چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : 48295
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس ستاد انتخابات قم خبر داد؛

آمادگی ۲۰ هزار نفر برای برگزاری انتخابات در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس ستاد انتخابات استان قم گفت: بیش از ۲۰ هزار نفر در برگزاری دو انتخابات ریاست جمهوری و شورا در استان قم به طور مستقیم مشارکت خواهند داشت.
رئیس ستاد انتخابات قم خبر داد؛ آمادگی ۲۰ هزار نفر برای برگزاری انتخابات در استان قم
رئیس ستاد انتخابات قم خبر داد؛ آمادگی ۲۰ هزار نفر برای برگزاری انتخابات در استان قم
به گزارش قم نیوز، احد جمالی قبل از ظهر چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران که در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت انتخابات اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد مردم کشور در انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه مشارکت ۷۳ درصدی داشته باشند و این میزان در استان قم حدود ۷۲ درصد است و امید دارم با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات مشارکت مردم قم به ۷۵ درصد برسد.

وی با بیان این که استان قم در برگزاری انتخابات‌ مجلس بدون نقص و برتر در کشور بوده، عنوان کرد: با آسیب شناسی برگزاری انتخابات گذشته در قم امید داریم انتخابات پیش رو در استان قم شاخص باشد و مشکل خاصی برای اجرای انتخابات در قم نمی‌بینیم.

رئیس ستاد انتخابات استان قم افزود: در استان قم ۶۶۹ شعبه اخذ رأی مقرر شده و نسبت به شعب اخذ رأی مجلسین در قم ۵۷ شعبه افزوده شده است.

وی ابراز داشت: تعداد صندوق اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری در قم ۶۶۹ صندوق و تعداد صندوق اخذ رأی شورا ۷۲۱ صندوق است.

جمالی با بیان این که صندوق سیار اخذ رأی برای انتخابات شوراها در قم نداریم، تصریح کرد: ۵۳۰ شعبه ثابت اخذ رأی ریاست جمهوری و ۲۸ شعبه سیار در استان قم وجود دارد.

وی اظهار داشت: تعداد بازرسان و سربازرسان شعب اخذ رأی ریاست جمهوری در قم ۷۲۰ نفر و این میزان برای شوراها ۳۰۰ نفر است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم افزود: تعداد ناظران و سرناظران شوراها ۱۵۰۰ نفر و این میزان برای شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری ۲ هزار نفر در نظر گرفته شده است.

آمادگی پنج هزار نیرو برای برقراری امنیت در انتخابات

وی بیان کرد: پنج هزار نفر نظم و امنیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در استان قم را تأمین می‌کنند که از این میزان ۲ هزار نفر در شعب اخذ رأی مستقر و ۲ هزار نفر در سطح استان قم خواهند بود. همچنین هزار نفر نیروی بسیجی در امر برقراری نظم و امنیت مشارکت دارند.

جمالی ابراز کرد: بیش از ۲۰ هزار نفر در برگزاری دو انتخابات ریاست جمهوری و شورا در استان قم به طور مستقیم مشارکت خواهند داشت.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم اضافه کرد: از این میزان برای ۱۰ هزار نفر نسبت به پست‌هایی که دارند آموزش‌های لازم ارائه شده است.

۱۹۵۵۲ نفر رأی اولی در قم

رئیس ستاد انتخابات استان قم افزود: تعداد واجدین شرایط رای در استان قم ۷۸۲ هزار و ۹۷۴ نفر است و از این میزان تعداد رأی اولی‌ها ۱۹ هزار و ۵۵۲ نفر هستند.

جمالی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تعداد ۵۳۰ هزار نفر نامزد برای انتخابات شوراها در شهر قم رقابت می‌کنند.

وی با بیان این که ۹۵ درصد جمعیت قم شهری است، ادامه داد: در چهارمین دوره انتخابات شوراها تعداد افراد ثبت نامی ۱۳۰۰ نفر بودند که از این تعداد ۴۲۹ نفر شهری و ۸۷۱ نفر روستایی بودند.

رئیس ستاد انتخابات استان قم اضافه کرد: از این میزان ۱۲۶ نفر خانم بودند که ۳۹ نفر شهری و ۸۷ نفر روستایی بودند.

وی با بیان اینکه در دوره پنجم انتخابات شوراها در استان قم ۱۵۸۳ نفر داوطلب هستند که ۲۲ درصد نسبت به دوره قبل افزایش دارد، گفت: ۶۸۹ نفر در شهر و ۸۹۴ نفر در روستاها داوطلب شده‌اند که از این تعداد ۱۲۵ نفر خانم هستند که ۸۵ نفر در حوزه شهری و ۴۰ نفر در روستاها داوطلب شدند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchmink.23n6wdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما