شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : 28675
عضو مجلس خبرگان رهبری:

وجود نورانی حرم حضرت معصومه (س) کانون تشیع جهان را در قم ایجاد کرد

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که حرم حضرت معصومه (س) زمینه تاسیس حوزه علمیه را در قم ایجاد کردگفت: یکی از بزرگ‌ترین حوزه‌های علمیه جهان تشیع در قم دایر شده است و همتای حوزه علمیه نجف است که در حال پرورش عالمان امور دینی است.
وجود نورانی حرم حضرت معصومه (س) کانون تشیع جهان را در قم ایجاد کرد
به گزارش قم نیوز، آیت الله عسکری دیرباز در گفت‌و‌گو با تسنیم در قم، با اشاره به فرارسیدن سال روزرحلت حضرت معصومه (س) اظهار داشت: وقتی که به اجبار و دستور مامون امام رضا (ع) صلاح را در آن دید که می‌توان از موقعیت پیش آمده به نفع اسلام استفاده کند به طوس رفتند و پس از مدت کوتاهی خواهران و برادران ایشان هم به سمت قم آمدند که سرآمد همه آن‌ها حضرت معصومه (س) بودند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حرکت حضرت معصومه (س) به شهر مقدس قم افزود: حضرت معصومه (س) پیش از آنکه برادر خویش را ملاقات کنند ابتدا به ساوه رفته اما با توجه به اینکه شیفتگان اهل بیت (ع) در شهر قم بودند به سمت قم آمدند و مورد استقبال محبان اهل بیت (ع) و مردم شهر قم قرار گرفتند.
 
آیت الله دیرباز با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) بیان کرد: امام صادق (ع) فرمودند که قم شهر اهل بیت (ع) می‌شود و محل مناسبی برای نشرمکتب ائمه (ع) است.
 
رئیس دانشگاه قم عنوان کرد: وقتی که حضرت معصومه (س) به شهر مقدس قم آمدند از سوی اهالی این شهر مورد استقبال قرار گرفتند ایشان تنها 17 روز در قم اقامت کردند و بر اثر بیماری دار فانی را واع گفتند.
 
استاد حوزه علمیه با اشاره به آثار و برکات حضور بارگاه کریمه اهل بیت (ع) در شهر مقدس قم تصریح کرد: افتخاری است برای مردم شهر قم که میزبان حضرت معصومه (س) باشد، حرم شریف ایشان سبب شده است تا زائران و مجاروان زیادی به برکت این مکان معنوی برای زیارت به شهر مقدس قم مشرف شوند.
 
وی با اشاره بیان اینکه حرم حضرت معصومه (س) زمینه تاسیس حوزه علمیه را در شهر مقدس قم ایجاد کرد اظهار داشت: به فضل الهی یکی از بزرگ‌ترین حوزه‌های علمیه جهان تشیع در قم دایر شده است و همتای حوزه علمیه نجف است که در حال پرورش عالمان امور دینی شده است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در زمان شیخ صدوق و اشعریون و زکریای آدم (ع) قم پایگاهی بود که دارای جایگاه عظیمی در فرهنگ اهل بیت (ع) محسوب می‌شد و همتای شهر کوفه کانون تشیع بود، به برکت وجود بارگاه حضرت معصومه(س) و انقلاب اسلامی حوزه علمیه قم نه تنها در زمینه فقه و اصول بلکه در کلام، علوم، حدیث، تاریخ و سیره اهل بیت (ع) و اخلاق اسلامی به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا کرده است و علمای زیادی نیز در حوزه علمیه قم پرورش یافتند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdchm-ni.23n6qdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما