سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب : 28305
منبع : جام

شرط استجابت دعا چیست؟

قم نيوز : قم نیوز: ما دعا مى كنيم و درخواست خود را از خدا مى خواهيم ، ولى استجابتى نمى بينيم.
شرط استجابت دعا چیست؟
به گزارش قم نیوز ؛ شخصى (مثلا به نام قاسم ) به حضور امام صادق (ع ) آمد و گفت : در قرآن دو آيه وجود دارد، ولى هر چه (معناى) آن دو را مى جويم ، به آن دست نمى يابم.
 
امام صادق : آن دو آيه كدام است؟
 
قاسم : (يكى آيه ۶۰ مؤ من است كه خداوند مى فرمايد:)«ادعونى استجب لكم :مرا بخوانيد (و درخواست خود را از من بخواهيد) و من آن را براى شما مستجاب مى كنم )).
 
ما دعا مى كنيم و درخواست خود را از خدا مى خواهيم ، ولى استجابتى نمى بينيم.
امام صادق(ع): پس چرا دعايتان به استجابت نمى رسد؟
 
قاسم : نمى دانم.
 
امام صادق(ع): ولى من راز آن را به تو خبر مى دهم: «كسى كه از فرمان خدا اطاعت نمايد، سپس دعا كردن ((جهت و روش دعا)) را مراعات نمايد، خداوند دعايش را به استجابت مى رساند.»
 
قاسم : جهت و روش دعا، چيست؟
 
امام صادق(ع): ۱- نخست حمد و ثناى الهى بجا آور ۲- سپس نعمتهائى را كه به تو عنايت فرموده ياد كن و شكر گزارى نما۳- سپس صلوات بر پيامبر (ص ) بفرست ۴- سپس گناهانت را ياد بياور و به آن اقرار كن ۵- سپس ‍ استغفار كرده و در مورد گناهانت به خدا پناه ببر، (آنگاه دعا كن) اين است جهت و روش دعا كردن، حال بگو آيه ديگر كدام است؟
 
قاسم: اما آيه ديگر اين آيه (۳۹ سباء) است كه خداوند مى فرمايد: «وَمَا أَنفَقْتُم مِّن شَيْءٍ فَهُوَ يُخْلِفُهُ وَهُوَ خَيْرُ الرَّازِقِينَ ؛ و هر چيزى را (در راه خدا) انفاق كنيد، خداوند جاى آن را پر مى كند و او بهترين روزى دهندگان است.»
 
من انفاق مى كنم، ولى عوض آن را نمى يابم.
 
امام صادق(ع): آيا به نظر تو، خدا خلف وعده مى كند؟
 
قاسم : نه.
 
امام صادق(ع) : پس راز عوض نگرفتنت چيست؟
 
قاسم : نمى دانم.
 
امام صادق : «اگر شما از راه حلال ، ثروتى را بدست آورديد، و در راه حلال انفاق نموديد، قطعا درهمى را انفاق نمى كنيد، مگر اينكه عوض آن داده شود.»

انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdchmxni.23n6vdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما