يکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 42075
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
۱۰ هزار جانباز شیمیایی در ایران حاصل حمایت غرب از صدام

آیت‌الله اعرافی: عربستان بیش از هزار میلیارد دلار به صدام برای جنگ با ایران کمک کرد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به ۱۰ هزار جانباز شیمیایی در ایران حاصل حمایت غرب از صدام گفت: عربستان بیش از هزار میلیارد دلار به صدام برای جنگ با ایران کمک کرد.
آیت‌الله اعرافی: عربستان بیش از هزار میلیارد دلار به صدام برای جنگ با ایران کمک کرد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله اعرافی در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه آیت‌الله حائری‌یزدی که در این مدرسه علمیه برگزار شد، ضمن تقدیر از مدیر، کارکنان و طلاب و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز مباهله اظهار داشت: مقوله قیامت و عالم پس از مرگ از اعتقادات پایه اسلام و ادیان الهی است و بخش زیادی از آیات قرآن به‌طور مستقیم با موضوع معاد و زندگی پس از مرگ ارتباط داشته و تمام آیات قرآن به‌صورت غیرمستقیم با این مسائل مرتبط است.

وی با اشاره به نکاتی درباره موضوع معاد، افزود: مهم‌ترین امر اعتقادی ما آن است که عالم مساوی با جهان مادی نیست؛ اگر کسی فکر کند که هستی به معنای مادیات است، تفکری نادرست داشته است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه هستی دایره وسیعی دارد که جهان مادی، نقطه‌ای کوچک در آن است، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که جهان بزرگ فراتر از این عالم مادی، فقط عالم ازل و مراتب گذشته زندگی بشر نیست؛ بلکه جهانی پس‌ازاین حیات مادی نیز فراتر از آن وجود دارد.

عضو شورای عالی حوزه با اشاره به اینکه هستی مساوی با ماده نیست، تصریح کرد: عالم قیامت امتدادی برای عالم موجود است و حیات پس از مرگ ادامه آن است.

وی بیان کرد: زیست، سلوک، اعتقاد، عمل و اخلاق ما شعاعی بر آن عالم افکنده و منتقل به جای دیگر خواهد شد. نکته پایانی که باید توجه شود، آن است که آن عالم دارای مراحل است؛ اما نهایتاً ابدی است، اگر آن جهان با امروز ما در ارتباط است، باید خود را برای آن جهان آماده‌سازیم؛ چراکه خودسازی متوقف بر این چهار اصل است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه برای این آماده‌سازی دستوراتی آمده است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دستورات و شیوه‌ها، توجه به آن عالم و اتفاقات پس از مرگ و دانستن نقشه راه بسیار در حرکت ما مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه هوشیاری و بیداری از احوالات قیامت، سبب رشد و پیشرفت برای انسان خواهد شد، خاطرنشان کرد: باور به قیامت، تنها فلسفه آیات معاد نیست؛  بلکه برای تربیت و خودسازی باید دائماً این نکات را متذکر بود و به همین دلیل، نقشه راه ابدی انسان در قرآن کریم مجسم شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه بیش از یکصد نام و صفت در قرآن به صورت مفرد یا ترکیبی در باب قیامت آمده است، تصریح کرد: یوم الفصل، یوم التغابن، یوم الحسره، یوم الحساب، یوم الطلاق و ... از جمله نام‌هایی است که در قرآن کریم درباره قیامت آمده است.

عضو شورای عالی حوزه تصریح کرد: اهمیت مسئله آن‌قدر بالاست که در این آیات وسیع و متعدد بیش از 30 نام و بیش از 70 جمله به شکل توصیفی و ترکیبی در باب قیامت آمده است که آشنایی با این نام‌ها و اوصاف، باید انسان را بیدار کند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه آیات معاد به دو حقیقت بزرگ اشاره کرده است، اظهار داشت: نخست، تحولات عظیمی است که در عالم خلقت و در جهان رخ داده و دنیای عجیب و شگفتی در اینجا تصویر شده است.

اعرافی با اشاره به آیه اذا زلزلت الارض زلزال‌ها، گفت: فروپاشی، یکی از محورهای قیامت است که خصوصیاتی همچون «ناگهانی»، «غافلگیرکننده»، «بنیادی و اساسی»، «فراگیر و همگانی»، «نابودی عالم طبیعت و نظم جدید» و «وحشت‌آفرین» برای آن بیان شده است.

امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه حقیقت دوم معاد، مخصوص انسان است، تصریح کرد: در قرآن‌کریم آمده که بشر در آن عالم جمع شده؛ وضعیتی فوق‌العاده بحرانی داشته و همه در حسرت و اندوه و در اندیشه خویش است. توجه به آن جهان بسیار سازنده است و همه باید از آن درس و عبرت بگیریم.

وی به موضوع هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ما این شانس را داشته و بخت خوش ما را همراهی کرده است که در عصر انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم؛ چراکه آمال انقلاب و نظام الهی، برای تمام انبیاء، ائمه و بزرگان دین بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه پای این آرزوها، خون‌ها ریخته شده تا به عصر انقلاب اسلامی رسید، اظهار داشت: تصور این مطلب که در تظاهرات شهریور یا مهر 1357 قم که انقلاب به این سادگی به پیروزی برسد، وجود نداشت؛ البته این تصور در امام خمینی (ره) وجود داشت و هر پیام و سخن امام راحل امیدبخش و مژده دهنده بود.

عضو شورای عالی حوزه با اشاره به اینکه مهم‌ترین خطر پس از انقلاب، دفاع مقدس بود که از کنار آن عبور کردیم، ادامه داد: در عصر جدید رزمی نابرابرتر از دفاع مقدس نداریم و ایران در مقابل کشورهای متعددی ایستادگی کرد.  تمام عالم در جنگ تحمیلی در طرف مقابل قرار داشته و پشتیبانی مالی و سلاحی مناسبی از صدام انجام‌ شد.

اعرافی تصریح کرد: امروز قریب به 10 هزار جانباز شیمیایی در کشور وجود دارد که به‌جامانده از سلاح‌های شیمیایی دوران جنگ هستند. عربستان بیش از هزار میلیارد دلار به صدام برای جنگ با ایران کمک کرد که یکی از کشورهای کمک‌کننده است. عدم تجزیه و عدم سقوط جمهوری اسلامی ایران، تقدیری الهی بوده که برای ما رقم خورده است.

وی با اشاره به اینکه الگوهایی از صدر اسلام در دفاع مقدس مجسم شد که باورکردنی نبود، گفت: بالاترین دستاورد دفاع مقدس، تحول قلب انسان‌ها و جوان‌ها است؛ تجربه و الگوی مقاومت مناسبی از دل دفاع مقدس بیرون آمده که سابقه نداشته است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه بسیج یکی از تجربیات موفق انقلاب بوده که کمال آن در دفاع مقدس پیداشده است، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه پایگاهی بود که توانست میراث دین و ذخائر الهی را در عصر جدید بازسازی کرده و البته در این مسیر، راه درازی را در پیش داریم.

عضو شورای عالی حوزه تصریح کرد: طلاب در ابتدای سال تحصیلی باید همت کرده و با معرفت نسبت به علوم اسلامی، معرفت درونی و معرفت بیرونی برای امتداد انقلاب اسلامی قدم‌های مناسبی بردارند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchmvnk.23niqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما