جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۱
کد مطلب : 29665
استان قم در هفته‌ای که گذشت

از ورود هشت میلیون مسافر به قم تا اسکان یک و نیم میلیون نفر در اقامتگاه‌های استان

قم نيوز : قم نیوز: استان قم در هفته‌ای که گذشت شاهد ورود هشت میلیون مسافر به قم و اسکان حدود یک و نیم میلیون نفر در اقامتگاه‌های استان بود.
از ورود هشت میلیون مسافر به قم تا اسکان یک و نیم میلیون نفر در اقامتگاه‌های استان
به گزارش قم نیوز، استان قم در هفته‌ای که گذشت همزمان با آغاز سال ۹۴ شاهد رویدادهای بسیاری بود که اهم اخبار به شرح زیر است.

بیش از ۱۰۰۰ نفر در « تور قم‌گردی » ویژه نوروز شهرداری قم شرکت کردند

معاون سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم با اشاره به اینکه تور قم گردی رایگان در ایام نوروز در اختیار مسافران و زائران قرار دارد، گفت: بیش از ۱۰۰۰ نفر تاکنون در تور قم گردی شرکت و از آثار تاریخی قم بازدید کردند.


دو اثر فرهنگی و تاریخی قم در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان قم از ثبت دو اثر منقول فرهنگی و تاریخی این استان در فهرست آثار ملی ایران خبر داد.

انتقاد و تذکر منصفانه به دولت از مصادیق امربه معروف است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه انتقاد و تذکر دادن در چارچوب منطقی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است، عنوان کرد: این تذکرات نباید به گونه‌ای باشد که سبب بی‌اعتمادی مردم به نظام شود.

سفرهای نوروزی استان قم ۲۰ درصد افزایش یافته است

جانشین پلیس راهور استان قم از افزایش ۲۰ درصدی سفرهای نوروزی در استان قم خبر داد.

تردد بیش از ۱۵۹ هزار خودرو در هشتمین روز بهار از مبادی ورودی قم

قائم مقام مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم گفت: تردد بیش از ۱۵۹ هزار و ۴۴۹ وسلیه نقلیه در هشتمین روز از فروردین ماه از مبادی ورودی استان قم ثبت گردیده است.

نمایشگاه فرهنگی «چرا من با حجاب شدم» در بقاع متبرکه قم برپا شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: نمایشگاه ابتکاری «چرا من با حجاب شدم» با مصاحبه از ۲۰ نفر از بانوان آمریکایی و سایر کشورهای جهان که به دین اسلام تشرف یافته‌اند در بقاع متبرکه قم برپا شد.

بیش از ۹۵ هزار مسافر از پایانه‌های مسافری استان قم جابه‌جا شدند

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم از مسافرت ۹۵ هزار و ۵۴۹ نفر از پایانه‌های مسافری استان قم از بیست و پنجم اسفند ماه گذشته تا پایان روز هفتم فروردین ماه به مناطق مختلف کشور خبر داد.

برنامه‌های فرهنگی طرح ملی « ایمنی و سلامت مسافران » در قم اجرا شد

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم گفت: برنامه‌های فرهنگی و ورزشی با هدف ایجاد نشاط و حرکت و سلامتی در میان مسافران نوروزی در پست‌های طرح ایمنی و سلامت راهنمایی مسافران نوروزی قم برگزار می‌شود.

اسکان ۹۷۴ هزار زائر در قم تا پایان روز هشتم فروردین ماه

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قم از اسکان بیش از ۹۷۴ هزار مسافر در شهر قم از تاریخ ۲۷ اسفند تا هشتم فروردین‌ماه سال جاری خبر داد.

حدود ۱۰۰۰ تن میوه ویژه نوروز در قم توزیع شده است

دبیر کمیته تامین ارزاق ستاد تسهیلات زائران استان قم از توزیع ۹۷۳ تن میوه از ۲۶ اسفندماه سال گذشته تا هشتم فروردین ماه سال جاری در استان قم خبرداد.

رسیدگی به امور مراجعان در اولویت مدیران استان قم قرار گیرد

استاندار قم با تاکید بر ضرورت انجام تکریم ارباب رجوع در عمل گفت: درب اتاق مدیران باید به روی مردم باز باشد.

۱۸۰ هزار وسیله نقلیه در هفتم فروردین ماه از ورودی‌های استان قم تردد کرد

قائم مقام مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قم گفت: تردد بیش از ۱۸۰ هزار و ۶۶۰ وسیله نقلیه از مبادی ورودی استان قم در روز هفتم فروردین از مبادی ورودی قم ثبت گردیده است.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی قم در سال ۹۴ دوباره آغاز می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان قم از ظرفیت ۳ هزار نفری اماکن ورزشی قم برای استقبال از مهمانان نوروزی خبر داد و گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی قم در سال ۹۴ از سر گرفته می‌شود.

ورود خودروهای سنگین به محورهای مواصلاتی قم در ۱۳ و ۱۴ فروردین ممنوع است

رئیس پلیس راه استان قم گفت: ورود خودروهای سنگین به تمام محورهای مواصلاتی قم در روزهای ۱۳ و ۱۴ فروردین ماه، ممنوع است.

مرغ منجمد ۵۱۰۰ تومانی در بازار تنظیم نوروزی قم توزیع می‌شود

دبیرکمیته تنظیم بازار و ارزاق ستاد تسهیلات نوروزی استان قم گفت: برای تنظیم قیمت در بازار نوروزی، مرغ منجمد در سردخانه‌ها به قیمت ۵۱۰۰ تومان تحویل فروشندگان می‌شود.

آمار سرقت در قم نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافت

استاندار قم با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های استان و به ویژه عوامل انتظامی برای افزایش امنیت مسافران در قم تلاش کردند، گفت: در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهش ۲۵ درصدی سرقت در تعطیلات نورزوی استان قم هستیم.

۸۰۰ هزار نفر از خیمه‌های معرفت در قم بازدید کردند


معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم از بازدید بیش از ۸۰۰ نفر از خیمه‌های معرفت تا پایان نهمین روز فروردین ماه خبر داد.

مجلس شورای اسلامی از فعالیت‌های فرهنگی حمایت می‌کند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه قرآن و تفسیر، بودجه تقریبا خوبی توسط مجلس در نظر گرفته شده و همچنین دیگر امور فرهنگی هم مد نظر بوده‌اند و در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان برای این امر اختصاص داده شده است.

حدود ۴۰۰ هزار زائر در مدارس قم اقامت کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا روز یازدهم فروردین ماه سال جاری ۳۸۷ هزار و ۴۸۹ نفر از مسافرن و زائران در مدارس قم اسکان یافتند.

بیش از ۷۳ هزار نفر در ایام نوروز از بناهای تاریخی قم بازدید کردند

معاون میراث سازمان میراث فرهنگی، ‌ صنایع دستی و گردشگری استان قم از بازدید ۷۳ هزار و ۳۳۱ نفر از بناهای تاریخی و سنتی این استان طی ۱۴ روز گذشته خبر داد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchm-ni.23nw-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما