پنجشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : 41265
منبع : سایت خبری تحلیلی ثامن

فرصت 12 ماهه به تلگرام قطعی نیست/ قبل از انتخابات سرورهای این پیام رسان را به کشور می‌آوریم

قم نيوز : قم نیوز: دبیر شورای عالی فضای مجازی با وجود ادعاهای مطرح شده قبلی مسئولین مبنی بر دادن فرصت یک ساله به تلگرام برای انتقال سرورهایش به داخل کشور، این موضوع را رد کرد و گفت این موضوع در شورا در حال بحث است و سند آن هنوز نهایی نشده است.
فرصت 12 ماهه به تلگرام قطعی نیست/ قبل از انتخابات سرورهای این پیام رسان را به کشور می‌آوریم
به گزارش قم نیوز، دکتر ابوالحسن فیروزآبادی پیرامون ادعای دادن فرصت 12 ماهه شورای عالی فضای مجازی به پیام رسان تلگرام برای انتقال سرورها به داخل کشور و این که آیا این فرصت مصوبه شورا است یا نه، گفت: در شورا در حال بحث است و سند آن هنوز نهایی نشده است. ان شاءالله قبل از انتخابات سرورها را به داخل کشور می‌آوریم.

از بخش خصوصی حمایت خواهیم کرد

دبیر شورای عالی فضای مجازی در رابطه با سرمایه گذاری در بخش شبکه های اجتماعی بومی اظهار داشت: بخش خصوصی باید این هزینه را بپردازد چون به وسیله تبلیغات هزینه آن را در می آورد.

وی ادامه داد: بخش خصوصی هنوز پای کار نیامده است به دلیل این که می ترسد از آن حمایت نکنیم. ما در حال نوشتن سندی هستیم که از آن حمایت خواهیم کرد و بازار آن را تامین خواهیم کرد.

فیروزآبادی درباره اینترنت ملی گفت: تصور بعضی ها این است که ما می رویم یک اینترنت جداگانه راه اندازی می کنیم. شبکه ملی یعنی شبکه ای که بتواند مستقل از خارج، در داخل کار کند و بتوان بر آن اعمال حاکمیت کرد.

به دلیل نداشتن اینترنت ملی نمی توانیم بر برخشی از شبکه اعمال حاکمیت کنیم

وی افزود: ما به دلیل این که شبکه ملی نداریم، بر بخشی از شبکه نمی توانیم اعمال حاکمیت کنیم؛ چون شبکه های اجتماعی مان خارجی است، موتورهای جستجوی مان خارجی است. ما نمی توانیم موتور جستجو را ببندیم چون نیاز داریم؛ نمی توانیم شبکه های اجتماعی را ببندیم چون کار خیلی سختی است و حداقل نیاز مردم را برطرف می کند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: شبکه وقتی ملی می شود که شما هم سخت افزار و هم نرم افزار و هم محتوایی که بر رفع نیازهای اساسی مردم و خدماتی که به مردم داده می شود، ملی شود؛ ما به دنبال آن هستیم.

فیروزآبادی با بیان این که در هفته دولت فاز اول اینترنت ملی افتتاح خواهد شد تشریح کرد: این فاز حدود 20 درصد از طرح اصلی است؛ بخش میکس مهم ترین آن است. در این فاز پنل دولت الکترونیک اولیه آماده می شود و در نتیجه دیتاهای دولت بیرون از کشور نمی رود و در حقیقت یک نوع جداسازی و اختلاف تعرفه بین داخل و خارج می گذاریم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchmink.23nz-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما