سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 52335
منبع : خبرگزاری فارس
سرپرست جهاد دانشگاهی قم مطرح کرد

ارائه آموزش‌های تخصصی به 11 هزار قمی/بیش از 35 هزار نفر سال گذشته از خدمات ناباروری جهاد دانشگاهی استفاده کرده‌اند

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان قم با اشاره به تعداد مراجعین به مرکز ناباروری این مجموعه گفت: از سال 88 که خدمت‌رسانی آغاز شده حدود 15 هزار نفر مراجعه کننده داشتیم که در سال 95 این تعداد به حدود 35 هزار نفر رسید.
ارائه آموزش‌های تخصصی به 11 هزار قمی/بیش از 35 هزار نفر سال گذشته از خدمات ناباروری جهاد دانشگاهی استفاده کرده‌اند
به گزارش قم نیوز، محمد حیدری دوشنبه شب در دویست و چهل و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست ولی‌الله بیاتی و با حضور سیدمرتضی سقائیان‌نژاد و برخی اعضای منتخب دوره پنجم شورای شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به آغاز فعالیت جهاد دانشگاهی در کشور با شکل‌گیری انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: به دنبال این بودیم که با این کار از فعالیت نیروهای خدوم و فعال انقلابی استفاده بیشتر و کیفی‌تر داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی پرکردن خلأ بین دانشگاه و صنعت و جامعه بود افزود: در زمینه‌های فرهنگی، پژوهش و آموزش با اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی فعالیت خود را آغاز کردیم که در زمینه‌های مختلف امروز فعال هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به فعالیت 116 نفر در سیستم این مجموعه گفت: اکثر نیروهای این مجموعه در حوزه پژوهش فعالیت می‌کنند که توانسته‌اند پروژه‌های بسیار سودمندی را برای قم و کشور اجرایی کرده و به نتیجه برسانند.

وی با بیان اینکه این مجموعه تاکنون به طور مستقل در حوزه اشتغال وارد نشده است افزود: آموزش‌های عمومی، مهارتی و تخصصی، جبران خدمت، استقرار نظام پیشنهادات و نظام بهبود مستمر کیفیت در جهاد دانشگاهی برای توانمندسازی پرسنل در حال انجام است.

حیدری با بیان اینکه مرکز خدمات تخصصی درمان ناباروری، فناوری اطلاعات پزشکی، معماری و شهرسازی، دوراپزشکی در زیرمجموعه پژوهش ما فعال است گفت: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی حدود 9 سال است که فعال شده و خدمات مختلفی را در فضایی به وسعت 2 هزار مترمربع ارائه می‌کند.

وی با اشاره به تعداد مراجعین به مرکز ناباروری گفت: از سال 88 که خدمت‌رسانی آغاز شده حدود 15 هزار نفر مراجعه کننده داشتیم که در سال 95 این تعداد به حدود 35 هزار نفر رسید.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به برنامه پنج ساله جهاد دانشگاهی گفت: قطعاً طی این مدت مراجعین افزایش چشم‌گیری پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به عمل‌های مختلف مرکز ناباروری استان قم بیان کرد: توسعه دوراپزشکی در استان قم محور بوده و جزو نخستین مراکز کشور در این زمینه بودیم که کاهش هزینه بیمار، عدالت اجتماعی در حوزه سلامت، دسترسی به خدمات تخصصی در دورافتاده‌ترین نقاط کشور و برندسازی در حوزه ارائه خدمات با بهترین هزینه از جمله نتایج آن است.

حیدری آمار مراجعین از طریق تله مدیسین را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این تکنولوژی این قابلیت را ایجاد می‌کند که ما به هرکجای دنیا بتوانیم خدمات خود را بدون کم و کاست ارائه کنیم.

وی به برنامه‌های حوزه پژوهش اشاره کرد و افزود: تشکیل گروه سلامت باروری و سلول‌های بنیادی مزانشیمال از این جمله است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم پیگیری تأسیس مرکز تحقیقاتی جهاد دانشگاهی، اخذ مجوز لازم برای ایجاد مرکز درمان در منزل، تأسیس مرکز خدمات درمانی طب سنتی در درمان ناباروری، کلینیک‌های چندتخصصی برای درمان وسواس و مشکلاتی جنسی، تأسیس مرکز توریست‌درمانی و اجرای طرح ایریکا از جمله دیگر برنامه‌های این مجموعه عنوان کرد.

حیدری با اشاره به مرکز درمان در منزل گفت: با این کار اگر مجوزهای لازم ارائه شود می‌توانیم بخش عمده هزینه‌ها را کاهش داده و سفرهای درون‌شهری را کاهش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در شهری مثل قم وسواس بسیار زیاد است افزود: مشکلات جنسی نیز در تمام کشور مشکلات متعددی به وجود آورده است و نیاز است که به این موارد توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم با بیان اینکه در استان سال گذشته به 11 هزار نفر آموزش داده شد گفت: آموزش کمک‌پرستاری یکی از موارد مورد نیاز کشور است که در این زمینه شغل زیادی هم وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه در قم بیش از 170 نفر آموزش داده شده‌اند خاطرنشان کرد: سالیانه ظرفیت 10 هزار شغل در کشور در حوزه پرستاری وجود دارد.

حیدری با اشاره به اقدامات جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی بیان کرد: در دانشگاه‌های مختلف استان شعبه داریم و فعالیت‌های مختلف فرهنگی را ساماندهی می‌کنیم.

وی برنامه‌های مختلف برگزار شده در حوزه فرهنگی را مورد توجه قرار داد و افزود: سه خبرگزاری نیز زیرمجموعه این سازمان فعالیت کرده و اطلاع‌رسانی حوزه‌های مختلف به مخاطب را بر عهده دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم با تاکید بر اینکه این مجموعه متکی بر درآمدهای داخلی خود است اظهار کرد: برخلاف استان‌های دیگر در قم بودجه‌ای از استان اخذ نشده که این روند کار ما را با مشکل مواجه می‌کند و نیازمند همراهی مدیران استان هستیم.

وی گفت: همانطور که دولت از ابتدای تأسیس نظام اسلامی به جهاد دانشگاهی اعتماد کرده و از آن پاسخ گرفته و در برهه‌های مختلف اثرگذار بوده‌ایم نیازمندیم امروز نیز امکاناتی در اختیار ما قرار گیرد که خدمات بیشتری ارائه کنیم.

حیدری با تاکید بر اینکه در حوزه ناباروری اصول شرعی به طور کامل رعایت می‌شود خاطرنشان کرد: ما با وجود مشکلاتی که وجود داشت توانستیم هماهنگی خوبی را در زمینه مسائل شرعی در حوزه ناباروری ایجاد کنینم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طرح ایریکا با عنوان کمک‌های توسعه‌ای مطرح است اذعان کرد: این کمک‌ها به کشورهای دیگر است تا بتوانیم تصویر خود را در نزد آن‌ها توسعه ببخشیم.

وی با اشاره به نظام کمک‌های توسعه‌ای در کشور خاطرنشان کرد: بر همین مبنا طرح تشکیل سازمان همکاری‌های بین‌المللی ارائه و مورد تصویب قرار گرفت تا بتوانیم در راستای اعمال مدیریت هماهنگ در کمک‌های توسعه‌ای فعالیت کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم با بیان اینکه بسیاری از کشورهای مختلف از سال‌های قبل این سازمان را شکل داده‌اند خاطرنشان کرد: آن‌ها با این حرکت به دنبال این هستند که یک مسیر مشخص برای کمک‌های توسعه‌ای خود تعیین کنند.

وی با بیان اینکه عمده کمک‌های توسعه‌ای بر روی مردم ما مؤثر است افزود: ترکیه یکی از برترین‌ دریافت‌کنندگان کمک‌های توسعه‌ای در دنیا است.

حیدری با اشاره به نمونه‌های آژانس‌های همکاری بین‌المللی در دنیا خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین این سازمان‌ها در ژاپن است که از سال‌های قبل در حال هزینه در کشور ما و بسیاری از کشورهای دنیا است تا بتواند ذهنیت مردم را نسبت به ژاپن تغییر دهد.

وی با بیان اینکه این سازمان سه میلیون دلار برای احیای دریاچه ارومیه کمک کرده است افزود: برای ما سؤال بود که این هزینه‌ها با چه مبنایی است و طبق بررسی به این رسیدیم که آن‌ها پولی در اختیار ما نگذاشتند و بیشتر امکانات و نیروی انسانی را وارد کردند تا شرایط اقتصادی خود را بهبود دهند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم با بیان اینکه سازمان جایکا ژاپن بر برنامه‌های پنج ساله کشور، منویات رهبری و سیاست‌های دولت مسلط هستند تصریح کرد: آن‌ها بیش از ما بر امور داخلی مسلط هستند تا بتوانند در زمینه فعالیت خود سیاست‌گذاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه هنوز در هیچ سازمانی در کشور کمک‌های توسعه‌ای سامان مناسبی ندارد خاطرنشان کرد: این در حالی است که از سال  67 پیگیری‌ها در راستای کمک‌های توسعه‌ای در کشور ما شکل گرفته است.

حیدری با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که استان قم را پایلوت ارائه خدمات و کمک‌های توسعه‌ای به کشورهای اطراف کنیم گفت: به دلیل موازی‌کاری‌ها و فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف احساس نیاز برای تشکیل سازمانی سیاست‌گذار در کشور داریم.

وی با تاکید بر جلسات مختلفی که با مدیران ارشد کشور برگزار شده است خاطرنشان کرد: باید راهی باز شود تا هزینه‌هایی که ما در کشورهای دیگر انجام می‌دهیم اثرات بیشتری برای کشور ما داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم با بیان اینکه 50 کشور دنیا در افغانستان کار اطلاعاتی انجام می‌دهند گفت: ما هم به عنوان پایلوت ارائه کمک‌های توسعه‌ای در افغانستان را در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه امریکا 117 میلیارد دلار در افغانستان هزینه کرده است گفت: ما هم هزینه‌های زیادی در افغانستان انجام دادیم که اکثر آن‌ها با مشکلات مواجه شده است.

حیدری با اشاره به برنامه‌های پیشنهادی برای کمک‌های توسعه‌ای در افغانستان عنوان کرد: حوزه پزشکی رویکرد اصلی ما در کمک‌های توسعه‌ای در افغانستان است و اگر قرار است قم در این حرکت ملی نقشی داشته باشد نیازمند کمک نهادهای شهری و استانی هستیم تا بتوانیم جریان مستمر توریست را از عراق و افغانستان به سمت قم داشته باشیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchmxnm.23nixdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما