توان دفاعی ما اتکای صد در صدی به سلاح نیست و قدرت ما متکی به دفاع و حمایت مردمی است که در دوران دفاع مقدس نیز به کل دنیا اثبات شد و دشمنان را شکست داد وایران اسلامی را به یک قدرت منطقه ای تبدیل کرد.

در حد توان به کشورهای منطقه کمک می کنیم/ دقت موشک های بالستیک با برد ۲۰۰۰ کیلومتر را افزایش داده ایم
سردار جعفری افزود: یکی از راهبردهای دشمن نفوذ در منطقه و تاثیرگذاری بر کشورها با هدف تجزیه آن ها با استفاده از اختلاف های مختلف است که رهبر انقلاب نیز به آن اشاره کردند. سپاه پاسداران در این عرصه برای مقابله با جنگ های نیابتی با دشمنان منطقه ای با همه توان در این عرصه آماده است وعلاوه برحمایت های مستشاری از کشورهای مختلف به درخواست های مختلف کشورها در حد توان جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران و نیروهای مسلح پاسخ می دهد و از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد واین روند تا شکست دشمن ادامه پیدا می کند.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: یکی از توانمندی های ما برخورداری از موشک های بالستیک زمین به زمین با برد ۲ هزار کیلومتر است که دقت این موشک ها را افزایش داده ایم و با برخورداری از سرمایه های عظیم انسانی و دانشمندان مومن و انقلابی در این عرصه اقدامات مهم و موثری صورت گرفته است.

وی در همین زمینه گفت: یک شبهه ای که در قطعنامه اخیر شورای امنیت ایجاد شده بود، محدودیت ایران اسلامی در توان نظامی و موشکی بود که این موضوع به هیچ وجه مورد تایید ایران نبوده وهیچ فردی در کشور نیز این نوع محدودیت ها را قبول ندارد و به امید خدا توسعه این توانمندی ها در دستور کار است.

دولتمردان از توان عظیم بسیج در موضوعات اقتصادی کمک بگیرند/ نگاه ها باید به داخل کشور باشد
فرمانده کل سپاه در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با بهره گیری دولت از ظرفیت های بسیج و سپاه در موضوعات اقتصادی گفت: بیش از یک سال است که سپاه و بسیج برای کمک به موضوعات اقتصادی کشور با توجه به تحریم ها اعلام آمادگی کرده و سپاه وظیفه ذاتی خود می داند که در این عرصه حضور پیدا کند و ما نیز بارها این آمادگی را اعلام کرده و استقبال خوبی نیز شده است اما علت اینکه این خواسته ها عملیاتی نمی شود را نمی دانیم. انتظار ما این است که با توجه به تاکید های مکرر رهبر انقلاب براقتصاد مقاومتی دولت مردان از این توان عظیم مردمی استفاده کنند و طرح های گسترده ای را در این زمینه آغاز کرده ایم.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: ما نباید امیدمان را به جای دیگری بسته باشیم، باید نگاهمان را تغییر داده و نگاه به خارج از کشور را به نگاه به داخل کشور تغییر دهیم. مثالی که می تواند برای ما درس باشد برخی از کشورهای همسایه هستند که شاید از نظر مردم یک اقتصاد موفقی داشته باشند اما وضعیتی که آن کشورها دچارش شده اند به دلیل نگاه به غرب و گره زدن مسائل کشور به خارج از کشور است. آن هایی که اقتصاد خودشان را به غرب گره زده اند دچار مشکل شده و ما باید از این اتفاقات درس بگیریم.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری با این مضمون که جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدات مختلف در چه حد از آمادگی قرار دارد گفت: سیاست مداران نظام سلطه (آمریکا و اسرائیل) با روحیاتی که دارند دلشان می خواهد به کشورهایی شبیه ایران حمله کنند البته اگر بتوانند و این اگر را متخصصان نظامی نظر می دهند که این کار نشدنی است. اولین شرط شروع جنگ علیه یک کشور مقایسه توان یک کشور است و وقتی آن ها این مقایسه را انجام می دهند و با توجه به فناوری ها و تسلیحاتی که ما داریم که البته فقط متکی به سلاح ها نیستیم و مردم جایگاه ویژه ای در توان دفاعی ما دارند آن ها توان این اقدام را ندارند.

وظیفه انقلابی خود می دانیم که حمایت قاطع و همه جانبه از مردم و نظام سوریه داشته باشیم
فرمانده کل سپاه در ارتباط با سوریه و تحولات آن گفت: سوریه خط مقدم جبهه مقاومت انقلاب اسلامی است و یکی از دلایل حمایت ما از مردم و نظام سوریه همین امر است. سوریه از ابتدای انقلاب با ایران اسلامی بوده و در زمان جنگ نیز در حد توان در کنار ما حضور داشته و در محور مقاومت بوده است و همین مواضع باعث شده که آمریکا و نظام سلطه به دنبال سرنگونی سوریه باشند. وظیفه انقلابی خود می دانیم که حمایت قاطع و همه جانبه در حد امکان و توان داشته باشیم.

فرمانده سپاه پاسداران در پاسخ به سوالی با این مضمون که چه اقداماتی برای آشنایی بیشتر مسئولان با دستاوردهای نظامی سپاه مدنظر دارید گفت: برگزاری نمایشگاه های مختلف از توانمندی های سپاه و برگزاری رزمایش ها از جمله این برنامه ها است که توانمندی نیروهای مسلح را به داخل و خارج از کشور نشان می دهد. در دو روز گذشته نمایشگاهی با موضوع جنگ های الکترونیک و دفاع سایبری با همین هدف برگزار شد.

دشمن به دنبال روی کار آوردن جریان های همسو در انتخابات است
فرمانده کل سپاه با اشاره به انتخابات پیش رو در پاسخ به این سوال که مهم ترین تهدید امنیتی را چه می دانید گفت: انتخابات ها مقاطع حساسی است که دشمنان اهداف خاص خود را در آن دنبال می کنند و به دنبال روی کار آوردن جریان های همسو هستند تا این افراد در حاکمیت قرار گرفته و از سیاست های دشمن حمایت کنند که این امر عمدتاً از طریق احزاب و جریانات مختلف صورت می گیرد. باید مراقبت کنیم تا جریانات و احزابی که در سابقه خودشان مخالفت با خواسته های مردم و جهت گیری کلی نظام داشته اند در قالب احزاب جدید خود را جا نزنند و به نوعی مردم را دچار اشتباه نکنند. بصیرت و آگاهی و هوشیاری مردم ما به خصوص پس از فتنه ۸۸ به آن حدی رسیده که این نوع بازسازی احزاب را تشخیص داده و با آن مقابله می کنند. ما احساس نگرانی جدی در ارتباط با تهدیدات امنیتی برای انتخابات نداریم اما باید هوشیاری کامل خود را حفظ کنیم و مردم نیز قطعاً فریب حرکت های سیاسی افراد مختلف را نمی خورند.

سردار جعفری خاطرنشان کرد: سپاه در یک دهه اخیر تمرکزش در مقابله با تهدیدات نرم و نیمه سخت بوده که دشمن روی آن سرمایه گذاری کرده است. ما در یک دهه اخیر تهدید سخت علیه کشورمان را متصور نبودیم و دشمنان نیز نه تنها علیه ایران بلکه علیه دیگر کشورها نیز کمتر به دنبال تهدید سخت و جنگ رو در رو هستند. تهدیدات نرم همان تهدیداتی است که یک دهه است روی آن تاکید داریم و برنامه های مختلفی در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی انجام شده که سپاه پاسداران با ایجاد ساختار و سازمان هایی ماموریت های متعددی را در این زمینه ها انجام می دهند.

ساده اندیشی است که انقلاب اسلامی از ظلم ستیزی و مخالفت با نظام سلطه و حمایت از مردم مظلوم جهان دست بردارد
فرمانده کل سپاه در پاسخ به این سوال که حمایت شما از محور مقاومت پس از برجام چگونه خواهد بود تاکید کرد: همان طور که بارها بیان شده موضوع هسته ای برای آمریکا و غربی ها اصل نبوده و تنها یک بهانه است وهدف اصلی آن ها انقلاب و اهداف آن است و محوری ترین اصل و شعاری که انقلاب اسلامی با آن جلو می رود شعار مقابله با نظام سلطه است که دشمنان به دنبال تغییر آن هستند و متاسفانه در داخل نیز عده ای این بحث را پیگیری می کنند. ساده اندیشی است که انقلاب اسلامی از این مولفه اصلی (ظلم ستیزی و مخالفت با نظام سلطه و حمایت از مردم مظلوم جهان) دست بردارد و اگر این اتفاق رخ دهد دیگر انقلاب اسلامی باقی نخواهد ماند.

وی در همین زمینه افزود: دشمنان به دنبال القای این تفکر هستند و ما باید با هوشیاری کامل در برابر آن ها بایستیم و وقتی مسئولین اروپایی به ایران می آیند و پس از بازگشت به کشورشان بیان می کنند که ایران در حال تغییر دادن اهداف خود است، نشان از وعده ها و صحبت هایی است که عده ای از داخل با این مسئولین داشتند که رهبر انقلاب نیز در خطبه های عید سعید فطر با اشاره به این موضوع این نقشه دشمن را برملا کردند. مردم ایران با هوشیاری کامل پیرو رهبری هستند و باید توجه داشته باشیم تا در ریل دشمنان که پس از توافق برای ما محیا کرده اند حرکت نکنیم. بدون تردید بعد از توافق عدم تامین امنیت رژیم اشغالگر قدس رو به افزایش است و ما آن را پیگیری می کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگری در ارتباط با حضور سپاه در پروژه های اقتصادی از جمله فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی گفت: سپاه پاسداران با هدف کمک به آبادانی کشور فعالیت های سازندگی خود را بعد از جنگ آغاز کرد و امروز نیز با وجود تحریم های دشمنان حدود ۲۰ سال است که سپاه در این عرصه ورود پیدا کرده و روز به روز بر توان آن افزوده می شود. سیاست ما در این حوزه حمایت از بخش های خصوصی با تمرکز بر مناطق محروم است.

وی در همین زمینه در ارتباط با فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی گفت: سپاه پاسداران جایگزین شرکت خارجی ای شد که به دلیل تحریم ها از این پروژه کنار کشید. همه دولت ها نگاهشان به بخش سازندگی سپاه نگاه مثبت بوده و دولت فعلی نیز در ابتدا سوالاتی را داشت که امروز با این نگاه اصلاح شده و درخواست های مکرر از سپاه برای حضور در عرصه های مختلف وجود دارد. این در حالی است که دشمنان با عملیات روانی به دنبال آن هستند که بهبود کامل و صد در صدی مسائل مختلف کشور از جمله اقتصادی را به طور کامل به توافق پیوند بزنند اما ما معتقد هستیم که بهبود اقتصاد کشور با نگاه به درون صورت می پذیرد.

آمریکا هنوز شیطان بزرگ است
فرمانده سپاه پاسداران در پاسخ به سوالی با این مضمون که آمریکایی ها با مدلی جدید و مظلوم نمایی در برابر ایران قرار گرفته اند گفت: آمریکا هنوز همان شیطان بزرگ است و فریب شعارهای جدید آن ها و مظلومیت نمایی آن ها را نباید بخوریم و شیطنت آن ها بدون تردید کم که نشده، بیشتر هم شده است اما با روش های جدید به این امور می پردازند مردم با بصیرت ما این نمایش ها را باور نمی کنند اما شاید جریان هایی در داخل باشند که بخواهند با نگاه لیبرالی بخواهند به دنبال غرب حرکت کنند که مردم با بصیرت ما برای این افراد فضایی برای عرض اندام نخواهند گذاشت.

وی در پایان در ارتباط با هشدارهای سپاه پاسداران به مسئولین با موضوعات مختلف گفت: طبق اصل ۱۵۰ قانون اساسی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن تشکیل شده و این جنگ هشت ساله بود که سپاه را وارد عرصه نظامی کرد اما نباید فراموش کنیم که فلسفه سپاه حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است و همه می دانند که انقلاب ما بیشتر با تهدیدات فرهنگی و سیاسی مواجه است. اگر بنا باشد تهدیدهای سیاسی پیش روی انقلاب قرار گرفته و سپاه واکنش نشان ندهد این سپاه پاسداران است که به وظیفه خود عمل نکرده است. ماطبق فرمایش حضرت امام (ره) از هیچ حزب یا جریان خاصی حمایت نمی کنیم اما سپاه از انقلاب اسلامی واز جهت گیری های کلی در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دفاع می کند که این دفاع، دفاع از دستاوردهای انقلاب است و عده ای می خواهند با این فضا سازی ها سپاه پاسداران را در حاشیه قرار دهند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchkxnx.23ni-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما