سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : 25975

1700 دانش آموز استثنایی در قم وجود دارد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قم با اشاره به وجود یکهزار و 700 دانش آموز استثنایی در قم از فعالیت 26 واحد آموزشی و مرکز اختلالات یادگیری استثنایی در سطح این استان خبر داد.
1700 دانش آموز استثنایی در قم وجود دارد
به گزارش قم نیوز، رضا کبیری بیان کرد: هرساله همزمان با ثبت نام مدارس سراسر کشور، مدارس استثنایی نیز اقدام به پذیرش آموزشی دانش آموزان استثنایی و ثبت نام اشخاص شناسایی شده در طرح سنجش سلامت می‌کند.

وی افزود: در سطح استان ۲۶ مدرسه استثنایی و مرکز آموزشی در سه دوره تحصیلی ابتدایی، پیش حرفه‌ای و متوسطه حرفه‌ای فعالیت می‌کنند که یک مدرسه غیر دولتی و مابقی دولتی است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی قم تصریح کرد: حدود هزار و ۷۰۰ دانش آموز استثنایی در سطح استان قم وجود دارد که به طور میانگین به ازای هر چهار دانش آموز یک همکار آموزشی و مربی فرهنگی جهت آموزش دانش آموزان استثنایی در مرکز استثنایی و عادی به صورت تلفیقی فعالیت می‌کند.

کبیری تأکید کرد: ثبت نام در این مدارس تا پایان طرح سنجش سلامت ادامه دارد که توصیه می‌شود خانواده‌هایی که احتمال می‌دهند فرزندان دارای اختلال دارند را هرچه سریعتر به این مراکز برده تا تحت آموزش‌های لازم قرار گیرند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طرح دیگر مهم دیگر آموزش استثنایی طرح مداخله به هنگام است که بعضی از کودکان نیاز دارند از بدو تشخیص اختلال حتی اگر در سن زیر یک سال هم باشند تحت آموزش و مشاوره رایگان این مراکز قرار گیرند و بهتر است خانواده‌ها با مراجعه به مراکز سنجش فرزندان خود را برای راهنمایی و پیگیری بیشتر این مراکز آموزشی ارجاع دهند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان قم افزود: شیوه‌های آموزشی این مراکز به شیوه مادر کودک است که به موجب این آموزش‌ها تاخیر موجود در کودک جبران شود و یا بیشتر نشود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchmwni.23nmqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما