سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : 28585
آیت الله نوری همدانی:

دشمنان اسلام و نقشه‌های آنان را باید بشناسیم/ قدردان امنیت کشور باشیم

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه امروز آمریکا و اروپا سعی می‌کنند اسلام را تخریب کنند، گفت: باید دشمنان اسلام و نقشه‌هایی که در کمین ما هستند را بخوبی شناسایی کنیم.
دشمنان اسلام و نقشه‌های آنان را باید بشناسیم/ قدردان امنیت کشور باشیم
به گزارش قم نیوز ، آیت الله حسین نوری همدانی قبل از ظهر سه‌شنبه در دیدار جمعی از طلاب مدرسه امام رضا(ع) شهرستان جعفریه قم با اشاره به اینکه دنیای اسلام به عالم آگاه و با تقوا نیاز دارد، اظهار داشت: طلبگی عالیترین و پر برکت‌ترین شغل است و هیچ شغلی به برکت این شغل نمی‌رسد.
 
وی ادامه داد: دنیای امروز به طلاب نیاز دارد و علما و طلاب نقش اساسی در نظام اسلامی دارند، طلاب باید به شغل خودشان افتخار کنند زیرا طلبگی یعنی طلب علوم اسلامی.
 
استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به روایات فراوان در فضیلت طلبگی، افزود: عالمی که برای طلب علم و تعلیم و تربیت قدم بردارد اقدامش بسیار ارزشمند است.
 
وی با تأکید بر اینکه طلاب باید با اخلاص درس بخوانند و این اولین شرط طلبگی است، بیان کرد: اخلاص یعنی اینکه جوانی و سلامت در راه خدا مصرف شود و برای کسب رضایت خدا قدم برداریم، زیرا اگر اخلاص نداشته باشیم موفق نمی‌شویم.
 
آیت الله نوری همدانی گفت: طلاب باید با همت بلند درس بخوانند زیرا طلبگی راه پر زحمتی است و باید پاسخگوی احتیاجات و شبهات مردم باشند.
 
انسان منظم موفق است
 
وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اصول طلبگی نظم است و انسان منظم موفق است، عنوان کرد: طلبه‌ای که سستی کند موفق نمی‌شود زیرا انسان باید تلاش کند و به اندازه تلاشش به او نتیجه می‌دهند، طلبه‌ای که همت بلند دارد به‌‌ همان اندازه هم مجد و عظمت کسب می‌کند.
 
این مفسر قرآن کریم به حاضران در این جلسه گفت: شما طلاب باید صرف و نحو را از‌‌ همان اوایل طلبگی خویش به درستی فرا بگیرید، از‌‌ همان ابتدای طلبگی به نوشتن عادت کنید و سعی کنید صاحب قلم باشید.
 
وی ادامه داد: طلبه باید سحرخیز باشد و تهجد و نماز شب را فراموش نکند، یعنی شب‌ها به عبادت و مناجات بپردازد و روز‌ها در میان مردم باشد و به آنها خدمت کند.
 
دشمنان اسلام به دنبال اسلام هراسی هستند
 
آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه ما باید زمان‌شناس باشیم، ابراز کرد: باید دشمنان اسلام و نقشه‌هایی که در کمین ما هستند بخوبی شناسایی کنیم، امروز آمریکا و اروپا سعی می‌کنند که اسلام را تخریب کنند و از داعش و بوکوحرام حمایت می‌کنند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: امنیتی که در کشور ما وجود دارد در منطقه بی‌نظیر است که در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.
 
این مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: دشمنان به دنبال اسلام هراسی هستند و می‌خواهند مردم را نسبت به اسلام متنفر کنند و علیه اسلام همیشه نقشه دارند، بنابراین مسلمانان باید همیشه بیدار باشند.
 
وی عنوان کرد: به برکت وجود رهبر معظم انقلاب، خون شهدا و انقلاب اسلامی، کشور ما دارای امنیت فکری و جانی است که باید قدر‌شناس این مهم باشیم.
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdchmmni.23n66dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما